Casperilla painetta, hyvä.
Jatkan itse siitä mihin eilen jäin, eli ++Jopeti.
Itsellä ollut aika kiireinen päivä Dohan mökkiä kunnostellessa. Huomenna ja perjantaina pitäisi olla vähän enemmän aikaa tänne taas.
Casperilla painetta, hyvä.
Jatkan itse siitä mihin eilen jäin, eli ++Jopeti.
Itsellä ollut aika kiireinen päivä Dohan mökkiä kunnostellessa. Huomenna ja perjantaina pitäisi olla vähän enemmän aikaa tänne taas.
No onhan toikin jonkinlainen selitys. Ja juu, totta on, ettei tuo nyt kauheasti eroa sun tyylistä pelata. Ei se toki sano, ettet voisi olla pahis.
Tästä keskustelusta on tullut mieleen kolme asiaa, ensinnäkin se, että kärkiehdokkaani on edelleen ++Casperi, pointteina viesti nro 181 sekä toivomus loppuryysisäänestämisestä. Toisena tuli mieleen toinen Parhaista Vitseistä; maailmassa on 10 tyyppiä ihmisiä, niitä jotka ymmärtävät binäärilukuja ja niitä jotka eivät.
Kolmantena havaintona Hornan ääni tatesulolle, mikä ei siis ainakaan tullut pahikselta.
Onko mökkin tullut rahoitusta ulkopuoliselta, ns kolmannelta taholta?
Saanko udella perusteluja?
Niinhän se monesti menee, että alkuun sanotaan, et äänestää just oman mielen mukaan. Sitten tulee paniikkia ja vainoharhaisuutta. Pelätään mitä muut sanoo, jos äänestää tietyllä tavalla. Jos äänet kasautuu, niin tulee pelko, että pahikset masinoi. Tässä pelissä sitä pelkää koko ajan… Joku pieni sana joltain tai epäilys johonkin ja koko pakka heittää. Että tältä pohjalta Bilbon liikkeet kuulostaa ihan järkeviltä.
Ei ainakaan tietääkseni, tosin en ole pankkitiliä katsonut tällä reissulla.
Ei ole kukaan “onnistunut” tänään antamaan kovin selkeitä pahisviboja. Bilboa kyllä kovasti mietin, mutta selitykset ovat tähän mennessä olleet jotakuin uskottavia.
Äänestystilanne:
4 Casperi (Bilbo, Tonke, Dominik49, Petri)
1 Tonke (Casperi)
1 Jopeti (Derek)
Putoamassa Casperi neljällä äänellä.
2. Kisapäivä loppuu perjantaina 26.2. klo 21:00
Tarkoitukseni oli avoin ja rehellinen keskustelu, että miten olisi paras mahdollisuus napata pahis jo ensimmäisenä päivänä. Ajoissa tämän toin esille ja ehdotuksen hylkäsin kun sitä ei kannatettu. Enkä nyt vieläkään usko, että se pelkästään huono idea oli.
Jos näet sen kuitenkin niin pahismaisena, niin miten se eroaa tästä varjoääämnestysideastasi? (mikä toteutettiinkin ainakin jollain tasolla)
Saitko mitään irti tämän ehdotuksesi kautta? Sinäkään et juuri mitään muuta ole esittänyt kun epäilyksiä allekirjoittaneeseen. Se on toki ihan sallittua, mutta pystyt kyllä parempaankin jos tahdot. Normi hyvis-Petri kyllä nostaa pari muutakin epäilyttävää nimeä perusteluineen kärkinimen kanssa.
Ryysikset eivät ole olleet onnistuneita, nytkin Hornan äänet tulivat kovin kasassa, eikä siinä oikein kunnon keskustelua käyty.
Mielestäni tuo keskustelun vilkastuminen päivällä ei ollut huono asia. Se ei auttanut mitä eilisen äänestykseen tuli, mutta tulee olemaan hyvin mielenkiintoista mitä voimmekaan tulkita myöhemmin.
Miten sinä tai kukaan ei nosta esille, että Bilbo, Derek ja Jopeti vaihtoivat varjoäänestyksestä poiketen pudonneeseen Hornaan?
Erinomaista, että sinä nostit. Vai etkö katso kuuluvasi “ei kukaan” -määritelmän kautta johonkin porukkaan, kuten vaikka hyviksiin?
