Yhteisöpeli VIII: Lahjontaa ja liukutaklauksia – peliketju

Tunnistan samoja ajatuksia tästä.

-Tonke
Vaikka nyt ei mitään vastannutkaan.

++Jopeti

Huikea on pelurin ensimmäisen päivän äänestyssaldo.

Casperi
Petri
Armas
Horna

Joku noista kolmesta lienee pahiskaveri, jos Jopeti pahis on.

Ja hienosti käänsi Derek keskustelun itsestään Jopetiin. Perään tuli vielä Casperi komppaamaan antamalla äänen Jopetille.

1 tykkäys

Pakkoliike omalta osalta. Ei se silti estä, ettet voi Derekiin perehtyä

Helppoa se on pahiksena kääntää siihen, joka on hyviksistä epäilyttävin.:thinking:

Ja tähän sen verran, että Bilbon rekordi on vieläkin “huikeampi”.

Petri
tatesulo
Armas
Tonke
Horna

Lisäksi melko äkkiä antoi äänensä myös Casperille tänä pelipäivänä.

Mutta turha on nyt Jopetin pyristellä totuuksia vastaan. Jälleen kerran olen itse aiheuttanut epäilyttävyyteni ja ymmärrän siten myös epäilyt. Ja omat perusteluni olen antanut sille miten olen pelin ensimmäisenä päivänä toiminut. Niitä ei ole pakko uskoa ja olen valmis myös tippumaan, koska olen tavallinen hyvis. (On toki olemassa riski erikoisroolille, kuten lavastetulle tai Tommi Pakille on myös)

Mulla on tapana ensin vastata minua koskeviin tai minulle osoitettuihin viesteihin, ja sitten käydä läpi omia ajatuksia jos sellaisia on. Mutta tietysti halusin kääntää keskustelun Jopetiin, sitä olen halunnut jo monen päivän ajan.

On kyllä ollut munat vain yhdessä korissa tällä reissulla, mutta itsellä niin vahva tunne. Että siitä on vaikea päästä yli ja ajatella boksin ulkopuolelta.

Voi olla että tällä hetkellä lahjotut nauravat partaansa tai säihkysilmillään, että:“Ei hitsi kun toi Tonke on ihan apina, kun painaa näitä hommia ilmaiseksi ja meille maksetaan”

Tällä viikolla ei ole ollut aikaa kaivella tunti tolkulla viestejä läpi ja aika tunne pohjalla vedetään.

Onko kenenkään muun mielestä tässä jo selustan suojelua, jos Casperin pudotus onnistuukin?

Mene mielestäni samaan kastiin, kun ensimmäisen päivän hyvikseksi ilmottautuminen vaikkei mitään epäilyjäkään ollut.

6 tykkäystä

Esiin mahdollisuuden, että olet hyvis. Mutta aika mahdottomalta se näyttää. Oma peli varmaan aukeaisi enemmän jos se varmistuisi, mutta taidan kyllä lähteä sitä ennen.

Ryhmittelisin meidät seuraavanlaisiin kategorioihin:

