Tuukka Mäntylän taklaus Kärppien Radek Koblizekiin 12.10.2019

Jep, mutta silti en näe tuota Mäntylän temppua pahempana kuin Jaakolan.

3 tykkäystä

Sopivasti sattui tuo Topi Jaakolan tapaus tuomioineen samaan ajankohtaan, ja voihan siihen vertaillen taas todeta ns. suuren valtalinjan olevan jotain vähän surkuhuvittavaa. Johonkin aiempaankin kuluvan kauden tuomioon näitä kahta voi ehkä heijastella, ja tulos on sama.

Loukkaantumisista ja niiden osoittamisista, jälkimmäisiin puuttumisista ei viitsi puhua.

2 tykkäystä

Päät osuu yhteen = päähän kohdistunut taklaus. Nyt revitellään. Pitäisiköhän tästä leipoa Koblizekillekin pelikieltoa vai miten on todistettu, että Mäntylä on se, joka lyö päällään tai pikemminkin silmäkulmallaan.

Lisäksi Mäntylä osuu taklauksessa päällään/kypärällään Koblizekiä päähän. Kurinpitodelegaatio toteaa, että Mäntylän taklauksesta aiheutuu edellä kuvatusti voimakas kontakti Koblizekiä päähän, joten kyse on säännössä 124 tarkoitetusta päähän kohdistuneesta taklauksesta.

Linja on kova, mutta ei tämä Jaakolan tahi Jukurit-Tanuksen tapausten vierellä nyt ihan samalta tunnu. Jaakolan ja Mäntylän kiellot meni ehkä väärinpäin.

11 tykkäystä

”Toisaalta Mäntylän taklauksessa käyttämä vauhti on voimakas ja lisäksi korostaa taklaustaan käsien nostamisella ja siten osuu vastustajaa päähän. ”

Ei ole saatu selvää mikä muka osuu päähän mutta ”pakkohan joku on osua”.

”Lisäksi Mäntylä osuu taklauksessa päällään/kypärällään Koblizekiä päähän. ”
Tapahtuuko tämä taklauksen jälkeen?

Naurettavaksi tämä menee ja kalastelulle alttiiksi kun oikeasti tärkeät pelit alkavat ja tsekkinäyttelijät jäällä

Edit: lisätty jälkimmäinen lainaus ja kommentti

Ja filmaaminen jatkuu edelleenkin, vaikka tuomio annettu, eli ei pelaa tänäänkään.

Tuntuu tämä tiukka linja jatkuvan kurinpidossa näiden päähän kohdistuneiden taklausten suhteen. Toivottavasti jatkuu tulevaisuudessakin, että saadaan karsittua.

3 tykkäystä

Oo sää tota mieltä. Mää oon eri mieltä kaikista eleistä, mitä videon perusteella näin. Melko varma oon, että aivotäräystä ei ainakaan saanu. Voin olla väärässä, mutta toi on tän hetkinen mielipide.

1 tykkäys

Melkoinen epeli tuo Tuukka. Taklaa käsillään päähän ja vielä omalla päällään toista päähän.

Olen ehkä yksinkertainen, mutta miten voi taklata nostamalla käsiä päähän ja saada vielä päät osumaan yhteen.

13 tykkäystä

No eipä se tuima linja Jaakolan päätöksen kohdalla tuntunut jatkuvan. Tuntuu moninaamainen värilasilinja jatkuvan, ja sillähän ei saavuteta mitään hyvää lopulta.

2 tykkäystä

Saatto jotain loukata, tuskin sai aivotäräystä. Onko Kärpät ilmottanu, että on loukkaantumisen, tai vielä tarkemmin aivotäräyksen vuoks pois tänään?

Ps. Ei tarvi vastata ja vaikka vastaat, en jatka enää. Mulla ei oo tietoa, kuhan kirjotan miltä musta näytti.

2 tykkäystä

Mäntylä on erittäin vahva ja pelaa usein vaarallisesti. Onneksi jättää nykyään usein vetämättä loppuun joitain “pommeja”. Välillä oikein toivonut kun näkee Tuukan hakevan “pommia”, että toivottavasti ei nyt vaan osu.

Hyväksyn kyllä tämän seitsemän pelin tuomion sinällään yleisesti muistutuksena vaarallisesta pelaamisesta.

7 tykkäystä

Ihan tuo neljän pelin arvoinen taklaus oli. Sitten loput rikoksen uusimisesta. Linja on huomatttavasti kovempi mitä viime kaudella, veikkaaan, että yhdellä kahdella pelillä olisi viime kaudella kärsitty.

Etiäpäin.

4 tykkäystä

Voiko pelata huomenna? Ei kai tämä CHL:ää voi koskea.

1 tykkäys

Tosi vaikea ylläpitää linjaa, jossa annetaan muikkaria jostain “vaarallisesta pelaamisesta”, että sinänsä näkemys, jota en allekirjoita, vaikka ymmärrän täysin mitä ajat takaa Tuukan vaarallisella pelillä.

Tuukkahan osui Kärpät-peliä edeltäneessä Ässät-pelissä Appelgreniä leukaan hanskoilla taklaustilanteessa. Tällä linjalla siitä olisi pitänyt tulla kieltoa peli tai kaksi. Jos se olisi otettu käsittelyyn, tätä keissiä ei luultavasti olisi tapahtunut, eikä Koblizekin kausi olisi “vaakalaudalla”. Siinäkin mielessä “vaaralliseen peliin” pitäisi puuttua etukäteen, ei jälkikäteen.

2 tykkäystä

Miten näet toisen tämänpäiväisen ratkaisun suhteessa tuohon “linjaan”? Tai aiemman Varakkaan tapauksen?

(Jokiseen ei kannata vertailla, sillä kaikkihan tietävät, että Jussi ei tahallaan kostanut.)

Vieläkään nähnyt tässä edes sitä pääosumaa…

1 tykkäys

Ihan ok tuomio.

2 tykkäystä

Saa pelata aivan normaalisti. Jos vain on kunnossa.

6 tykkäystä

Ihan linjassa menee omasta mielestä kaikki tähän astiset. Minun mielestä neljä peliä itse taklauksesta ei ole mitenkää överisti tässä tilanteessa. Loput kolme sitte uusimisesta.

Vai meinaatko että liikaa tuli penaltia tästä?

1 tykkäys

Tuo kolme ottelua historian perusteella on melko paljon. Eikö yksi tai max. kaksi siitä riittäisi.

1 tykkäys

Samaa olen miettinyt itse. Kun päät kolahtavat yhteen niin kädet eivät mitenkään voi olla siinä välissä. Ei mitenkään. Lisäksi tämä karmea filmailu. Kaikki tiedätte miten käy jos polvilta kaatuu tiedottomana naamalleen jäähän. Naama aukeaa ja pahasti. Talutettaessa ei tarvitse tukea vaan työntää auttajan käden pois. Pistää kiukuksi tämä touhu.

Aikaisemmin tässä ketjussa joku mainitsi, että puskiko vastustaja? Tätä itsekin mietin, koska kyllä Tuukka osaisi muuten pitää taklatessa päänsä ehjänä.

3 tykkäystä

Neljä on tästä epäselvästä ja epämääräisesti perustellusta tapauksesta aika paljon suhteessa Jaakolan kolmeen peliin tilanteesta, jossa taklaus osuu selvästi suoraan päähän.

10 tykkäystä