Ei auta kuin laittaa nenä töihin ja mennä tuoksun perässä kohti glögiä, kun ei täällä kukaan kerro mitään. Vaalea glögi menee paremman puutteessa kyllä…
Ovi pamahtaa auki!
…
Tuuli puhaltaa sisään kylmää.
…
Kaikki ovat hämmentyneinä, kunnes yksi rohkea tonttu avaa suunsa:
“Mitä täällä tapahtuu? Tuliko joku?”
Glögistä ja pipareista viis, mun kuonoon haisee pahuus. Olisiko se @Hakkuri joka taustalla häärää? Mitä? Kuka muu muka? Ehdotuksia, ideoita, haastoja. Joulu on kerran vuodessa, ei anneta pahuuden voittaa.
Minulla on porojen kengistä jo yli sadan vuoden kokemus. Mazzus piti lähettää muihin tehtäviin, kun hän olisi halunnut vaihtaa porojen öljyt.
Mitäs joululahjoja ootte antamassa? Itse Lahjakortteja ja Kukkia.
Minulla on itse asiassa suunnitelmissa pieni yllätys tähän ketjuun joulutauolla.
Yö oli oudon levoton. Aamupuurokin maistui erilaiselta. Kenenkähän keittämää. Ja syöjiä oli tavallista enemmän. Montaakaan heistä en tuntenut, ties mistä siihen tupsahtivat. Yksi yö näköjään kaiken muuttaa voi.
Kuokkavieras?
Tuli mieleen vanha armeijamuisto, kun varuskunnan joulupuurossa oli mantteli.
Joululahjoina yritän antaa hyvää joulumieltä ja vaikkapa suklaakonvehtirasioita.
Haiseeko poro hirveltä? Kannattaa olla tarkkana hirvestysaikaan, jottei saa paliskunnalta korvausvaateita.
Mutta ei glögiäkään määräänsä enempää. Itse vahtaan tuolla nurkassa kököttävää jumalattoman suurta sahtitynnyriä! Se tulee maistumaan kinkun kanssa. Jos ei joku pahus sitä vaan ennenaikojaan tyhjennä. Olis siinä kyllä melkoinen urakka!
Kuva joka meinattiin ottaa: hirvi paloi poroksi? Nyt alkaa asioiden kulku hahmottua.
Totta ei Glögiä voi liikaa juoda tai tulee huono olo!
Paketteja on vielä paketoimatta. Muutama uusi naama nähty. Oliko terästettyä?
Millainen pahuus asuu käyttäjässä ++Tp2?
Tossa se oli. Liian lähellä jos et ole huomannut. t
Tarkkailkaa kanssa juhlijoita. Jonkun lakin alla on Nuuttipukin harmaat sarvet. Ei mahru ihan pienen lakin alle!
@Varilasit täsä koitan paketoidessani tarkkailla, kuka haluaa pilata joulun
*Tosin siirappileivät oli jo aika vähissä. Steitan-kinkkua tarjolla no kai tätäkin syö. Oluttakin on.
Niin itse kukin tarkkailee,muiden touhujen yhteydessä.
Seitan-kinkku ja punajuureton rosolli maistuu ainakin ++Varilasit?
Kiitos äänestä. Kosto vai mutu?
Ei oikein,mutta nälkä on paras mauste.
Ja ei sitä Bilboa voi aina häätää vai mitä @Petri ?