Eniten epäilyttävät: Casperi, Jopeti

Erikoiset: Bilbo, Armas

Tutkan alla: Tonke, Dominik, Acetho, mazzus

Ei niin pahoilta vaikuttavat: Nellisi, Koo, Derek

Viattomat kuin mitkä: Horna, Petri

Äänestyskulku:
28 Koo: Derek (Derek 1)
60 Derek: Jopeti (Derek 1, Jopeti 1)
62 Jopeti: Casperi (Derek 1, Jopeti 1, Casperi 1)
Jopeti vastaa Derekin äänestämiseen antamalla äänensä Casperille.
73 Bilbo: Petri (Derek 1, Jopeti 1, Casperi 1, Petri 1)
96 Derek: Jopeti - Petri (Petri 2, Derek 1, Casperi 1)
Bilbo äänesti Petriä, jonka jälkeen Acetho heittää sanallista täkyä, Derek tarttuu tähän.
97 Jopeti: Casperi - Petri (Petri 3, Derek 1)
Minkä perään Jopeti luottaa Casperiin, ja vaihtaa äänensä Petriin.
163 Koo: Derek - Horna (Petri 3, Horna 1)
Koo antaa ensimmäisen äänen Hornalle, joka tosin hetkeksi vielä otettiin pois lopussa, mutta annettiin takaisin. Tässäkin on huomattava, että tätä ääntä ennen ei kukaan äänestänyt pitkään aikaan, joten tämä on Koolta jo toinen aloitusääni. Tämä on mielestäni hyvismäistä puuhaa, vaikka tässä hyvistä lopulta äänestettiinkin.
164 Derek: Petri - Tonke (Petri 2, Horna 1, Tonke 1)
168 Bilbo: Petri - tatesulo (Petri 1, Horna 1, Tonke 1, tatesulo 1)
Petri kirjoittaa muutaman viestin, ja äänet liukenevat. Ehkäpä voisi tästä epämääräisestä poukkoilusta antaa Bilbolle ja Derekille hyvispisteitä.
173 Horna: tatesulo (tatesulo 2, Petri 1, Horna 1, Tonke 1)
Hyvikseksi osoittautunut Horna puhuu kiireistään, ja äänestää tatesuloa koska tämä on mutulla eniten epäilyttävä.
180 Jopeti: ottaa äänen pois Petriltä (tatesulo 2, Horna 1, Tonke 1)
182 Tonke: Casperi (tatesulo 2, Horna 1, Tonke 1, Casperi 1)
Tonken mielestä eniten kirjoittavat ovat epäilyttäviä.
190 Derek: Tonke - Jopeti (tatesulo 2, Horna 1, Casperi 1, Jopeti 1)
198 Petri: Casperi (tatesulo 2, Casperi 2, Horna 1, Jopeti 1)
Menneisyyden Petri äänestää tässä suoraselkäisesti pahista. Samalla nykyisyyden Petri miettii, lukeekohan tätä kukaan)

Varjoäänestyksen lopputulos:
2 tatesulo (Bilbo, Horna)
2 Horna (Koo, Armas)
2 Casperi (Tonke, Petri)
2 Jopeti (Derek, Acetho)
2 Armas (Casperi, Jopeti)
1 Bilbo (Nellisi)

