Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Ei voi uskoa todeksi, mutta ilahduin kun n.120 km:n kaupunkiajelujen jälkeen bensamittari vihdoin suostui liikahtamaan täydestä alaspäin. Luulin jo bensamittarin anturin jämähtäneen ja korjaamokäynnin olevan edessä. Bensa on nyt halpaa, mutta ettei auto myönnä sitä edes kuluttavansa. Se on jo liikaa. :wink:

12 tykkäystä

Haluatko miljonääriksi -visassa oli ensimmäinen kysymys, eli sata euroa:

Minkä suositun lauluduon muodostavat Gunnarsenin veljekset?
A) Guns N’ Roses
B) Matti N’ Teppo
C) Ville N’ Galle
D) Marcus & Martinus

Kilpailija vastasi A

Nauroin oikein kyyneleet silmissä.
Okei, vähän myös silkasta vahingonilosta, mutta enimmäkseen mielikuvasta:
“Terve! Me ollaan Axl ja Slash Gunnarsen!”

16 tykkäystä

Tää nyt on pakko olla tuo D mutta mitä kettuja on Marcus & Martinus? Ikinä kuullu

Olen heistä joskus kuullut ja ilmeisesti ovat olleet duona jo melko nuoresta lähtien. Tekevät omaan korvaan kunnon massamusiikkia mutta moniin hieman nuorempiin tuntuu iskevän kovaa, mitä olen juttuja kuullut.

Tässä eka heidän oma biisi mikä tuli Youtubessa vastaan.

2 tykkäystä

Päikkärit…mikä mahtava keksintö. Nyt peitto korville :grin:

8 tykkäystä

Toi on mulle yhtälailla kellesepän tarkkaa työtä kuin krapulan korjaaminen viinalla. Jos menee päikkärit vähänkin pitkäksi niin illalla ei saa unta mitenkään.

6 tykkäystä

Työkaverit😊
Sillä kun kuuntelee heidän läppää ja juttujansa niin tuntee itsensä silloin tällöin lähes normaaliksi😂

8 tykkäystä

Pihahommat on nyt valtaosin tehty. On haravoitu, puskat leikattu, kaksi syreeniä kaivettu pois pihasta, pihaa tasoitettu uudella mullalla, levitetty ruohonsiemeniä, kuorikatetta laitettu tuijaaidan juurelle ja kaikki puutarhajätteet viety taloyhtiön lavalle. Ei ole mitään lempparihommaa koskaan, mutta tulee kuitenkin hyvä mieli sitten, kun se on tehty :sweat_smile:

18 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Äitienpäivä

Menihän siinä kauan aikaa. Olen ollut aina hieman huono raha-asioissa. Nuoruusvuosina on tullut opintolainaa nostettua peräti kolme erillistä (yksi olisi riittänyt ja olisi tullut edullisemmaksi, vaikka tuo opintolaina noin muuten onkin melkoisen ilmaista rahaa.) Nyt kuitenkin sain ensimmäisen n. 2000 €:n lainan viimein lyhennettyä pois eli vanhin opintovelka on nyt maksettu. Isoin odottaa - n. 2000 €:n opintolainassa ollaan kolmanneksen kohdalla.

Mutta tulipahan äärimmäisen hyvä fiilis, kun viimein on sellainen tulotilanne vuosien jälkeen, että pääsee jopa lyhentämään lainoja pois. Erityisen iloiseksi saa se, että minkään lainan virallinen takaisinmaksuaika ei ollut vielä alkanut ja nämä ovat kaikki vapaaehtoisia lyhennyksiä. Sen isoimman opintolainan suhteen toki virallinenkin maksuaikataulu alkaa ensi kuussa ja sen ajattelin maksaa ihan sen mukaan, mitä pankki on suunnitellut :smiley: Sen takaisinmaksua kokonaan ei ihan heti kyllä juhlita :stuck_out_tongue:

8 tykkäystä

Mulla on viimeinen opintolainan erä syyskuussa, otin tuota aikanaan maksimit juuri sen takia, että noin edullista lainaa ei olisi muuten saanut ja kuukausierät on niin maltillisia, että tuo on sulanut omia aikojaan tuolla taustalla.
Olen vähän miettynyt, että alan laittamaan jatkossa tuon lyhennyksen verran kuukaudessa talteen johonkin rahastoon niin voi ihmetellä kun se raha katoaa siellä. :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Emännän kanssa pelattiin änäriä ekaa kertaa vastakkain. Heti eka kuti ja parempi puolisko 1-0 johtoon kauheen kirkumisen ja voitonjuhlien jälkeen. No ei yhtään armoa ja peli päättyi 1-23 ja tuuletin vielä viimeistäkin maalia :grin: Nyt meillä ei sitten änäriä enää pelata vastakkain.

