Noviisina minulla on kieltämättä kova into jahdata joulun pilaajia, mutta keinoissa on näköjään hiomista. Uskon nyt, että roolit on arvottu, joten “kasvutarinametodini” ei toimi. On vain luotettava tutkaani, jonka kalibroinnissa on vielä tekemistä. Niin tai näin, äänestän kyllä. Epävarmuutta siinä on kieltämättä mukana ja se asettaa pikku kynnyksen ekakertalaiselle. Kimpassa on helpompi mennä, mutta keneen luottaa?
Ei kukaan muu ole kiinnittänyt huomiota tuolla kauempana metsän rajassa olevaan isoon telttaan? Näyttäis olevan semmoinen armeijan 10-hengen JSP-teltta, Savotta. Ties milloin se on sinne ilmaantunut. Aika hyvin näreiden taakse maastoutettu. Kamina siellä on ahkerasti ollut käytössä, mikä näillä keleillä onkin ymmärrettävää. Jälkiä on lumessa nähtävillä. Täältä Joulupukin residenssiltä on joko käyty siellä tai sitten sieltä käyty täällä. Outoa. Mitähän tässä on takana. Kysyn Joulupukilta heti, kun hänet näen. Taitaa olla kovin kiireinen juuri nyt.
Mä veikkaan että tää on vain puolitotuus. El Jefet on selkeästi tutkinut osallistujien palstahistoriaa ja sen perusteella päättääneet ääriviivat mitä pitkin mennään ja mahdollisesti tiettyjen osallistujien kesken arvottu moneen Kakkoskoriin että kuka saisi minkä roolin.
Todennäköisesti ovat saattaneet yhteistuumin päättää että Pellaaja XYZ koodinimeltään “Kierrän maalin taakse” saa ehdottomasti tän roolin.
Eriasia sitten keneen toi arpa on uponnut ja miten. Joten mutuilen että Pahiksen löytäminen ekana päivän saatika sen ulostaminen on (kuten kirjoitit) epävarmaa.
Kysyisitkö siltä Joulupukilta minunkin puolesta? Mä voin koittaa onkia lisätietoa kristallikuutiosta että kuka on se Gävlen tuhkapukki (toim. huom. GPukki poltettiin 17.12.2021).
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
163
Missäpä muualla sitä näihin aikoihin kiirusta voisi olla? Ei tule yhtään mitään mieleen. Pahus, paljastuin!
Tontun työt painaa nyt vielä viime hetkillä päälle. Oikeastaan täällä ei ole ketään sellaista, jota en voisi äänestää. Nyt tietysti liitossa ollessa on kaikki liittolaiset tänään ainakin pois laskuista. Muuten tää on aika arpapeliä.
Jos nyt jotain tuumailua, niin…
Virveli: kummallisen hiljainen.
Tapparapojat: ei pienintäkään pahisjahtia. Ääni ilman perusteita tai ennakkopohdintaa.
Tonza: pelistä toiseen epäilyttävä? Mistähän tällainen oma mutu johtunee…
Noita voisin alkuunsa lähteä äänestään. Toisaalta kuka vain muukin käy.
Aiemmin @Casperi ja @mazzus laittoivat tutkan reagoimaan, mutta nyt olen siis alkanut epäilemään tutkan reagoineen lähinnä näiden henkilöiden vakuuttavaan esiintymiseen, joka voi toimia tietysti hyvänkin puolella. Polariteetti siis hakusessa.
Vielä hiljattain @Rixa oli harmittomuudessaan epäilyttävä, mutta nyt kun hän hieman avautui, huomasin meillä olevan samanlainen lähtökohta. Molemmat olemme kokemattomia tähän peliin.
Se miten outoon tilanteeseen reagoi, on henkilökohtaista. Toinen on hiljaa sivustalla, syö piparia ja nauttii kupposen hyvää mokkaa. Toinen taas on tutkijatonttu, joka häärää jokaisen johtolangan perässä äänekkäästi. Ilmeisesti on vielä kovasti hukassa, kun pahikset eivät ole hermostuneet. Jos tutkijatonttu alkaa päästä lähelle totuuksia, hän lentää varmaan kemuista ulos kuin leppäkeihäs. Siis ainakin poronkuseman päähän.
Täytyy olla hiukan kauempana, kun ei ainakaan tästä paikasta näy. Hiippailu on usein epäilyttävää, mutta ehkä se on luontainen tapa liikkua meille tontuille. Pääasia ettei jää oleilemaan sinne sillan alle. Ei edes Pariisin siltojen alle. Se herättää jo pahennusta.
Mä lisään omiini, että voisin hyvin äänestää Bilboa, Petrin Ja Tapparapojat lisäksi.
Arvoin Bilbon ja Joonatanin välillä, Joonatan lupasi tuottaa ketjuun jotain joulutauolla, niin kait sitä on odotettava?
Hakkurin lisäksi, mainitsen että Tonzaa en äänestäisi.
Aina ollut epäiltyjeni listalla, kun ollut hyvis. Mielestäni on tuttua peliä nyttenkin, ja Wrathchild teki aiemmin hyvän huomion Tonzasta. Kyllä mä vähän myös angstaan, jos Rizka meinataan ekana pihalle potkia. Mutta kahden ekakertalaisen nimeäminen, olisi tavallaan liian helppoa tähän kohti, joten siksi Tonza.
Täh? Eihän minua edes ole haastettu? Niin mennään ensimmäistä pelipäivää. Ei tässä ole toistaiseksi tapahtunut yllättäviä peliliilleitä osallistujissa.
Jotain eloa tuli taas tutkaan pitkästäaikaa. Kirjataan lukema ylös. Vaatii kyllä dekoodausta, sen verran primitiivinen käyttöliittymä vielä on.
Lisäksi kiikaroin sinne mysteetiteltalle ja olin näkevinäni jonkun, jonka olen nähnyt täällä Pukin juhlissakin. Teltan korsteenin läpiviennissä oli jotain pielessä ja tämä kaveri hääräs siinä osaavana mukana. Olis pitänyt olla kamera mukana, niin olis pitävämmät todisteet.
Kokeillaanpa mitä tapahtuu, kun heitetään tämmöinen:
++Tapparapojat55
Aktiivinen pahisjahti olematonta ja syy siihen liian “mainio”: Tapparan peli! Jos joku näyttää liian hyvältä, niin se kyllä herättää epäilyn. Kyseessä on kuitenkin tietääkseni jo meritoitunut pelaaja, joka tietää mitä tekee. Kuten Räikkösen ikoninen sanonta kuuluu.
Putoamassa Rixa kolmella äänellään. Päivä päättyy tänään klo 20:00 .
1 tykkäys
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
178
Lienee aika munkin antaa ääneni tässä vaiheessa. Rakkaat terveiseni kohdistuvat tietääkseni etelän auringon alla lomailevaan henkilöön, joka mua tuossa jo hieman epäilikin. Siis olkaa ystävällisiä ++Louskutin
Liian monta kertaa olen häneen turhaan luottanut, kokeillaan kuinka tämä saa ilmaa siipiensä alle.
Mietin että äänestäisin massoja seuraten ja täten äänen saisi joku jolla niitä on jo. Mutta njääh. ++Wratchild utelee liikaa muiden mielipiteitä, yrittää soluttautua ja saada sekasortoa sivistyneessä väestössä (kröhm).