Grillaaminen ja ruuanlaitto

Tuleeko grilattua? Jos tulee niin mitä? Itse innostuin savustamisesta viime kesänä.On tullut käytettyä grillissä tai savustimessa vaikka mitä. Välillä ruoka on jopa syömäkelpoista. Eilen grillasin kesän hittiä:pekoniin käärittyä raparperia. Oli pirun hyvää,kannattaa kokeilla.

Ribsejä,makkaraa ja pihvejä Yleensä :stuck_out_tongue:

Ihan normaalia makkaraa. Kuten jääkiekossa, jätän kikkailut muille. :smiley:

1 tykkäys

Juuri grillasin. Nimittäin makkaran uunissa. Häästäg bileet. Snellmanin Iivari-makkaraa tietenkin. Kylkeen coleslawin jämät ja Auran vihreää.

2 tykkäystä

Kanaa ja possua tulee grillattua. Mukavaa hommaa

Ribsit jo kyllästyttää, nyt on taas kana ja kasvikset in. Hodareita viikonloppusin reenin jälkeen. Pulled porkii kans jonkin verran, menee vaikka hodareissa, tai perunarieskan välissä. Avokadosalsaa kaiken kans, suosittelen :sunglasses:

Piffiä, makkaraa, halloum-juustoa ja pekoniin käärittyjä täytettyjä herkkusieniä. Niitä lähinnä tulee grillattua :slight_smile:

1 tykkäys

Mitäs sinne herkkusieniin laitat?
Ite laitoin Aurajuustoa mut ei oikein riittävästi tullu maku esiin.

1 tykkäys

Vähän vaihtelee. Yleensä laitan jotain yrtti-tuorejuustoa ja siihenhän voi sekottaa sit vaikka mitä haluaa mukaan. :slight_smile:

Ei paha! Kiitti vinkistä, kokeillaan :blush:

1 tykkäys

Maggaroista Huiluntuhti maukkain ja lihaisin. Possun ulkofilepiffiä ja kasviksia.

1 tykkäys

Makkaraa ja pihviä, thats it.

Pekonisieniä aurinkokuivattutomaattituorejuustolla tai yrttituorejuustolla, pihvejä, kesäkurpitsaa, ribsejä, tulikeppejä jne. Itsetehtyä coleslawta kaveriksi :smile:

5 tykkäystä

Mä olen odottanut että missä vaiheessa alkaa vääntö siitä millä grillataan.:wink:
Kaasugrilillä vai hiiligrillillä…

Maissi on myös maukasta grillattua. Vartaita tulee askarreltua, joihin esim broileri/lihaa, paprikaa, herkkusieniä, tomaattia, kesäkurpitsaa, haloum-juustoa ja voi sitten tehdä voitelukastikkeen. Tietysti makkara, filepihvit, broitskufilettä, lohta ja ribsejä. Kaasulla on tullut vajaa kymmenen vuotta grillattua. Sitä ennen hiilillä aika monta vuotta.

Nam, grilliruokaa. Meillä on grillissä useinmiten broileria, possua, juustoa (Pirkan grillijuusto on hyvää, ei maistu niin suolaiselta kuin halloum), kesäkurpitsaa, herkkusieniä, tomaattia, hampurilaisia ja makkaraa. Pekoniherkkusieniin täytteeksi tulee laitettua yleensä valkosipulituorejuustoa. Tänä vuonna on testattu myös broilerinakkeja.

Viimeisimmät hampurilaiset koostuivat kanasta, pekonista, guacamolesta ja ruisleivästä + muista härpäkkeistä, oli hyvää! Pizzakivi on hankittu, mutta grillipizza on vielä testaamatta.

Omassa grillissä viihtyvät ihan perinteisen (juusto)grillimakkaran ohella mozzarellatikut ja paneeratut tuorejuustotäytteiset jalapenot (pakaste), auralla täytetyt pekoniherkkusienet (auraa täytyy laittaa reippasti, että maistuu), erilaiset grillilihat (etenkin nauta, possu) ja vartaat (sis. kesäkurpitsa, sipuli, paprika, marinoitu kokoliha).

Unohdit puugrillin, täällä mökillä ei ole edes muuta vaihtoehtoa, Eikä kylläkään kotonakaan. Joko sisällä avotakassa tai pihalla puugrillissä, tosin voi siinä hiiliäkin käyttää, mutta puulla menty…

Niin no hiillos se on puurillissäkin, kun rillataan, tai näin minä teen, sama kai polttaako puut hiilille, vai valmiina hiilet. Parasta se on hiilillä, tai siis vaikka ny ihan itse polttamilla puilla. Sähkörilli on paska, mutta sitäkin käytän kerrostalossa.

Possun sisäfilee → siisti roippeet,kalvot,jänttet → viilto pitkittäin aavistuksen yli puolivälin → täytä mieleisellä tuorejuustojutulla → kääri ympärille pekonivuori ja kiinnitä hammastikuilla → grillaa aluksi pinta joka puolelta kovassa lämmössä → laita pötkö folioon ja jätä miedolle lämmölle grillin ylähudlarille jantumaan.

Possua kääritty possuun, yllättävän hyvää👌

2 tykkäystä