220 tatesulo: Casperi (Casperi 3, tatesulo 2, Horna 1, Jopeti 1)
224 Casperi: tatesulo (Casperi 3, tatesulo 3, Horna 1, Jopeti 1)
Tatesulo haastoi Casperia varjoäänestyksen suhteen, ja tästä Casperi ehkä vähän oikeutetusti närkästyi, koska ei ollut idean takana. Kostoääneltä vaikuttaa.
234 tatesulo: Casperi - Dominik (tatesulo 3, Casperi 2, Horna 1, Jopeti 1, Dominik 1)
Tatesulo siirtää äänensä hyvin hiljaiselle Dominikille. Samalla siirtää itsensä äänestyksen kärkeen takaisin.
235 Casperi: ottaa äänen pois tatesulolta (tatesulo 2, Casperi 2, Horna 1, Jopeti 1, Dominik 1)
237 Acetho: Jopeti (tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 2, Horna 1, Dominik 1)
Hiljaisen oloinen Acetho poikkeaa äänestämässä Jopetia
243 mazzus: Dominik (tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2, Horna 1)
247 Nellisi: Armas (tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2, Horna 1, Armas 1)
Nellisi spekuloi Bilbon ja Armaksen välillä, ja antaa ääniryppään ensimmäisen äänen Armakselle
251 Dominik: tatesulo (tatesulo 3, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2, Horna 1, Armas 1)
Dominik kuittaa äänen pysymällä tatesulossa. Samalla varmistaa omaa tilannettaan, kenties.
252 Jopeti: Armas (tatesulo 3, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2, Armas 2, Horna 1)
Kaksi viestiä taaksepäin Casperi spekuloi, että Armas olisi vaihtopelaaja, ja Petri ja Koo olisivat lahjotut. Tietäen, että itse olen hyvis, ei tämä spekulointi kuitenkaan ole kokonaisuudessaan validi. Tähän kuitenkin Jopeti tarttuu, ja äänestää Armasta.
253 Casperi: Armas (tatesulo 3, Armas 3, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2, Horna 1)
Minkä jälkeen Casperi lähtee leikkiin mukaan kunnolla, ja äänestää Armasta. Suojellaanko tässä tatesuloa?
255 Koo: ottaa äänen pois Hornalta [tapahtuiko tässä virhe ääntenlaskennassa koskien tuota äänten järjestyslukua? @Virvelia_kainaloon, @louskutin] (tatesulo 3, Armas 3, Casperi 2, Jopeti 2, Dominik 2)
256 Armas: Jopeti (tatesulo 3, Armas 3, Jopeti 3, Casperi 2, Dominik 2)
262 Armas: Jopeti - tatesulo (tatesulo 4, Armas 3, Jopeti 2, Casperi 2, Dominik 2)
267 Bilbo: tatesulo - Armas (Armas 4, tatesulo 3, Jopeti 2, Casperi 2, Dominik 2)
Bilbo antaa tuplaäänen, ja Armas pomppaa pudotuksen kärkeen. Suojelua tässäkin ehkä, tatesulo vai Jopeti?
277 mazzus: Dominik - Armas (Armas 5, tatesulo 3, Jopeti 2, Casperi 2, Dominik 1)
278 Jopeti: vetää äänen pois Armakselta
288 Jopeti: Bilbo (Armas 4, tatesulo 3, Jopeti 2, Casperi 2, Bilbo 1, Dominik 1)
Jopeti ei ainakaan kovin näkyvästi halua lähteä Armasta suojelemaan, tai sitten tatesuloakin suojellaan.
296 Derek: Jopeti - Horna (Armas 4, tatesulo 3, Casperi 2, Bilbo 1, Jopeti 1, Dominik 1, Horna 1)
Siitä se Hornan tiputus sitten lähtee. Jopetia ei nyt varsinaisesti tässä suojella, joten tämä voisi ehkä vielä olla viatonta.
299 Jopeti: Bilbo - Horna (Armas 4, tatesulo 3, Casperi 2, Horna 2, Jopeti 1, Dominik 1)
Jopeti toteaa siirtää häntäpään äänen Hornalle.
300 Armas: tatesulo - Horna (Armas 4, Horna 3, tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 1, Dominik 1)
Armas huomaa tilaisuutensa tulleen, ja äänestää Hornaa.
329 tatesulo: Dominik - Horna (Armas 4, Horna 4, tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 1)
Tatesulokin äänestää sitten Hornaa, ja tässä kohtaa Hornan putoaminen alkaa selvitä.
331 Koo: Horna (Horna 5, Armas 4, tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 1)
Koo nostaa Hornan piikkipaikalle.
339 Bilbo: Armas - Tonke (Horna 5, Armas 3, tatesulo 2, Casperi 2, Jopeti 1, Tonke 1)
Bilbo siirtää äänen Armakselta Tonkelle. Tästä voisi joku päätellä, että Armaksen pelissä pysyminen varmistui tässä, ei kai tässä mitään ketkua ole menossa?
352 Dominik: tatesulo - Horna (Horna 6, Armas 3, Casperi 2, tatesulo 1, Jopeti 1, Tonke 1)
Dominik viimeistelee Hornan murhan.
353 Bilbo: Tonke - Horna (Horna 7, Armas 3, Casperi 2, tatesulo 1, Jopeti 1)
Bilbo tässä varmistaa olevansa voittavissa äänissä?

1 Jopeti (Acetho 17.)
1 tatesulo (Horna 10.)
2 Casperi (Tonke 11., Petri 13.)
3 Armas (Nellisi 19., Casperi 22., mazzus 26.)
7 Horna (Derek 28., Jopeti 29., Armas 30., tatesulo 31., Koo 32., Dominik49 34., Bilbo 35.)

