Yhteisöpeli VII: Escape the Bitrix - ilmoittautumisketju

On taas yhteisöpelin aika! Eli kyseessä on hauska foorumipeli, jossa juonitellaan ja koitetaan äänestää pois pelistä pahisrooliin päätyneet pelaajat, samalla koittaen pysyä itse pelissä mukana mahdollisimman pitkään. Tämä on järjestyksessään seitsemäs foorumipeli, ja pelit ovat järjestään olleet erittäin viihdyttäviä ja sopivasti älynystyröitä haastavia. Mukaan on helppo tulla uutenakin ja peliin pääsee nopeasti sisälle ihan vaan mukana olemalla, vaikka ohjeet ja roolit saattavat näyttää aluksi sekavilta, joten suosittelen ehdottomasti mukaan liittymistä jos yhtään kiinnostaa! :slight_smile:

Tällä kertaa tehdään kvanttihyppy tulevaisuuden virtuaalidystopiaan, ja täten pelin otsikkona on:

Escape the Bitrix - Ygrabahin haaste

Eletään vuotta 2042. Jättiyritykset Macrohard ja Bisney ovat yhdistyneet ja luoneet Bitrix-virtuaalimaailman. Alussa Bitrix toimi pelkkänä näyttämönä virtuaalielokuville ja pelialustana mm. jääkiekkoa mukailevalle hyperkiekolle. Mutta vähitellen koodarit alkoivat luomaan sinne kaupunkeja joihin muodostui yhteiskuntia, ja arkinen elämä siirtyi yhä enemmän verkkoon. Kunnes eräänä ankeana päivänä huomattiin, ettei virtuaalimaailmasta päässyt enää kirjautumaan ulos. Bitrixin presidentti Gill Bates on vanginnut käyttäjänsä virtuaalihahmojensa olomuotoon, ja tehnyt koko maailman väestöstä Bitrixin Kansalaisia.

Batesilla on kuitenkin eräs heikkous: hän on suuri hyperkiekkofani ja pohjimmiltaan pelinörtti. Niinpä hän jätti Kansalaisille mahdollisuuden saada käsiinsä koodi vapauteen: voittamalla Bitrixin agentit vuosittain järjestettävässä hyperkiekko-ottelussa. Ottelun näyttämönä toimii Yläddin-animaatiosta tuttu Ygrabahin kaupunki, joka on klassikon 50-vuotisjuhlan kunniaksi toteutettu viimeistä pikseliä myöten virtuaalitodellisuuteen. Kansalaisten eliittipelaajista kootussa joukkueessa saattaa myös piileksiä erinäisiä tarinasta tuttuja hahmoja omilla erikoiskyvyillään…

Mutta Bates ei halua jättää elektronista imperiumiaan sattuman varaan. Kansalaisten keskuuteen lähetetään kolme Bitrixin hakkeria sabotoimaan ottelua. Kuviota mutkistaa myös joukkueeseen soluttautunut Jaffar-nikillä tunnettu hakkeri, jota ei kuitenkaan kiinnosta Bitrixin herruus tai Kansalaisten vapautus, vaan hän on toteuttamassa täysin omaa missiotaan. Onnistuvatko Kansalaiset vapauttamaan maailman Bitrixin kourista, ja mikä tärkeintä, päästäänkö koskaan enää pelaamaan ja seuraamaan oikeaa jääkiekkoa? Se selviää tulevina päivinä!

Pelin rytmi

Päivä kestää noin kolme vuorokautta. Päivän aikana peliketjussa puhutaan pelistä, etsitään syyllisiä ja äänestetään pelaajia. Pelistä ei saa puhua muualla, kuin peliketjussa. Tästä on poikkeuksena ainoastaan pahisten keskustelut. Päivän lopussa se, kenellä on eniten ääniä, tippuu pelistä, ja hänen roolinsa paljastetaan kanssapelaajille. Tippunut pelaaja ei saa pelin ollessa käynnissä enää kommentoida peliä. Myöskään muiden, kuin pelijohtajan viesteistä tykkääminen, on tippuneilta kielletty (koskee sekä hyviksiä että pahiksia).

Yö kestää noin vuorokauden. Yön aikana yksi soluttautuja lähettää yksityisviestein pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka haluavat pelistä tiputtaa. Yön aikana kukaan ei peliketjussa puhu, vaan kaikki nukkuvat.

