Tajusin tämän kuvion eilen aivan liian myöhään.
Tietysti päivän selvää tämäkään ei ole, mutta varsin mahdollinen skenaario.
@CliffyByro eli tästä kyvystä on puhe, ja kyky on retkiseurueeseen kuuluneella.
Tämä on sellainen seikka, mitä aion tänään pyöritellä päässäni.
Ensireaktionihan yön tulokseen on se, että teoriani ensimmäisestä retkestä oli oikea, eikä Casperilla riittänyt pokka ottaa minua Armasin tai Tonzan (joista ainakin jompikumpi lienee Casperin pahiskaveri) sijaan retkelle, koska silloin minä tietäisin 100 % varmaksi sabotoijat. Saatan tietenkin olla täysin väärässäkin, ja pyrin välttämään putkinäköisyyden. Premissinikin voi olla väärä.
Kyvyn omaava luonnollisesti tietää kenet katsoo, mutta tässäkin on mutta.
Aaaa, sekoitin salakuunteluun. Kiitos tarkennuksesta.
Kai? Salakuuntelu sitten vissiin se, jossa saa kysyä jonkun pelaajan roolin?
Cliffybyro taitaa olla sittenkin hyvis. Hyvää tekemistä.
K+CliffyByro
Sullakin menee nyt sekaisin kyky.
Aa näköjään juu.
En pyörittele sormea ilmassa, mutta tässä olisi aika potentiaalinen pahis valittuna. Selittäisi Varilasitin äänestämisen ns. hiljaisuuden, sekä tämän ryöstöretkikuvion. Toinen voisi olla Tonza, jos oletettaisiin ekan ryöstöporukan olleen hyviä… öö, rosvoja ja tuhotyöläisiä (=plunderers(?)). Mutta Utraviolet on epäilyttävämpi, hänellä ensin.
++Ultraviolet
Kovin putkinäköiseltä silti vaikuttaa. Tää menee just niinku pahikset on tän suunnitellu. Ensimmäisestä ryöstöretkestä lähtien. Toki en ennen eilistä huomannut että saatat olla osallisena tässä kuviossa
Älä nyt liian aggressiivisesti lähde kääntämään teoretisointia minua vastaan, näyttää aika pahismaiselta. Varsinkin ottaen huomioon, että vaihtoehtoiset skenaariot ovat aika vähissä.
Äänestystilanteet:
Pudotus
3 Casperi (tp2, CliffyByro, louskutin)
2 Ultraviolet (Armas, Petri)
Kapteeni
2 CliffyByro (Armas, Jopeti)
1 Nuti (tp2)
Putoamassa Casperi kolmella äänellä. Kapteeniksi CliffyByro kahdella äänellä.
Päivä päättyy keskiviikkona 18.10. klo 20.00.
Sivuhuomiona vaan, että nyt tämä alkaa tuntua hyvältä yhteisöpeliltä. Eilisillan viimeiset tunti tai pari ja nyt tämä aamu täällä on ollut hyvä meno ja tullut paljon analysoitavaa.
Luulin sinun olevan pelissä ihan mukanakin
Joo mutta nyt alan päästä paremmin mukaan. Pelin alku meni ihmetellessä uutta pelimekaniikkaa.
No joo, ymmärrän. Itse olen The Resistancea tai Avalonia pelannut kymmeniä kertoja, niin on silleen tutumpi.
Tässä ollaan aika lähellä totuutta.
Äänestyskäyttäytyminen ei taasen tue tässä skenaariossa UV:n pahuutta.
Jopetista en ole varma. Jos hän olisi pahis, tuskin puolustaisi tässä vaiheessa noin vahvasti?
Eiköhän tässäkin porukassa yksi pahis ole. Joku kolmesta ensin äänensä antaneesta.
Itsehän teoritisoin noita UV:n saamia ääniä aiemmin. Pitääkin katso, mitä tarkalleen ottaen tuli pohdittua. Äkkiseltään kuitenkin sanoisin, että Nellisin paljastuminen hyväksi puoltaa sitä, että Ultravioletia äänesti ainakin yksi pahis. UV aloitti pelin aika railakkaasti, mikä saattoi säikäyttää pahiksia, jos UV on hyvis.