3 tykkäystä

No ei pitänyt tulla ainakaan, mutta tein laskennan kännykän muistioon poistaen aina poistetut äänet, niin olen saattanut hypätä jonkun numeron yli tai käyttää jonkun numeron kahteen kertaan. Aika hankala enää tarkistaa asiaa. Tuplavarmistan jatkossa.

1 tykkäys

Eikun ei varmaan tullutkaan, luin väärin tuota teidän viestiänne ensin.

1 tykkäys

@Armas tais viime pelissä nostaa vastaavat listaukset/koonnit esille pahismaisena. Mitä mieltä nyt?

Hiljaista on. Itseä epäilyttää eniten tällä hetkellä Petri sekä Jopeti. En oikeastaan sanoisi, että Jopeti olisi nyt ollut erityisen epäilyttävä, mutta samaan tapaan aiemmassa pelissä Derekin ja Nellisin kohdalla jotenkin vain sitten hieman “unohdin” ne ensimmäiset pahisfiilikset toisena päivänä, ja lähdin väärille jäljille. Petriltä tuossa aiemmin (näennäisen?) hyvää työtä, mutta mitkä olisi omat päätelmäsi?

Ehkä yksi kaveri, joka nyt on myös tarttunut omaan näkökenttään eri tavalla, on tatesulo. Hän on ollut usein paikalla puolustamassa itseään tai tuossa Casperin kanssa selkkauksessa, mutta ei liiemmin pahisjahdissa mukana. Tatesulolta olisikin mukava nyt kuulla selkeämmin mielipidettä, kun tuo selkkaus Casperin kanssa on ohi.

En ihan vastaavia, sillä tässä oli mukana pohdintaa suojelemisista ja vastaavista, mikä on ihan hyvää tavaraa. Ne pahisten pseudolistat viittaa lähinnä sellaisiin selontekoihin, joissa ei ole mitään informaatiota, vain vanhan toistelua pienellä vaivalla.

Luin.

3 tykkäystä

Luettu myös. Tuon pohjilta voisi tosiaan aatella, että @tatesulo on pahisten joukossa ja jossain kohti oli suojelua. Ja Petrin huomioihin perustuen todennäköinen toveri olisi @Jopeti , @Bilbo tai allekirjoittanut.

Voiko Petriin ja hänen huomioihin luottaa, mulla ei edelleen paljon vaihtoehtoja ole mutta kuuntelen mielelläni muiden ajatuksia

Itseäni häiritsee @Petri ssä se, että tuntuu vähät välittävän omista puolustuspuheistani. Sama @Tonke n kohdalla.

@Acetho vetelee aika näkymätöntä peliä, pelkääkö/pelkäsikö kovasti pudotusta? Vaihtopelaajaksi hyvin todennäköinen.

Onko @Dominik49 löytänyt muuta epäilyttävää kun meikäläisen, ehkä vähän heppoisin perustein? Onko perusteet omasi, vai jonkun ohjeistamat?

3 tykkäystä

Hieman omaa pohdintaa pahis ehdokkaista. @Bilbo onkin jo käyty läpi, joten siitä ei sen enempää. @Armas on mielestäni myös epäilyttävä. Äänestyksessä ensin herättely (?) ääni Jopetille, sitten vaihdettiinkin Tatesuloon vaikka ei uskottu Tatesulon olevan pahis???
Viimeisenä ääni Hornalle, tämän ymmärrän, se oli itsepuolustusta, mutta jokin mättää, mikä? Onko omatunto puhdas?

@Acetho vastaan paremmin kun ehdin, totean vaan Casperille ja Petrille, että jos mua joku suojelee, se johtuu siitä että olen niin harvinaislaatuinen. Lisään sen verran, että jos tuo oli lopputulema Petrin työstä niin suosittelen ajankäytön hallinta -kurssia. Turhaa työtä hirvee määrä.

4 tykkäystä

Katso illan kulku tarkemmin. Illan äänestyskäyttäytymiseni oli hyvin pitkälti kokonaan itsepuolustusta. Luulin jossain kohtaa olevani putoamassa, joten annoin ääneni toiselle kärkiehdokkaalle. Mielestäni ihan loogista.