Oli varmaan se, kumma kun en muistanut nimeä, vaikka on noin ikimuistoinen ja legendaarinen
Olen muuten tainnut käydä Berliinissäkin Schimanski nimisessä baarissa.
Oli varmaan se, kumma kun en muistanut nimeä, vaikka on noin ikimuistoinen ja legendaarinen
Olen muuten tainnut käydä Berliinissäkin Schimanski nimisessä baarissa.
Jotenkin nyt muistuu nimi hiljalleen mieleen. Mikähän sen nimen taustalla mahtoi olla, ei ollut ainakaan talon numeron mukaan se.
Räpärällää oli kanssa aikoinaan ihan jees paikka. Eikös kyseinen rakennus purettu jo melkein 15 vuotta sitten?
Paikkahan oli ravintola zarillon yläkerrassa. Ei kai sitä ole purettu…
Juu ei ole kadun numero, muistaisin baarin pitäjä Pia muistaakseni mainitsi, että kuulosti vaan niin paljon paremmalta toi Seventeen.
Okra, ja oikeassahan hän oli, hyvä nimi baarille.
Niinkuin @jartsa jo totesi, ei ole purettu ja Zarillo on yhä siinä, siellä Räpiksen tiloissa toimii joku yhdistys tms.
Räpärällääseen minulla oli peräti VIP-kortti, ainoa vippi joka ikinä saatu. Tällä viikolla on tarkoitus mennä tsekkaamaan tilojen nykytilanne ja kuvasta päätellen Svenska Klubbenin iso sali on hiukkasen toisenlaisen näköinen kuin ennen wanhaan ravintolakäytössä ollessaan.
“Hifistudio 17, hämeenkatu 16”, kuului aikanaan mainos ysiviisseiskalla…
Pätkää ei ole kuvattu Tampereen Majavassa, mutta liittyy siihen kuitenkin. Loistava mainos!
Muutaman kerran käyny Majavassa ja ollut omaan makuun oikein hyvä mesta. Rock-henkisyydestä valtava plussa!
Majavassa täytyisi käydä useammin kyllä.
Olikos Kalliossa aikanaan ollut Hell’s Kitchen baari juuri tässä kiinteistössä, missä Majava nyt on?
Maltsu on virallisesti menneisyyttä, mutta unissa se elää edelleen vahvasti! Se on sulkeutumisensa jälkeen ollut mm. parturi-kampaamo, toinen baari, oma itsensä, ränsistynyt loukko sekä sushiravintola.
Dorista yritetään edelleen saada auki, mutta ei vielä mitään konkreettista kerrottavaa.
”Suurin haaste on täydellisen toimipisteen löytäminen. Juuri nyt sellaista ei ole tarjolla Tampereella, mutta me jatkamme etsimistä.”
”Tahtotila Doriksen uudelleen avaamiseen on sata prosenttia. Mutta saadaanko tämä tahtotila muutettua käytännöksi kuuden kuukauden vai kuuden vuoden kuluttua, vaiko koskaan, siihen on mahdotonta tällä hetkellä vastata.”
Ei ainakaan vielä maksumuuria.
Ei mitään kosketuspintaa tönöön, mutta ravistellaan perustuksia. Meinasivat purkaa perinteisen ravintolatalon Puutarhakatu 21:ssä.
Asialle löytyi toinenkin artikkeli. Muisteloiden lisäksi siinä listataan kaikki tiloissa toimineet toimijat:
Joo, eikös Hönö bar ole siinä kanssa käytännössä. Muistan aikanaan kun Hönön siihen tuli niin kertoivat että tilapäinen paikka kun rakennus on purku-uhan alla.
Garagessa tuli käytyä, kun asui siinä nurkan takana, mutta mahtaako tuosta puuttua joku välistä, en muista yhtään mikä tuo Tenderville oli. Ehkä sama mitä muistelen, mutta joku kuitenkin, missä oli biljardia ja muutenkin semmoista pub-meininkiä.
Tendervillessä tapasi pyöriä todella paljon rockabilly porukkaa, fiftareita yms. Alakerassa ollut baari. Baaritiski oikealla seinustalla, perällä pari biljardipöytää.
Näin minun muistini mukaan ainakin.
Mielestäni se oli jopa onnen päivien kanssa päällekkäin (ajallisestikin). Onnen päivät ylhäällä ja tenderi alakerrassa.
Muoks: tai luettuani toisaalta, L.A. Garage ja Tenderville pyörivät samaan aikaan, tenderville siinä alakerrassa.
Niin tuo itseasiassa taisi olla.
Siihen biljardiosastoon liittyy hauskoja juttuja ja tarinoita -osastoa.
Kaveri tapasi eri baareissa käydä pelaamassa biljardia rahasta. Sillä oli sitten siinä Tendervillessä tullut jotain kränää säännöistä ja soitti, että voitko tulla tänne. No mä menin, kun matkaa oli 75 metriä.
En sitten asiaa ihmetellyt enempää ja jäin oven lähelle kaljalle, ja Petteri tuli siihen mun kanssa kaljalle.
Sitten tuli joku kauhean kokoinen kaappi vaahtoamaan, että “jos te yritätte mitään, niin miulla on haulikko takaluukussa”:
Ei vissiin mikään pikku riita säännöistä.
Olin kanssa joskus menossa pelaan biljardia tuonne erään jo edesmenneen kaverini kanssa.
Pelaamassa oli juuri kaksi naishenkilöä. Kysyttiin, että onko pitkäkin jono, kin taululla ei ollut yhtään nimeä.
Toinen naisista vastasi möreällä äänellä:“Teille koko ilta”.
Kaverini sanoi, että mennään tiskille. Siellä minulle kerrottiin, että kyseessä oli Virpi Butt…
Ai, että LA Garage ja Onnenpäivät, oi niitä aikoja.