Mua nyppii tää “niinkuttelu”. Juuri äsken tuli tv2:ta ohjelmamainos Ronja Salmi ohjelmasta, josta kuultua:" Mää niin haluaisin olla niinku lääkäri".
Eihän sitä tarvi mennä kun Image weariin ja ostaa lääkärin valkoinen takki. Se päälle ja oot niinku lääkäri.
Ei ole turhaan valittu turhimmaksi ja ärsyttävimmäksi täytesanaksi ! ![]()
![]()
Yhdellä niinkulla toi vielä menee, mutta vastaavaan lauseeseen niitä mahtuu helposti neljäkin. Siihen vielä pari v-sanaa joukkoon.
Tampereen ykkönen Ilves
Niinku on aivan karmea sana. Sen viel jotenkin ymmärtää jos niinku teinit sitä käyttää, mut että niinku aikuiset ihmiset niin ![]()
Aamulehdessä tänään lokakuun alussa jouluttajan pyyntö: antakaa meidän jouluihmisten tössöttää rauhassa. Juuri kuin olin pidättelemässä oksennusta, näin, että kommenteissa joku hehkutti että ekat pipperit on jo leivottu.
Ps. Mitä eroa on tössötyksellä ja hössötyksellä?
Välivesi!!! Nyt kun on pikkujoulukausi pikkuhiljaa menossa,niin välivesi on noussut töissä nuorten naisten höpinöihin. Mun nuoruudessa väliveden tilalla oli shotti ![]()
”Black Friday koko marraskuun”
Jostain syystä raivostuttaa joka kerta, kun käytetään lyhennettä “sena” puhuttaessa keskushyökkääjästä. Sentteri on minusta hyvä termi vielä, mutta tuo toinen ei läpäise seulaa. ![]()
Kaikki on nykyään laadukasta. On laadukas veto, laadukas ohjaus, laadukas joukkue, laadukas valmennus, laadukas arki, laadukas uni, laadukas känni, laadukkaat jutut ja laadukas vastaus tähän topikkiin ![]()
Laadukas huomio ja viesti. Pakko myöntää
Maaliodottama.
Maggara, eikö nyt samalla vaivalla voi kirjoittaa oikein ![]()
Liigaselostajien nykyään viljelemä termi joka kuuluu “orastava”.
Nykyään myös pinchataan joka paikkaan.
Ja heitellään siirtokiekkoja.
Ristipisto… Liittyy käsitöihin ei jääkiekkoon. Tämä taitaa olla Alkion luoma uudehko muoti termi mitä muutkin selostajat ovat ikävä kyllä ruvenneet käyttämään.
Juuri tämä, on ärsyttänyt niin kauan kuin sitä on kiekossa käytetty. Luojasta en tiedä mutta itsellä mielleyhtymä että “Ika” tuon olisi aloittanut.
Itse opin tuon meidän Sihvos jaksosta. Mutta millä muulla termillä tuota voisi kutsua?
Vaikka syöttö?