VIRHE: Android-kosketusnäyttölaitteiden Chrome-selaimella kohdistusongelmia

Mulla taas tänään toimi ihan Chromellakin, ei bugannu kertaakaan vaikka postasin jopa useamman(!) postauksen seurantaketjuun. Meinasin jopa kysyä et onko jotain muutoksia tehty, mutta ilmeisesti ei.

Olen havaitsevani, että tämä toistuu minulla, kun lainaan toista kirjoittajaa.

1 tykkäys

Kuutospelissä taisin nähdä tämän ensimmäisen kerran halvalla Huawein tabletilla. Refresh korjaa tilanteen.

Mihinkään ei uskalleta nyt koskea. Jännästi valitus asiasta on tosiaan vähentynyt…?

Tappara ei ole pelannut hetkeen?

1 tykkäys

Otteluseurannassa toistuu useammin Chromella, mutta Firefoxilla ei ole tullut kertaakaan…

Tätä bugia tällä hetkellä tarjolla mun Honor8-puhelimessa. Ollut joskus aiemminkin, mutta nyt toistunut jo useasti. Erittäin ärsyttävä ku pitkän viestin kirjoittanut ja joutuu säätään, että saa postattua. :dizzy_face:

Tälle lupailtiin viime viikolla fixiä, mutta ei vielä ole näkynyt. Vika on kuitenkin yhden kehittäjän työlistalle lätkäisty. Ongelma on siiinä, että kukaan ei vieläkään tiedä miten tämä toistetaan varmasti.

1 tykkäys

Väliaikaisena fixinä voi käyttää Firefox -selainta. Sen kanssa toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Ongelma on jatkunut Chrome -selaimella ja Oneplus 5T -puhelimella Discourse -päivitysten jälkeenkin.

Kun klikkaa tekstiruudussa, niin klikkauskohdan sijaan osuma rekisteröityy n. sentin ylemmäksi klikkauskohdasta (ei jatkuva ongelma, vaan edelleen satunnaisesti ilmenee - refresh auttaa edelleen).

1 tykkäys

Ongelma on ilmestynyt myös Honorini Chromeen. Epäilen, että Discourse 2.0:n tai Chrome-päivityksen myötä. Ihan kamala bugi.

3 tykkäystä

Asiaan tarvii saada lisää painetta Metassa.

Periodic editor cursor misalignment on Android Chrome - #15 by ljpp - support - Discourse Meta

Asian vierestä: Discoursen yhteisö on ihan helvetin laiskaa testaamaan ja raportoimaan, kun helppoja bugeja menee koko ajan läpi seulan, vaika suurin osa ajaa test-passed tai beta -haaraa.

Aika satunnaisesti tuo iskee.

Tarpeeksi kun yritin äsken testialueella, niin sain tekstikentän kohdistuksen sekaisin (mitään kaavaa en pysty vielä sanomaan).

Lisähuomiona Googlen näppäimistön alueella kohdistus näyttäisi toimivan normaalisti, mutta yllä tekstikentän alueella painallus rekisteröityy ihan muualle…

1 tykkäys

Erittäin hyvä tieto - vahvistaa sen, ettei syy ole meidän räätälöinneissä tai tuossa ad-pluginissa.

Onko tämä toistokaava:

Tuo näyttäisi olevan toinen bugi, jossa minimoitu tekstikenttä ei aukea, mikäli osoitekenttä on piilossa ja sen onnistuin jo toistamaan. Rullaamalla osoitekentän näkyviin - minimoitu tekstikenttä suostuu aukeamaan.

Juhannusvapailla on aikaa näprätä puhelimen kanssa ja katsotaan jos silloin löytyy jotain.

Edit. Itseasiassa ylläolevassa Metassa mainitussa tekstikentän minimointi -bugissakin on samantyylinen kohdistuksen häiriö.

→ jos painaa sinisen palkin kohdalta, niin tekstikenttä ei aukea (ilman osoitekentän rullaamista näkyviin)

→ jos paina hieman sinisen palkin yläpuolelta (vasen puoli), niin tekstikenttä aukeaa (vaikka osoitepalkki on piilossa). Oikea kohtaa joutuu vähän hakemaan tosin…

Chromen kehitysversioon on korjattu tämä! Kymmenisen viikkoa menee arvion mukaan, että korjaus julkaistaan Chromen stable-haaraan, jota kaikki me käytämme.

4 tykkäystä

Tästä ongelmasta olen pari kertaa kärsinyt viimeisen parin kolmen viikon aikana. Iskee satunnaisesti mobiililla (Samsung Galaxy S7edge, Android 8.0.0, Chrome 67.0.3396.87), eikä anna painaa “Vastaa” -painiketta, vaan laittaa kursorin sentin kahden verran ylöspäin. Koko Chrome pitää sulkea, mutta onneksi luonnokset jäävät talteen.

Kannattaa päivittää Chrome versioon 68, jos mahdollista. Ylempänä linkitetyssä “Metassa” on raportteja, että 68 korjaa asian ja voin todeta saman.

1 tykkäys

@Virvelia_kainaloon

Chromen päivittäminen versioon 68 on poistanut minulla kursorinkohdistusongelmat viestejä kirjoittaessa.

Chrome 68.0.3440.91 ja Android 8.1.0 (Oneplus 5T)

1 tykkäys

Tänään on tehty isoja päivityksiä, joten otetaas tästä asiasta palautekierros uusiksi.

Tempaiskaa selaimen refresh ennen kuin testaatte.