Mitä pitää tehdä että tämä tehtävä voidaan sulkea:
Ideariihi pystyyn! Määritellään halutaanko palstalle lisää visuaalisuutta Tappara.fi:n alaisen kuvamateriaalin avulla, se on käytössämme.
Muuta kommentoitavaa
Visuaalisuuden suhteen annetaan nyt mielikuvituksen olla rajana. Tärkeää on se, että visuaalisuus pysyy fiksuissa rajoissa, ts. se ei lyö liikaa silmille tai pursua ylitse. Toteutus pitää olla 5/5, mutta sehän on oletusarvo.
Tappara näkyy logossa ja värimaailmassa. Mitä muuta?
Taustakuvia? Saisiko aluekohtaisia taustakuvia - esim. pelaajat-alueelle pelaajakuvistusta, Ottelut ja peliesitykset-alueelle kuvaa pelistä, ynnä muuta.
Alueiden taustakuvia oli kokeilussa, pelaajat-alueella oli joukkuekuva - ei istunut hyvin. Tähän ehdotuksia?
Muuta? CSS-ihmiset toteavat mikä ei onnistu ja mikä onnistuu.
Kommenttia toivotaan ainakin seuraavilta: @Kilo (käytännön toteutus kuinka mahdollista?), @ljpp@ozzi@rizka
Kyllä mielestäni visuaalisuus toisi liisää väriä sivuille pelaajista kuvia otteluista kuvia jos mahdollista ja itsellä heräs kysymys miltä tappara/ottelu tapahtumat ja liiga näyttävät vaikkapa 5-10 vuoden päästä ja voiko jonnekkin antaa kehitys ideoita
Varmaan joku Ilvesfoorumi tyylinen kuva voisi toimia. Eri alueilla voisi sitten olla eri kuva. Meidän vaaleahko taustaväri itse sisällössä vaan rajoittaa hieman, kuvien pitäisi olla aika vaaleita varmaan. Tapparan värit eivät ylipäänsä ole kovinkaan helppoja yhdisteltäviä muihin väreihin.
Koitin huvikseni tuolla seuran virallisten sivujen taustalla, näyttääpi tältä.
Täsmennys tuohon kuvien käyttöoikeuteen, ettei tule vääriä mielikuvia:
Lupa tuli siis mediavastaava Tero Aallolta ja sen sisältöisenä, että voidaan käyttää tällä sivustolla ja hyviin tarkoituksiin (Tappara Tamhockey Oy:n näkökulmasta).
Tämä täsmennyksenä ettei tule mielikuvaa siitä, että me kaikki voidaan rynnätä Tappara.fi:hin ja käyttää kuvia miten ja missä huvittaa.
Valokuvia enemmä olen itse miettinyt onko tuo yläpalkki liian flatti, vai pitäisikö siinä olla joku tekstuuri? Tappara käyttää tuollaista pelipaidan kangasta muistuttavaa sinistä taustaa, joskaan ei yläpalkissaan.
Ovatkos Tapparan sivut muuten päivittyneet hiljattain ulkoasun suhteen, vai ovatko ne sattumalta nyt hyvin saman oloisia kuin tämä? (lähinnä yläpalkin raidat)
Mun mielestä tuo nykynen sininen palkki on tosi hieno etenkin mobiilissa. Voishan tuota tekstuuria koittaa mutta en löytänyt mistään kovinkaan isoa versioo tuosta. Vois tietty kysellä asianomaisilta jos heiltä sais tuota isompana.
Tuota taustakuvan aiheuttamaa kontrastieroo voi tietysti vähän pienentää laittamalla sisältöön hitusen läpinäkyvyyttä, alla olevaan tyyliin. Tietysti myös vaalentamalla taustaa vois toimia.
[quote=“ozzi, post:7, topic:859”]
Mun mielestä tuo nykynen sininen palkki on tosi hieno etenkin mobiilissa. Voishan tuota tekstuuria koittaa mutta en löytänyt mistään kovinkaan isoa versioo tuosta. Vois tietty kysellä asianomaisilta jos heiltä sais tuota isompana.
[/quote]Luulisin, että tuo linkattu tekstuuri on mainostoimiston käyttämä eli 99%:lla varmuudella kuvapankkikuva. Siinä tapauksessa sitä “ei voi” jakaa eteenpäin.
Seuraan keskustelua, mutta toistaiseksi mulla ei ole mitään koherenttia ajatusta tästä.
Ei kai tässä varsinaista kilpailua tarvi, siitä vaan ehdotuksia ja kuvia kehiin. Pitää vaan muistaa tekijänoikeudet eli mitä tahansa kuvia ei voi alkaa muokkaamaan.