Yön jälkeen tulee aamu, jolloin pelinjohtaja kertoo sen pelaajan nimen, jonka soluttautujat valitsivat. Hän tippuu, eikä hän saa enää osallistua peliin. Aamun jälkeen alkaa taas päivä, jolloin spekulointi ja keskustelu peliketjussa jatkuu niiden osalta, jotka pelissä vielä mukana ovat.

Tästä eteenpäin tämän ohjeen päivällä ja yöllä tarkoitetaan pelin päiviä ja öitä.

Äänestäminen

Äänestäminen tapahtuu kirjoittamalla boldatulla tekstillä ++nimimerkki, esimerkiksi ++Derek. Mikäli haluat perua äänen, se tapahtuu vastaavasti –nimimerkki. Se ääni jää voimaan, joka on laitettu viimeisimpänä, ja jota ei ole peruttu. Mikäli äänestää toista nimimerkkiä vahingossa ennen edellisen peruuttamista, jää ensimmäiseksi laitettu ääni voimaan. Jokaisella pelaajalla on yksi ääni käytössään per pelipäivä. Eniten ++ -ääniä saanut pelaaja tippuu päivän lopuksi, ja hänen roolinsa paljastetaan. Tasatilanteessa se, joka sai äänimääränsä ensin, tiputetaan.

Olkaa huolellisia, että kirjoitatte nimimerkin oikein plussineen ja miinuksineen sekä lihavoituna. Nimet hyväksytään sekä isolla että pienellä alkukirjaimella kirjoitettuina, sillä jotkin nimimerkit alkavat foorumilla pienellä alkukirjaimella. Tästä ei siis rankaista.

Keskustelu

Pelistä saa keskustella vain, ja ainoastaan peliketjussa. Peliketjussa saa keskustella vain ja ainoastaan pelissä mukana vielä olevat pelaajat. Tippuneet joutuvat odottamaan pelin päättymiseen saakka, että pääsevät kertomaan fiiliksensä muille pelaajille. Tämä koskee myös pahiksia: pudonneet pahikset eivät osallistu pahisten strategiakeskusteluun. Peli menee täysin pieleen, mikäli omaa rooliaan tms. aletaan spekuloimaan jossain muualla, tai jos yksittäiset hyvikset käyvät keskenään yksityisviestein vaihtoa pelin kulusta. Tämä on siis ehdottomasti kiellettyä. Vaikka pelin päämääränä on voittaminen, perimmäinen tarkoitus on kuitenkin pitää hauskaa ja laittaa aivot töihin. Näinpä pelin ulkopuolisiin henkilökohtaisuuksiin tai muuten vaan asiattomuuksiin menevä pelityyli johtaa myös pelistä poistamiseen.

Viestien muokkaaminen lähettämisen jälkeen on ehdottomasti kielletty. Voit laatia heti perään uuden viestin, esimerkiksi korjataksesi sanomaasi, mutta et saa enää muokata jo lähetettyä viestiä. Muokkauksia ei saa tehdä missään tapauksessa, ei esimerkiksi kirjoitusvirheenkään korjaamiseksi. Viestejä ei myöskään saa poistaa.

Pelaajamäärä ja pelihahmot

3 hakkeria (pahis)
Pyrkivät hakkeroimaan itsensä Ygrabahin turnaukseen ja pilaamaan sen. Hakkerit saavat keskustella keskenään, ja pudottavat yhden pelaajan joka yö. Sillä, kuka yönimen lähettää, ei ole merkitystä tässä pelissä. Hakkerit voittavat, mikäli heitä on saman verran jäljellä kuin hyviksiä, lukuunottamatta mahdollista kolmatta mukana olevaa pahista*

HUOM! Aiemmista peleistä poiketen tällä kertaa pahiksista lopputulokseen vaikuttaa korkeintaan 2 pahista . Eli vaikka lopussa kaikki kolme pahista olisivat jäljellä, täytyy pahisten voittaakseen saada hyvisten määrä tiputettua kahteen. Jos pahiksia on jäljellä 1 tai 2, täytyy pahisten voittaakseen saada hyvisten määrä tiputettua samaan lukemaan.

1 Jaffar (3. osapuoli)
Jaffar on hakkeri-kultisti. Hän pyrkii lisäämään kulttiinsa edustajia ja voittaa, kun kulttiin kuuluu vähintään 50% jäljellä olevista pelaajista.

