Dominik tuossa yllä listaa muutaman asian miksi Casperia on fiksua äänestää.
Pahiskolmikko voisi olla aivan hyvin Jopeti, Casperi ja Armas. Edellisessä pelissä oli puhetta kuinka toiseksi eniten ääniä saanut unohtuu. Niin näyttää käyneen nytkin.
Minulta ei kysytty, mutta asianosaisena katson olevani oikeutettu vastaamaan. Se on virhe, älkää tehkö sitä. Eilen meni ojasta allikkoon, mutta ei sieltä allikosta kannata takaisin ojaan kömpiä. Kömmitään kuivalle maalle mieluummin.
Casperi sai todella helpolla äänensä. En tiedä, olenko nyt vain edellisen pelin fiiliksissä yhä, mutta haluan keskittyä niihin, jotka tuntuvat väistävän kaikki epäilyt.
En minä Casperi lahjotuksi usko, ihmettelen ääniä. Luin viestit ja huomasin että Casperi toivoi minun äänestävän Armasta ja minä ehkä käänsin pelin. Ymmärrän hänen turhautumisensa ja eiköhän @Casperi ymmärrä, että muitakin hyviksi harmittaa.
Aika hauska sattuma olisi jos sama pahiskolmikko tulisi kaksi kertaa, draft-tilaisuudessahan Jopeti, Casperi ja Armas olivat soluttautujat. Ei tietenkään pitäisi miettiä yhtään edellisiä pelejä, yhtä mahdollinen kolmikko se nytkin on kuin muutkin. Oma kolmikkoni jos pitäisi veikata olisi Casperi – tatesulo – Tonke. Mutta aika useinhan nämä ensimmäisten päivien kolmikkoni ovat menneet mönkään.
Ei. Kuten aiemmin kirjoitin, niin sun ääni Hornalle ei mielestäni ollut looginen.
Mä joudun hirveästi toistamaan sanomisiani, ja sitten leimaannun riehujaksi täällä. Mielestäni kaikki viestini on olleet ihan asiallisia. Auttakaa mua, ja osoittakaa virheeni.
Viimeksi kun moinen mustamaalaus oli käynnissä, niin satuin olemaan oikean pahiksen jäljillä.
Vaikka välissä käytin ääntäni pois Hornalta hän oli koko ajan epäiltyjen listalla. Armas ei ollut kovinkaan korkealla listalla, joten häntä en halunnut ulos.
Tämähän olisi omaan jalkaan ampumista. Ei pahista kannata neuvoa.
Dominik saisi hieman aktivoitua. Hänen äänestyshommat herättää suurta epäilyä.
Syytit mun testamenttia pahismaiseksi. Eikä tämä mene ihan samaan kastiin?:
Pääsääntöisesti vaikutit eilen pohtivasti minun huomioita, ja jopa sen pohjalta epäilit ja mietit Armaksen äänestämistä. Päädyit Hornaan, ok häntäkin epäilit pitkän päivää.
Mutta nyt kuitenkin mun käytös ja tekeminen on yön aikana mielestäsi kääntynyt hämmentämiseksi ja pahismaiseksi.
Tämä tästä, oma fiilis on nyt äkkiseltään että tässä taas hyvikset kolistelee (Casperi, Armas, Koo ja tatesulo)
Sen sijaan @Tonke n ainoa anti pelille on ollut käydä antamassa ääni allekirjoittaneelle. Joten käänetäänpä fokus sinne suuntaan hetkeksi. ++Tonke
Siellä Hornaa äänestäneissä tosiaan on mielenkiintoisia liikkeitä. Tatesulo omia liikkeitään jo tuossa selittelikin. Koo kyllä oli ollut Hornan kannalla pitkin päivää, että siinä mielessä ei kovin erikoinen veto. @Bilbo sen sijaan on mielenkiintoisempi, koska ääni kävi vähän siellä sun täällä. Armas muuttuikin vähemmän epäilyttäväksi ja otti äänen sieltä pois. Sitten siellä viime hetkillä kokeiltiin Tonkea ja varmisteltiin jo, että jos ei muut lähde siihen, niin vaihtaa Hornaan. Aika myöhään tuli tuo haastoyritys Tonkelle. Tämä kaikkihan saattaa olla ihan vaan hyviksen sekoilua, mutta kyllähän nää pistää mietityttään.
Voi tietysti olla, ettei yksikään pahis edes ole tuolla Hornaa äänestäneissä. Toisaalta, jos Armas on pahis, niin sitten luulisin sieltä Hornaa äänestäneistä jonkun pahiksen löytyvän. Tai ei kai se mahdotonta ole, että kaksi pahista olisi äänestäneet samaakin, vaikka juuri Hornaa. Aika vaikeaa kuitenkin spekulointi ennen kuin varmistuu lisää rooleja.
Eilen illalla hieman kyselin tuon vaihtoruljanssin perään. Olisiko uskaltanut pahiksena antaa ensimmäisen äänen Casperille? Toki pystyi laskemaan sen varaan, että minäkin häntä äänestän.
Olisiko Bilbon kohdalla pahiksena ollut nimenomaan tarpeetonta soutaa noita ääniä tuolla tavalla?
Petri jäänyt nyt mietityttämään. Toi esille varjoäänestyksen, voinut olla hyvispisteiden keräystä. Pysytteli aika taustalla äänestyksessä. Lisäksi tuo omaan silmään tavallista suurempi todennäköisyys vaihtopelaajaksi; ei kerännyt epäilyjä, sai hyvisleimaa varjoäänestyksestä, vahva pelaaja → yksi mahdollinen kohde, jota pahikset olisivat yöllä saattaneet vainota.
7 tykkäystä
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
435
Tässä hieman ennätin tutkiskella @Bilbo n äänestyskäyttäytymistä. Ensin hän antoi äänen Petrille, sitten muuttui mieki ja ääni menikin Tatesulolle. Jälleen mietitään ja ääni Armakselle. Tässäkö kaikki? Ei suinkaan seuraavana vuorossa Tonke, jonka jälkeen luonnollinen jatkumo (?) olikin Horna.
Jortikan sanoin: Tuus Bilbo itte selittää. Ymmärrät varmaan, että aiankin mun kirjoissa olet vahva ehdokas lahjotuksi.
Sekoilua se ei ollut, kehitin siinä sellaisen suunnitelman jo hyvissä ajoin että vaihdan lopussa äänen jollekin yllättävälle pelaajalle, jolla ei vielä ollut ääniä ennestään. Koska ensimmäisenä päivänä on aina osuttu harhaan ja Horna oli lähtemässä tilanteen ollessa hyvin rauhallinen, ajattelin että jos yhtäkkiä annan äänen Tonkelle joka voi olla pahis, voi joku yhtyä siihen ja voisi vihdoin tippua pahis ekana päivänä. Kukaan ei kuitenkaan odotetusti tullut äänestämään Tonkea kanssani, joten vaihdoin Hornaan kuten olin etukäteen sanonutkin.
Koska äänen saa vaihtaa niin monta kertaa kuin haluaa päivän aikana, niin ei tuossa mitään epäilyttävää ole. Lisäksi pelityyliini on aina kuulunut tuollainen “poukkoilu” äänestyksessä, kuten jotkut sen sanovat. Monien ääntenvaihtojen jälkeen olen usein lopulta vaihtanut tippujaan.
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
438
No, ei tuo selityksesi ainakaan mua vakuuttanut, päinvastoin. Ymmärrätkö itse, että poukkoilevalla käytökselläsi saat epäilykset heräämään?