Työelämä

Ei valtio ole köyhä. Se verottaa ihmisiä niin suurella prosentilla, ettei ihmisiä kiinnosta käydä töissä. Tämän lisäksi Suomessa elinkustannukset ovat suuresta kokonaisverotuksesta johtuen niin korkeat, ettei “pienellä” pärjää. Hoitajien pieneen palkkaan syynä on vain ja ainoastaan korkea verotus.

4 tykkäystä

Vai metsuri on se keneltä vaaditaan valtavaa erikoisosaamista :joy: tottakai siltä vaaditaan oman alan osaamista mutta tuskin nyt kuitenkaan valtavaa erikoisosaamista. Ja melkoisen vähätteleviä kommentteja heittelet muiden ammateista.

1 tykkäys

Ei ne ole vähätteleviä. Arvostan suuresti hoiva-alalla työskenteleviä.
Metsurin ammattiin kuuluu muuten paljon muutakin kuin puun kaataminen, mutta ei siitä sen enempää.

3 tykkäystä

No tämän kommentin perusteella on aika vaikea saada käsitystä suuresta arvostamisesta.
Joo, metsurin hommaan kuuluu paljon muutakin, tuskin kuitenkaan aivan valtavaa erikoisosaamista, mutta ei siitä sen enempää.

En minä ole sun puolesta päättänyt asioista, enkä koe olevani ammattitaitoinen sillä alalla että voisin toisen tuntemattoman ihmisen puolesta päätöksiä alkaa tekemään. Ne on ne ihmiset tuolla hoitoalalla myös, ja ihan ammattitaitoista porukkaa ovat nekin.
Noiden sun “perseenpyyhkijöiden” työhön kuuluu aika paljon muuta myös. Mutta ei tästä aiheesta enään enempää.

1 tykkäys

Muutamia puita kaataneena, olen tästä hiukan eri mieltä!
Helpot tapaukset ei vaadi, mutta sitten on niitä kaato hommia joihin en ainakaan itse suostuisi sekaantumaan sitten mistään hinnasta!

1 tykkäys

Kauanko maailma pyörisi jos @Oijennus jättäisi työt tekemättä? Kauanko jos hoitaja jättäisi? Metsuri?

1 tykkäys

Sen ihmeemmin nyt työselkkaukseen vajoamatta minun fyysikkominäni sanoo, että maailma jatkaisi kyllä pyörimistään entisellä vauhdilla. Ei sota yhtä miestä eikä naistakaan kaipaa. :wink:

8 tykkäystä

Meillä on tapana pitää omaa työtä jotenkin tärkeenä, mutta totuus on kaukana siitä, saadaan palkkaa tai rahaa suoraan asiakkaalta ja pyörät pyörii.

4 tykkäystä

No se on just näin. Kaikista rasittavampia on tyypit, jotka luulee, ettei ilman heitä firma pärjää. Tuntuu, että nämä tyypit on usein niitä riippakiviä.

8 tykkäystä

Juuri näin. Tyhmästi kyllä liitin @Oijennus siihen omaan viestiini. Sori siitä. Silti olen sitä mieltä että jotkut tekevät tärkeämpää työtä kuin toiset. Jos nyt vaikka tulisi ydinsota ym. niin turha olisi jotain sovelluksia puhelimeen suunnitella.

1 tykkäys

Norjassa aikanaan ollessamme vaimoni siivosi lentokentällä ja tienasi enemmän kuin nykyisessä ala-asteen opettajan virassa.

1 tykkäys

Ydinsodan aikana olisi nimenomaan tärkeää kommunikaatio. Mikäli se suoritetaan puhelimilla, niin olisi aikas tärkeää, ettei kukaan kuuntele tms.

Korjaan ydinsodan jälkeinen maailma.

Edittiä: Aika laukalle lähtee kyllä juttu. Lopetan tähän :slight_smile:

Aika ajoin itse kukin ajattelee olevansa korvaamaton. Siihen olotilaan saa perspektiiviä kun työntää etusormensa vesilasiin ja ottaa sitten pois. Jos sinne veteen jää sormen muotoinen kolo, niin sitten todella on korvaamaton. Tämä on työelämässä oppimani asia.

5 tykkäystä

Tämä. Niin paljon tämä. Tähän saa vielä hyvän näköalapaikan IT:ssä kun pitää oikeasti priorisoida hommia sen mukaan mitkä on oikeasti kriittisiä ja millä on suurin vaikutus asioihin. Siinä sitten tehdessä saa ihastella kun paskantärkeät pikkuihmiset käy valittamassa asioista ja tää koko vitun maailma suurin piirtein palaa jos joku pikkupomo ei saa pariin tuntiin tehtyä töitä.
Nykyajan työelämästä on tullut sellaista, että kenelläkään ei saisi enää mennä sekuntiakaan tehokasta työaikaa hukkaan tai koko maailma palaa heti.

1 tykkäys

Varmasti on joidenkin mielestä esimerkiksi hoitajan työ tärkeämpää kuin esim. jonkun yksityisen puolen myyntihessun. Toisaalta ilman sitä yksityistä puolta ei olisi nykyisen kaltaista julkista sektoria.
Lisäksi aika usein se myyntihessu myy yksityisen tahon valmistamia tuotteita terveydenhoidon käyttöön. Ilman noita tuotteita olisi varmaan aika hankala työskennellä.

Minusta ei ole olemassa väärää eikä oikeaa työtä. Yhteiskunnan kannalta jokaisella työllä on merkitystä. Sitten tullaan myös ihmisen omiin valintoihin ja periaatteisiin, kun ruvetaan keskustelemaan siitä rahallisesta korvauksesta.

6 tykkäystä

Ai shaakeli että osu kivasti päivän otsikoihin. HVkeskuksen tyypit teki hyvää duunia, ja myyntihessu kiittää…

Tää oli vaan sitä toivottavasti vähemmistössä olevaa kusettaja-tyyppiä nää hessut.

Niimpä! Hyvä kysymys jonka pohtimiseen kannattaa itse kunkin käyttää muutama tovi, jos jossain välissä sen verran aikaa jää.
Itse toimin yksityisellä puolella lvi hommissa, maailma pyörii aivan mainiosti riippumatta siitä mitä minä teen tai jätän tekemättä, asiakkaat ei aina ole samaa mieltä :joy:
Toisaalta itse olen sitä mieltä että jokaisen työ on tärkeää! Joko itselle tai muille!

3 tykkäystä

Mullakin ok työ mistä maksetaan vähintäänkin kohtuullisesti. Kyllähän se on hyvä miettiä välillä. Kuulun “hyväosaisiin”.

2 tykkäystä