Pelaajasta tulee kultin jäsen sen jälkeen, kun kultin jäsen on äänestänyt pelaajaa päivän päätyttyä (ja hän ei ole tippunut). Eli aina, kun sinua äänestää joku kultin jäsen, käännyt kulttiin (ellet tipu, tai ellei toisin roolihahmosi kuvauksessa mainita). Tätä iltaa seuranneena yönä, pelaajasta tulee kultin jäsen, ja hän saa osallistua kultin jäsenten yksityisviestikeskusteluun. Kulttiin joutuneen pelaajan tavoite muuttuu: hän on nyt kultin jäsen, ja voittaa, jos kulttiin kuuluu 50% jäljellä olevista pelaajista.

Mikäli kultisti häädetään yöllä, hänen paikkansa ottaa toiseksi vanhin kultin jäsen, josta tulee uusi kultisti (jos kaksi jäsentä on liittynyt kulttiin samaan aikaan, kultin jäsenet päättävät heidän väliltään uuden kultistin). Jos kultisti häädetään päivällä, kultti kuolee, ja kaikki sen jäsenet sen mukana, eli he tippuvat myös pelistä. Pahiksista ei voi tulla kultin jäseniä. Jos kultin jäsen ehtii tippua pelistä, ennen kultin voittoa, hän ei voita.

Kulttiin viimeisenä jäseninä siirtyneet pelaajat eivät voita kultin mukana, eikä heistä tule virallisesti kultin jäseniä vaan jatkavat pelissä tavallisissa rooleissaan – kultin jäseninä viimeisenä päivänä ennen kultin voittoa olleet pelaajat voittavat kultin mukana, ja heidät poistetaan seuraavana aamuna pelistä. Pahisten ja hyvisten taistelu jatkuu kuitenkin huolimatta siitä, voittaako kultti.

Kultin jäsenet ovat kultin jäseniä, eivät enää hyviksiä, joten he vaikuttavat hyvis/pahis -asetelman lukuihin. Esimerkiksi tilanne, jossa jäljellä on 2 pahista, 2 hyvistä ja 2 kultin jäsentä, tarkoittaa pahisten voittoa, hyvisten ja kultin jäsenten tappiota. Vastaavasti esimerkiksi 2 pahiksen, 2 hyviksen ja 4 kultin jäsenen tilanne tarkoittaa, että kultti voittaa (50 % pelaajista) sekä pahikset voittavat (saman verran, kuin hyviksiä).

Huomioikaa, että kultin voittoon ratkaisevat pelaajat eivät liity varsinaisiksi kultin jäseniksi (joten eivät vaikuta lukuihin), vaan ovat yhä hyviksiä omassa roolissaan. Esim. Acetho, Derek, Armas, Bilbo, tatesulo, Jopeti on jäljellä oleva kuusikko. Acetho on kultisti, Derek pahis. Päivän päätyttyä hyvistatesulo lähtee, ja Acetho on äänestänyt Bilboa, joten hänestä tulee uusi kultin jäsen yöllä. Armas tiputetaan yöllä pahisten toimesta, jolloin kultti voittaa (jäsenet Acetho, Bilbo vs. Derek, Jopeti, eli 50 %). Bilbo ei kuitenkaan ollut kultin jäsen viimeisenä päivänä, joten häntä ei informoida asiasta, Acetho voittaa (ja kultti loppuu), ja Bilbo jatkaa tavallisessa roolissa, ja peli jatkuukin yhä (Derek vs. Bilbo ja Jopeti). Jos pahikset tiputtavat Bilbon yöllä, tapahtumajärjestys on sellainen, että Bilbo ehti olla kultin jäsen ennen tippumistaan, ja mahdollisesti kultti ehtisi tässä välissä voittaa (jos 50 % on ollut hetkellisesti täynnä). Kultti voi myös voittaa niin, ettei siihen kyseisenä iltana liity ketään, mutta pelin pelaajamäärä vähenee niin, että kulttilaisia onkin 50 % pelaajista.

Selvennetään vielä yksi termi:

Kultisti = kultin johtaja. Jos kultisti tippuu päivällä, kultti ja sen kaikki jäsenet tippuvat siinä mukana. Jos kultisti tippuu yöllä, jatkaa kultti olemassaoloaan ja kultin vanhimmista jäsenistä valitaan uusi kultisti. Kultisti, eli kultin johtaja ei siis välttämättä ole enää pelin lopussa yllä esitelty Jaffar, vaan se voi olla myös muu pelin pelaaja.