Oli siinä ollut keskustelua illan mittaan. Eniten äänessä olivat toki Casperi ja Armas ja keitä siinä heidän selvittelyssään olikaan mukana. Mutta ainakin Koolla oli ääni Hornalla jo ennen minua, ja minä olin alkanut monta tuntia ennen äänestystä ihmettelemään Hornaa. Jopeti oli ja on edelleen listani kärjessä, mutta roikutin eilen ääntä hänellä aika pitkään eikä kukaan muu kuin Acetho edes lähtenyt spekuloimaan hänestä. Päivän mittaan (varjoäänestyksen jälkeen huom Casperi) Horna oli noussut kintereille, ja jostain syystä häntä lähdettiin äänestämään mukana.
Bilbo ja Jopeti ovat tainneet selityksensä jo antaa, joten ehkäpä siksi kukaan ei nosta esille asiaa. Uskoo niihin sitten ken haluaa.
Siltä tuntuu, että apuja ei oikein ole. Tätäkin kahdesti jo kysellyt:
Kuunnelkaa nyt oikein tarkkaan. Tykkään pelata ja haluan voittaa. Olen sanonut ennenkin, että iso tavoite on saada pahis kiinni ensimmäisenä päivänä. Se saattaa tarkoittaa, että ehdotan jotain outoa, ehkä jopa villiä. Kuten ehdotin kaksintaistelua aikanaan Tonken kanssa, siihenkään ei heti tartuttu, paitsi 2 pelaajaa, joista toinen oli pahis.
Öitä kaikille.
Tämä ei auta kun pyöritään yhden pelaajan ympärillä, mutta ei ylläolevat hyvismäisiltä vaikuta.
Tänään pitäisi prässätä muitakin pelaajia. Pääsevät liian helpolla nyt.
Ai, no nyt ihmettelen. Tatesulo aikanaan hyvin sanoi, että pahikset pelaavat tiiminä ja siihen hyvistenkin pitäisi pyrkiä.
Totta kai, mutta yhteen tarttuminen vie mahdollisesti yhden päivän ja vaikka otaisiin oikeassa niin kaksi pahista saa olla rauhassa. Pahiksilla on mahdollisuus uhrara yksi.
Derek on saanut olla koko pelin rauhassa pl. antamani ensimmäinen ääni. Pitääpä perehtyä hänenkin tekemisiin tänään.
Mietin eilen samaa. Sinänsä hieman huolestuttavaa, vaikka toki tässä on vielä 13 pelaajaa mukana enkä tiedä onko realistista ajatella, että jokainen voi saada kovin paljoa palstatilaa. Itse olen aina hyviksenä pelatessani saanut olla ensimmäiset päivät hyvin rauhassa. Hauska tilastoknoppi muuten tähän väliin: olen pelannut kolme peliä*, ja jokaisessa minut on äänestetty pois neljäntenä päivänä.
Luulen että tuo kertoo siitä että olen melko hyvä olemaan hyvis, eli ns näyttämään hyvikseltä, mutta en ole yhtä hyvä saamaan pahiksia kiinni. Kun heille minusta ei ole koskaan ollut sellaista haittaa, että olisi pitänyt yöllä pudottaa.
Mutta jos tänään aiotaan minua syynätä, suosittelen tekemään sen pian, niin että lopun kriittiset vaiheet eivät tuhraudu siihen (koska tietysti itse tiedän olevani hyvis).
*lisäksi yhden kerran poikennut varapelaajana päivän ajan mukana pelin loppuvaiheessa, mutta sitä en laske mukaan varsinaisesti pelattuihin peleihin.
Nellisi, Acetho ja Dominik49 ovat saaneet olla myös erittäin rauhassa. Kaksi ensinmainittua ovat minusta sen verran hyvismäisiä, että en oikein tiedä mistä lähtisi heitä ottamaan kiinni tässä vaiheessa. Ehkä täytyy nyt vaan päästää jatkoon, kun ei tässä kaikkia ehdi syyttelemään. Lievillä hyvisviboilla menee nyt mulla myös Petri, tatesulo, ja mazzus. Casperi ja Armas aika kysymysmerkkejä. Pahisviboilla Bilbo sekä lievästi D49 ja Tonke.
Mutta sitä ihmettelen eniten, miksi Jopeti on saanut olla niin rauhassa, minun ja hieman Acethon yrityksiä lukuunottamatta. Ei vakuuta ollenkaan hänen toimintansa. Pidän oman ääneni nyt hänellä siinä toivossa, että tänään saatais tutkia häntä vähän enemmänkin. Jos ei ketään taaskaan tule mukaan, niin tuossa edellä on muita ketä voin lähteä äänestämään.