VIRHE: Android-kosketusnäyttölaitteiden Chrome-selaimella kohdistusongelmia

Yritän muistaa seuraavan otteluseurantaketjun aikana.

1 tykkäys

Pariin kertaan viestin tallentaminen kesti normaalia pidemmän ajan eilisessä otteluseurannassa.
iPhone+Safarilla hääräsin.
Ei siis liity mitenkään otsikon virheeseen, pelkkä eriävä huomio tuosta lainauksesta vain.

Päivityksiä:

  • @iceman sai napattua ongelman videolle
  • Vika näyttää kursorin kohdistuksen ongelmalta. iOS 11 toi Applelle saman tyyppisiä bugeja, jotka on pääosin korjattu, mutta ei kaikki.
  • Toistokaava puuttuu, eli emme tiedä miten vikatilanteen saa varmasti aikaiseksi. Iceman nappasi videon rauhallisessa ketjussa, joten tämä ilmeisesti ei liitykkään live-chatin hurjaan viestitahtiin. Applen puolella ongelman sai esiin tietyllä viestin kirjoittamisen ja näytön scrollailun yhdistelmällä, joten on mahdollista että tässä on jotain saman tyyppistä takana.
  • On avattu keskustelu asiasta Discourse-kehittäjien kanssa, mutta meidän pitää vielä yrittää rajata tätä tarkemmin.

Muistutus: Tänään on pelipäivä, eli jos ongelmasta kärsineet voisivat poikkeuksellisesti käyttää live-seurannassa Android Firefoxia, niin nähtäisiin onko tämä selainkohtaista?

Itsellä käytössä iphone 7 ja selaimena Safari. Vaakasuuntaan kääntäessä kursorin kohdistus ei toimi, jos normaalin kirjoituksen jälkeen vie kursorin muualle.

Sama kombo mutta puhelin Kasi toimii täysin.

@BlueOval @polvipetteri Kyllä kyllä, mutta tämä on eri asia. iOS 11 toi mukanaan paljon Safarin bugeja, joista ehkä 85% ovat kehittäjät onnistuneet kiertämään, mutta eivät vielä ihan kaikkia.

Tässä on kyseessä Chrome ja Android.

1 tykkäys

Virhe toistui juurikin chromella, vaihdan firefoxiin ja katotaan

1 tykkäys

Mulla edellispeleissä ollut samaa vaivaa, Android 7 ja Brave browser (Chromium-pohjainen). Tuntuu iskevän silloin kun otteluseuranta päivittyy tiuhaan, tuntuu kuin seuranta hyytyisi ja kestää oman aikansa ennen kuin Vastaa-nappi suostuu reagoimaan.
Tänään tuota ei ole esiintynyt.

Tässä lopussa, kun vastasin @Virvelia_kainaloon otteluseurannassa, niin tuli ensimmäisen kerran tänään tämä homma.

Samaan aikaan oli noita lottopalloja tuossa yläkentässä, eli ruuhkaa.

E. Peli siis loppui samoilla hetkillä. Ja nyt tekee samaa, kun yritän lisätä tähän viestiin asioita. Eli minulla tämä ainakin toistuu samassa tilanteessa = monta kirjoittajaa samaan aikaan kirjoittamassa viestiä. Ei ole väliä mihin ketjuun kirjoittavat.

1 tykkäys

Aamulla tapahtui tuo kursorin siirtyminen hiljaisessa ketjussa jossa ei ollut mitään muuta liikennettä.

2 tykkäystä

Puolivälieräketju alko bugaan Chromella → vaihdoin Firefoxiin → Postauksen aihio oli tallentunut vastauslomakkeeseen, sain sen lähetettyä Firefoxilla onnistuneesti → takaisin Chromeen missä vastauslomake vieläkin auki → yritin tyhjentää keskeneräisen vastaus-aihioni, mutta ei toiminut.

Tl;dr: Chromella bugas, Firefoxilla ei.

Viestiä kirjoittaessa tuli kursorin kohdistusongelma, mutta tällä kertaa painoin selaimen “refresh/päivitä” -nappia
→ ongelma poistui. Toimiiko tämä kikka muilla?

On noteerattu. Edelleen 100% varma toistokaava puuttuu, joka vaikeuttaa juurisyyn löytämistä.

1 tykkäys

Juuri äsken kun yritin vastaa-nappia painaa niin hyppi milloin minnekin. Näppäimistön kun laitoin pois näkyvistä ja siirsin hiukan näyttöä toimi.

2 tykkäystä

Yritin äskön editoida viimesintä postaustani tuossa Tappara mediassa -ketjussa ja tuli tää ongelma. Ei siis ole kyse pelkistä nopeasti päivittyvistä ketjuista.

1 tykkäys

Tässä on tosiaan jotain ihmeellistä taustalla. Pystyn toistamaan ongelman jatkuvasti seurannassa. Heti kun avaan ketjun, ja alan kirjoittamaan viestiä (ennen kuin sivu ehtii päivittyä) ja jos haluan siirtää kursorin tekstiin korjatakseni virheen, tiputtaa foorumi näppiksen pois näkyvistä. Jos painelen Lähetä-nappia, kursori siirtyilee tekstikentässä ja maalaa tekstiä, mutten pysty siirtämään sitä painamalla tekstikenttää.
Ainoa lääke on sulkea selain ja palata postaamaan viesti.

Voisiko liittyä tuohon, että foorumi sulkee näppäimistön päivittäessään ketjun? Muutenkin tuntuu, että seurannan päivitys hetken poissaolon jälkeen kestää kauemmin kuin ennen.

1 tykkäys

Minä olen onnistunut kiertämään ongelman painamalla selaimen “päivitä/refresh” -nappia (kursorin kohdistus on palannut normaaliksi näin ilman selaimen uudelleenkäynnistystä).

1 tykkäys

@iceman

Sillain voi kans kiertää, että arvaa missä kohtaa on esikatselu ja klikkaa siitä, sitten skrollaa alaspäin ja piilottaa esikatselun. Tuon jälkeen toimii.

2 tykkäystä

Minulla on usein ongelma, että en pysty vastaamaan viesteihin, kun Vastaa-painikkeen nappi ei tee mitään. Myöskään Peruuta-nappi ei silloin toimi, parempi sulkea kännyn selain kokonaan. Joskus olen saanut avun vaihtamalla ruudun virtuaalisen näppiksen toiseen. Tämä on luultavasti sama ongelma mistä tässä ketjussa puhutaan, en vain osaa sanoa mistään kohdistuksista kun mikään kohta ruudulla ei tunnu vastaavan kosketukseen oikein. En ole huomannut vikaa muilla saiteilla kuin tällä.

Minulla on Android7, Huawei 8, Chrome selaimena.

1 tykkäys

Tänään ekaan erään kaks kertaa chromella jäi jumiin, vaihdoin kakkoserästä Firefoxille ja ei ongelmia.