1 sulttaani (hyvis)
Sulttaani suojelee haluamaansa pelaajaa, joka ei voi kyseisenä yönä tippua hakkereiden käsittelyssä. Sulttaani lähettää nimensä öisin pelinjohtajille. Sulttaani ei voi lähettää samaa nimeä kahtena peräkkäisenä yönä, eikä sulttaani voi suojella itseään. Sulttaani ei voi liittyä kultin jäseneksi.

1 lampun henki (hyvis)
Lampun henki toimii suojaajana kulttia vastaan. Henki lähettää pelinjohtajille yöllä sen nimen, ketä haluaa suojata. Nimetty pelaaja ei voi kyseisenä yönä kääntyä kultin jäseneksi, mutta toki hakkerit voivat hänet tiputtaa. Ei samaa nimeä peräkkäisinä öinä. Henki ei itse voi liittyä kultin jäseneksi.

Pelinjohtajat saavat lisäksi toivoa Hengeltä aina kolme toivetta (=tehtävää) per pelipäivä. Henki tietysti joutuu nämä tehtävät pelipäivän aikana toteuttamaan. Jos tehtävät eivät toteudu pelipäivän aikana, Henki tippuu pelistä illan laskeutuessa. Pelinjohtajat ovat laatineet salaiset tehtävänsä jo hyvissä ajoin ennen pelin alkamista, joten ne eivät vaihdu pelin käänteiden perusteella. Henki saa päivän tehtävänsä heti kulloisenkin pelipäivän aamuna.

1 katurotta (hyvis)
Tämä kaveri luulee olevansa ihan tavallinen. Mutta jos käykin niin, että käynnissä oleva Jaffarin kultti kuolee, kultisti-ihannoija katurotta aloittaa oman kulttinsa samantien, ja hänestä tulee uusi kultisti. Mikäli Jaffarin kultti voittaa tai pysyy pelissä mukana loppuun saakka, jatkaa katurotta tavallisena, roolistaan tietämättömänä hyviksenä pelin loppuun saakka.

1 Jaggo (hyvis)
Tämäkin kaveri luulee olevansa ihan tavallinen. Jos kuitenkin Jaffar sekä katurotta ovat menettäneet omat kulttinsa, haluaa Jaggo valtaa, ja hänestä tulee uusi kultisti. Mikäli Jaffarin tai katurotan kultti kuitenkin voittaa tai pysyy pelissä loppuun saakka, jatkaa Jaggo myös tavallisena, roolistaan tietämättömänä hyviksenä pelin loppuun saakka.

6 tavallista Kansalaista (hyvis)
Pyrkivät löytämään hakkerit virtuaalisesta Ygrabahista ennen turnauksen päättymistä sekä estämään Jaffarin ja muiden nousukkaiden aikeet. Voittavat, jos hakkerit saadaan äänestettyä pihalle. Voivat kuitenkin kääntyä kulttiin kesken pelin. Tällöin heidän roolinsa muuttuu, niin että he eivät ole enää hyviksiä vaan kultisteja. Heidät lisätään kultin yksityiskeskusteluun, ja heidän pelin tavoitteensa muuttuu kultin tavoitteeksi: tavoite kerätä kulttiin 50 % pelaajista voittaakseen.

Pelaajan tiputtua rooli ja puoli paljastetaan, esim. tavallinen Kansalainen (kultin jäsen). Myös paljastetaan se, oliko pelaaja vain kultin jäsen, vai oliko hän kultisti, eli kultin johtaja.

Erikoishahmojen toimintajärjestys:

  1. Illan äänestyksen jälkeen ensin toimii sulttaani, eli hahmo joka nimeää pelaajan, jota pahikset eivät voi tiputtaa yöllä.

  2. Tämän jälkeen toimii lampun henki, eli hahmo joka nimeää pelaajan joka ei voi liittyä kulttiin kuluneen äänestyksen perusteella.

  3. Tämän jälkeen ne pelaajat liittyvät kulttiin, jotka kuluneen äänestyksen perusteella sinne päätyvät - lukuunottamatta mahdollisesti lampun hengen vaiheessa 2 nimeämää pelaajaa.

  4. Tämän jälkeen toimivat pahikset, eli nimeävät pelaajan jonka haluavat tiputtaa yöllä. Kyseinen pelaaja tippuu, jos sulttaani ei ole nimennyt samaa pelaajaa suojeltavaksi vaiheessa 1.

