Yleistä ruokakeskustelua ja elintarvikkeiden käyttökokemuksia

Kaikki höpöhöpödieetit voi heittää roskikseen.

Syö terveellisesti ja liiku. Vaikka 2-3 krt viikossa n.1-1,5h.

Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Lautasmalli käyttöön ja hyvät yöunet.
Ja kun syö niin ei syö itseään ähkyyn.

Tai sitten tosiaan on paastolla just esim. vuorokauden aina putkeen mutta tuleeko siinä mukana myös haittavaikutuksia pitkässä juoksussa?

Lidln paistopisteestä saa ihan kelvollisia tuotteita muutenkin. Itselle sieltä tarttuu lähes aina matkaan ciabattaksi kutsuttu leivän tekele.

1 tykkäys

Pääasiassa etuja pitäisi olla luvassa, mutta hiukan vaikee sanoa tässä vaiheessa kun voihan sitä kupsahtaa koska vaan🤷‍♂️.
Kyllähän tämä enemmän elämäntapa pitäisi olla kuin dieetti.

Niiden leipäosastolta tulee hyvää ciabattaa ostettua kyllä, mutten ole paistopisteellä noita nähnyt.

Lihapasteijat eivät ole Leivon tekemiä ja maksaa 49 snt / kpl. Täältä tähän.

Itse olen ihan jopa juuri uunista otettua ciabattaksi saanut Lidlistä mukaani että ainakin minun lähi liiterissä sitä paistetaan.

2 tykkäystä

Miten Poppamiehen tuotteet toimii palstalaisille? Itse käytän suht vähän,mutta lisääntymään päin on. Myös muiden valmistajien tuotteet on tuttuja. Olen tälläinen myöhäisherännäinen tällä rintamalla.

https://www.aamulehti.fi/a/nsedi00119104

  • Hyvin
  • Huonosti
  • Hyvin huonosti

0 äänestäjää

Miten sinä tekisit tornipihvin?

Kipinän jälkimainingeissa mennään ja olisi tuon vaimon hapantunut naama tarkoitus saada vähän raikkaampaan muotoon teemalla “hyvä ruoka, parempi mieli”

Siis hirven sisäfile ja ajatus tornipihvistä.

Siis tournedos-pihvi. Leikkaat fileen ohuemmasta päästä niin korkeat pihvit kuin kehtaat, vähintään 5 cm, usein ympärille kääritään pekonia. Paista pinnat kuumalla pannulla ja kypsennä loppuun uunissa.

Jotta saat annokselle lisä korkeutta tee esim. pinaatti-sienipaistos pohjalle, sen päälle “juureskakku” joka on vähän laajempi kuin itse pihvi. Lisäksi vaan hyvää kastiketta. Hyvin klassinen annos. Tarkempiakin ohjeita saa.

5 tykkäystä

Chilit menee loistavasti ja toki nämä tuotteet myös, mutta kasvatan chilejä itse joten tuoretta ja jalostettua aina saatavilla.

2 tykkäystä

Annos muotoutui toisenlaiseksi, kuitenkin pihvin ollessa edelleen mallia torni. Mielestäni annos onnistui ihan sika hyvin, etenkin pihvi ja kastike :yum:

Pöytä seurueessa ylevät kommentit nostattivat kotikokin keittiö itseluottamuksen tappiinsa. Alla palaute kriitikoilta.

Kriitikko 5wee: Mitä toi on! Yök en maista, pahaa!
Kriitikko 4wee: Ei tää oo makaronia! En syö mitään!
The kriitikko (vaimo): Mistä nyt tuulee? Petäks sä mua? Ihan oikeesti, mikä nyt on homman nimi?

Tää oli kyllä siis niin *** juttu :slightly_smiling_face:

11 tykkäystä

Vuoden parhaat elintarvikkeet valittu.

Vähän pitää mainostaa, kun yhtä noista olen ollut kehittämässä. Jätetään nyt kuitenkin salaisuudeksi, että mitä.

5 tykkäystä

No senhän on oltava Meiran ketsuppi, jossa mukana porkkanaa. Kuinkas muutenkaan! #oranssia joukossa. :face_with_hand_over_mouth:

2 tykkäystä

Erittäin hyvä arvaus, niin hyvä kuin väärä arvaus voi olla. Olen kyllä tehnyt porkkanaketsuppia, itse tehty ketsuppi on itseasiassa hyvää ja helppoa. Tomaattia, porkkanaa, sipulia,sokeria, punaviinietikkaa, suolaa, chiliä, valkosipulia ja pippuria. Suhteita en nyt muista, maistelemalla sen oon tehnyt. Sokeria tulee todella paljon. Keitetään n. tunti varovasti, palaa todella helposti pohjaan. Lopuksi tehosekoittimella ajetaan tasaiseksi.

2 tykkäystä

Itse veikkaan gnoccheja.

Jännät nuo valmiit piparitaikinat. Niitä on ollu olemassa (muualla maailmassa) jo vuosikymmenien ajan. Oonkin ihmetelly ettei noita ole kukaan tänne aiemmin tuonut tai kehitellyt itse. Tai jos on niin en ole vaan huomannut.

1 tykkäys

Kotisirkkojen kasvatus ruuaksi ei ole kannattavaa, totesi Euroopan suurinta sirkkakasvattamoa rakentanut maanviljelijä Vesa-Matti Marjamäki.

Hän päätti lopettaa Loviisan Ruotsinpyhtäälle rakenteilla olleen kasvattamon, Yle kertoo.

Marjamäen mukaan sirkat eivät ruokana pärjää kilpailussa esimerkiksi jauhelihalle. Jauheliha on edullisempaa ja sirkkojen myynnin kehitys on jäänyt odotettua heikommaksi. Hän uskoo, että sirkkabuumi ei ole ohi.

K- ja S-ryhmät kertoivat joulun alla, että hyönteisruuan tuotevalikoimaa kavennettiin.

Edit. Olikin pari kuukautta vanha uutinen, mutta jääköön tähän.

Vaikka on joku kevätflunssa puskemassa niin nappien voimalla selviän. Tästä johtuen myös ruokahaluni on kohdillaan. Pelipäivä vaatii kunnon eväät, joten mitäs kokataan tänään?

  • Kanaa ja riisiä - salaattia kylkeen
  • Jauhelihaa ja perunoita - salaattia kylkeen
  • Possua & riisiä - salaattia kylkeen
  • Jotain ihan muuta, ehdotan

0 voters

Siivet

3 tykkäystä

Siivet ovat kyllä ultimaattista penkkiurheilijan ruokaa. Kylkeen vielä ristikkoperunet ja iso kolmosolut ja/tai coca-colaa, niin jaksaa aivan varmasti kaikki jatko-erät.

Toinen hyvä vaihtoehto on nyhtöpossupurilainen, jossa on runsaasti pippuria ja poppamiehe omena BBQ kastiletta. Harmillisesti valmistaminen pitää aloittaa jo edellisenä päivänä. Näillä eväillä jaksaa varmasti koko playoff päivän.

1 tykkäys

Kebab, Cokis, megabäg sipsejä ja 10€ irtsaripussi.

1 tykkäys

Uskoin muuten kansaa. Äänestys kiinni, kohta on ruoka valmis =)

1 tykkäys