Virvoitusjuomat (limsat, vissyt, energiajuomat, yms.)

Onko porukka maistanut pirkan kuuluisista mehujäistä tehtyjä limsoja? Murkku, amppari ja toukkis kaikki testattu. Muut ei niin erikoisia ollut mutta ampparin maku oli just eikä melkein. Olivat aika makeita, joten 1-2tlk kerralla maksimi mutta kylmänä saunan päälle toimi.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/pirkka/pirkka-amppari-tuotteet

4 tykkäystä

Itsellä täysin samat fiilikset. Amppari oli ylivoimaisesti paras ja sitä on tullut pari kertaa uudelleenkin jo ostettua. Saunajuomana mitä mainioin, mutta mainitsemasi makeuden takia ei yhtä enempää tule kerralla nautittua.

1 tykkäys

Kysytääs tässä näin pelin erätauolla päivän pelijuomiin liittyvää asiaa, eli onko palstatovereilla kokemuksia näistä hiilihapotuslaitteista Sodastream/MySoda.

Olen miettinyt hankintaa tässä ei tarvisi vissypulloja kannella kaupasta kotiin, pitkälti menisi siis vissyn tekoon, sitruunaa,limeä, vadelmaa makuina esim.

Taitaa nykyään molempiin laitteisiin saada vaihtokaasut jne useastakin kaupasta ja makujakin taitaa melko laajasti olla, mutta jos on käyttökokemuksia otan vastaan

Ihan ajatuksen tasolla vaan kyselen.

Voiko tällaisella laitteella hapottaa ihan kaikkia nesteitä?
Voisiko siis hapottaa Kossua että saisi Kossuvissyä ilman sitä vissyä?

5 tykkäystä

Jos juo kossua raakana niin miksi sitä pitäisi hapottaa? :thinking:

Voin sulle kuljettaa sodastreamerin Seinäjoelle 10€ hintaan. Kaasupullokin löytyy :grin:

Pitäisikö Alkosta tiedustella josko voisi saada alkoholitonta Kossua, siis ihan maun vuoksi?

3 tykkäystä

Kossuvissy on suuhun sopiva juoma.
Olishan siinä vähän enemmän potkua ilman sitä vissyä jos Kossu olisi hapotettu.:flushed:

2 tykkäystä

pistän harkintaan onko se mikä noista malleista sulla jouten, kattelin niitä tuossa et noitakin näyttää montaa sorttia olevan :thinking: :smile:

Mulla on Sodastream ja kyllä sitä tulee käytettyä. Itse juomat eivät tule paljoa kaupasta saatavia halvemmiksi, lisäksi päälle tulee toi kaasupatruunoiden vaihtaminen, mutta noita nyt pystyy vaihtamaan nykyään melkein missä vaan isossa marketissa.
Juomat, esim. Pepsi max eivät ole ihan yhtä hyviä kuin kaupan juomat, mutta mulle ne kelpaa. Itse siis ostan noita tiivisteitä isossa marketissa käydessäni niin ei tarvii roudata isoja limsapulloja jalan ja jää reppuun enemmän tilaa kaljalle. :slight_smile:

1 tykkäys

Ei, ainakin tiivisteen kera juomat karkaa pullosta hapottaessa.

1 tykkäys

No festarijuomana tämmöistä on aikoinaan tullut tehtyä. Puolet 80% votkaa ja puolet vissyä, eikös se ole sitten sama asia? Vähän kun askartelee korkkien kanssa niin siinä on sellainen eväsjuoma jonka pullo vielä sihahtaa uskottavasti, jos sen joutuu portilla avaamaan. Onhan se vähän pahan makuista, mutta toimiva kokonaisuus.

Sen sijaan viime aikoina myynnissä näkynyttä alkoholitonta lonkeroa en ihan tajua. Eikös se ole sama asia jos ostaa vaan greippilimsan?

4 tykkäystä

Tänään illalla kaupassa käydessä silmiin osui pyynikin tekemä Mustikka Myyrä niminen limonadi. Kyseessä siis mustikamakuinen virvoitusjuoma joka sisältää sokeria. Ensi puraisulta tuoksu on todella hyvä kun taas maku jää mustikan osalta mielestäni hieman vajaaksi. On kuitenkin todella raikas ja ei niin makea kuin voisi kuvitella. Kesällä menee pihahommissa jäiden kera vallan mainiosti. Vahva 4/5.

2 tykkäystä

Tänään näin Tampereella kaupassa ensimmäistä kertaa ruotsalaista Trocadero-nimistä virvoitusjuomaa. Suosittelen: on mukavan raikas juoma. Sitä oli 0,33 litran tölkeissä.

Varmaan on äskettäin tullut Suomen markkinoille.

2 tykkäystä

Maistoin tänään elämäni ensimmäistä kertaa Noccoa niin oli kyllä jäätävää kuraaa. Ilmeisesti joku uutuus mango

Cola-Nocco on paras energiajuoma, kannattaa testata sitä. Omena kans makuna ihan ok, mutta jotenkin käsittämättömästi toi on kofeiiniton.
Noi muut maut on kyllä semikarseita.

1 tykkäys

Miten noi ees on niin suosittuja? Onko ne jotenki terveellisempiä jos vertaa muihin energiajuomiin esim Redbull ja Battery? En oo sen tarkemmin perehtyny noihin Noccoihin.

Nocco = No carb company, eli juomat on kaikki sokerittomia. Eivät käytä tauriinia tms. vaan ihan kofeiinia.

2 tykkäystä

Joo maistuu ihan vauvojen mango soseelle. En tykännyt. Sunny soda on oma lemppari. Ice soda, Melon crush, Rasberry Blast on sit kans hyviä :smiley:

1 tykkäys

Nocco on siitä hyvä, että vaikutus on kohdillaan kun se purkki sisältää 180mg kofeiinia. Mä juon yhden purkin arkipäivisin kahvin lisäksi ja kyllä tuo piristää. Väliinjättämisestä sen tuntee. 80%:sti menee Passion-makua jääkylmänä (aspartaamin hyökkäävä makeus on silloin taustalla), jkv sunny soda-makua.