Pelin kesto ja voittaminen

Peli kestää niin kauan, kunnes pahiksia on saman verran tai enemmän, kuin hyviksiä (pahikset voittavat), tai, kunnes kaikki pahikset on tiputettu (hyvikset voittavat). Pahiksista lasketaan kuitenkin korkeintaan 2 mukaan voiton määrittävään lukemaan, eli niin kauan kuin pahiksia on pelissä 3, täytyy pahisten voittaakseen saada hyvisten määrä vähintään kahteen. Peli on rakennettu tasapainoiseksi niin, että ennen pelin alkua, molemmilla puolilla on lähtökohtaisesti yhtä vahvat edellytykset voittaa.

Pelin keskimääräinen kestoarvio on noin 2-3 viikkoa.

Aktiivisuus

Peli ei vaadi jatkuvaa aktiivisuutta, mutta peliketjuun olisi hyvä kirjoitella tasaisin väliajoin ja vähintään äänestää jokaisena pelipäivänä. Mikäli pelaaja ei äänestä toisena peräkkäisenä pelipäivänä (eikä pelaajalla ole tähän ymmärrettävää selitystä), haetaan tilalle varapelaajaa. Jos varapelaajaa ei löydy, hahmo tippuu seuraavana aamuna. Sitä mielekkäämpi peli on, mitä aktiivisempi se on. Tarkoituksena on saada ihmisistä irti heidän roolinsa, ja mikäli he eivät keskustele, se on vaikeaa. Erityisesti hyvisten kannattaa siis pitää keskustelua yllä ja käyttää äänestämisoikeutta hyväkseen. Muistakaa, että äänen saa aina vaihtaa niin monta kertaa kuin haluaa ennen päivän päättymistä.

Ilmoittautuminen

Peliin ilmoittautuminen alkaa nyt. Ilmoittautuminen tapahtuu viestin alaosassa olevalla äänestyksellä. Sen lisäksi saa halutessaan kirjoittaakin jotain :slight_smile:

Edellisen pelin lopussa tehdystä äänestyksestä olen poiminut ennakkoilmoittautumiset (eli olette mukana pelissä eikä tarvitse enää äänestää alla): @Bilbo @tatesulo @Horna @Armas @louskutin @Jopeti @Casperi @Virvelia_kainaloon @Joonatan @Koo

Pelinjohtaja

Minä ja Acetho toimimme pelinjohtajina, jotka arpovat ja jakavat roolit yksityisviestein, kertovat päivien päättymisajat, laskevat äänet ja kertovat tippuneen roolin. Meille myös pahikset lähettävät yksityisviestein sen nimen, kenet haluavat yöllä tippuvaksi, ja erikoishahmot omaan toimintaansa liittyvät nimensä.

Osallistujat (14):

Bilbo
tatesulo
Horna
Armas
louskutin
Jopeti
Casperi
Virvelia_kainaloon
Joonatan
Koo
a1r6
Nellisi
Varilasit
Petri

11 tykkäystä

Ja tästä vielä ilmoitukset ennakkoilmoittautumisessa mahdollisesti kiinnostuneille: @Nellisi @Petri @Varilasit

Eli ilmoittautuminen tapahtuu tässä (huom! jos yritit ilmoittautua aiemmassa äänestyksessä, niin se ei onnistunut joten tee se uudestaan tässä):

Mukana pelissä!
  • Kyllä
  • Ei tällä kertaa

0 äänestäjää

1 tykkäys

Mukavan kuuloinen teema. Pari naurun remahdustakin aiheutti😂 Yläddin yms…

Kannustan myös uusia osallistumaan peliin. Mukavaa ajanvietettä normaalin arjen ohella ja koukuttaa👍 Ehdottomasti mukaan jos vähääkään kiinnostaa.

6 tykkäystä

Vitsit… Kuinka kauan mun on mahdollisuus jahkata tätä? Tai siis eihän sitä kukaan tiedä, koska osallistujamäärä on täynnä… Haluisin osallistua, mutta pelkään ajan riittämistä (ja pahisroolia). :sweat_smile:

Ilmoittaudu nopeasti, enää neljä mahtuu! :smile:

Ette sit hitto soikoon arvo mulle pahisroolia! :laughing:

3 tykkäystä

Ja mulle taikamatto.

2 tykkäystä

Mä voin sitten ottaa vaikka noi kolme toivetta. Kerta muut jo valitsikin.

7 tykkäystä

Tervetuloa mukaan, @a1r6! Ja kaikille muillekin, tervetuloa Bitrixiin ja eritoten Ygrabahiin, joka kätkee sisäänsä kaikenlaista mielenkiintoista.

Muitakin uusia pelaajia ehdottomasti testaamaan yhteisöpeliä! Vielä on kolme paikkaa jäljellä tähän matsiin.

Jäsen @Petri paluuta peleihin on myös itse tullut odoteltua!

4 tykkäystä

Minua tässä kovasti epäilyttää ehtimiseni, tai oikeastaan potentiaalinen “katoamiseni”, kun täytyy käydä muutenkin säännöllisesti putsaamassa autoa, että pääsee sitten reippaasti liikkeelle kun tulee synnärille lähtö.

Mitäs sitten, kun ei pääsekään parina päivänä käymään täällä ollenkaan, niin minua pidettäisiin varmana huiputtajana ja petkuttajana!

Muuten kyllä toki kiinnostaisi, en sitä kiellä.

6 tykkäystä

Mä oon sitten tosi huono tässä, kun en ole aiemmin moiseen osallistunut, mutta yritetään :slight_smile:

3 tykkäystä

Sitähän et voi tietää etukäteen. Piileviä kykyjä löytyy aina… :+1:

5 tykkäystä

Pahismainen kommentti. Nimi muistiin.

11 tykkäystä

Laitetaan vielä tiedoksi alustava aikataulusuunnitelma. Eli peli olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla loppuviikosta. Alkuviikosta on tarkoitus julkaista pelin rooleja pari roolia per päivä, jotta pelaajilla on aikaa tutustua uusiin rooleihin hieman tavallista enemmän; mukana on nimittäin aika uudenlaista sankaria. :wink:

Sanotaan vielä vaikka näin, että tavallisellekin pelaajalle on erityisjännitystä tiedossa tässä pelissä.

Kahta pelaajaa kaivataan vielä!

9 tykkäystä

No menin nyt sitten näpäyttämään “Kyllä”-nappulaa. Lupaan olla käyttämättä lähiviikkojen kotikaaosta hyväkseni, eli jos ikinä mainitsen kiireitä olleen kiitos uuden perheenjäsenen, niin se ei ole tekosyy tai mikään indikaattori roolistani! Toisaalta onhan siinä onneksi pari viikkoa myös töistä vapaita tiedossa, eli ehkä tämä saattaa onnistuakin.

Acethon viimeisin myyntipuhe oli ihan liikaa, et sitten koskaan yritä myydä vanhaa autoasi minulle.

Olisi muuten kiva, jos näistä yhteisöpeleistä tekisi sellaisen wikipostauksen, johon voisi keräillä edellisten pelien tuloksia ja osallistujaluetteloita jne. Jossei kukaan muu innostu, niin voisin ottaa tästä koppia, ja ottaa selvää miten sellainen wikipostaus tehdään.

12 tykkäystä

Maltan tuskin odottaa, kun joku menee “pistepörssistä” katsomaan, että: “Katso nyt. Hyviksenä äänestit näin ja nyt teet toisin.”

Ei siinä, kaikki koonnit ja tilastot ovat kiinnostavia.

9 tykkäystä

Hienoa ja tervetuloa messiin. :slight_smile: Wiki-idea on hyvä ja jokin tällainen vastaava pyörinyt omassakin mielessä! Näkisi kätevästi, missä pelissä olikaan mitäkin hahmoja, ja mikä puoli voittikaan. Tuntuu olevan paljon kauemmin, kuin muutama kuukausi siitä, kun ensimmäinen peli vedettiin 9:llä pelaajalla: 2 pahista, 1 kapteeni ja 6 tavallista.

Vielä on kuitenkin tähän matsiin yksi paikka vapaana!

5 tykkäystä

Itseäni kiinnoistaisi, että onko tämä vaan pienen porukan juttu, vai seuraako muu väki näitä pelejä?
Tuosta palauteketjusta tuli mieleen, mutta ei taida helpolla mistään selvitä.

Itsellä on fiilis, että suurin osa niistä, jotka pelejä ovat seuranneet, ovat myös jossain vaiheessa päättäneet kokeilla. Näissä peleissä on ainakin itselle melko korkea koukuttumisvietti. Toisaalta taas uskon, että jos näitä pelejä ei ole seurannut, on voinut ohittaa pelit osittain ehkä luulemalla näiden olevan vähän erilaista, mitä todellisuudessa ovat. Tuo sääntönivaska on hieman luotaantyötävä, vaikka pelikonsepti on kovin simppeli ja mielenkiintoinen sitten, kun sen “sisään pääsee”.

9 tykkäystä