28 tykkäystä

Onneks ei ollut maalista poikki, tai tääkin viesti ois varmaa löytynyt aivan eri ketjusta :wink:

6 tykkäystä

Totta. Tai sitten en olis puhunut koko asiasta :joy:

3 tykkäystä

Olin eilen menossa Prismaan ja lyhin reitti kulkee asematunnelin kautta. Kävelin napit korvissa ja suunnittelin tämän päivän aikataulua kunnes eräs vanhahko herrasmies pyysi pysähtymään.

Luulin hänen kysyvän reittiä mutta hän kysyikin, että olenko kuullut Jumalan välittävän ja rakastavan minua. Olinhan mä siitä joskus puhetta kuullut. Hän sitten kertoi hetken aikaa Jumalan sanaa ja lopulta hän halusi siunata mut.

Siinä sitten toistin hänen perässä rukouksen samalla, kun vierestä virtasi ihmisiä. Rukouksen jälkeen sain tietää syntieni olevan anteeksi annetut ja pääsen satavarmasti Taivaaseen. Sinne me sovittiinkin tapaaminen. Riihimäen asematunnelista Taivaaseen, melkonen muutos tapaamispaikassa. :grin:

Ei tuosta tullut mulle yhtään sen puhtaampi tai valaistuneempi olo mutta kait se on hyvä, että yläkerran Herrat ovat ainakin hetken vahtimassa selustaa.

En ite saanut juuri mitään tapahtuneesta irti mutta se sai hyvälle tuulelle, että mies oli ihan törkeen innoissaan, kun sai levittää Herran sanaa ja siunata jonkun. Ainakin toiselle tuli selvästi parempi fiilis tapaamisen jälkeen! :muscle: :sunglasses:

24 tykkäystä

Veikkaisin, että on ylipäätään tuossa hommassa pieni ihme, jos jonkun saa pysähtymään. Itse olen yleensä kuitannut nuo maalaiskomediasta tutulla fraasilla “olen kilpailevalla firmalla töissä.” :smiley:

Siitä saa muuten todella vaivautuneen keskustelun aikaiseksi, kun oikeasti suostuu keskustelemaan. Kertoo rehellisesti miettineensä asian täysin halki ja olen tullut siihen tulokseen, että pidän hänen edustamaansa asiaa peräti mahdottomana tai kovin epätodennäköisenä. Tuo homma taitaa pitkälti perustua ideaan pysäyttämisestä ja siitä, ettei ihmiset ole pohtinut asioita. Yllättävän moni on.

1 tykkäys

Siksi onkin helpompi valita pienempi “paha” ja mennä mukana vaikka ei uskoisi hänen juttuihinsa ollenkaan. Olisin varmaan vieläkin siellä tunnelissa, jos oisin lähtenyt väittään vastaan kuten aluksi teki mieli. :joy:

Plus, nyt jäi molemmille hyvä mieli. :innocent:

5 tykkäystä

Eipä näissä kohtaamisissa varmaan kauhean syvällisesti asioita ruoditakaan. Joillakin on tarve muistuttaa avoimella rukouksella, että välittää ihmisistä ja toivoo heille sitä kaikkein parasta. Ymmärrän senkin, että jotkut kokevat tuon loukkauksena tms. tungettelevana - enkä pidä vääränä sanoa asiasta ihan ääneen näissä kohtaamisissakaan.

Pääsääntöisesti mm. vitsipalstoilla kristityt keikkuvat rovion sytyttäjinä ja murhanhimoisina uskonnon toimiessa välikappaleena näissä. Noissa hetkissä kannattaa miettiä myös sitä, että ajattelee/tulkitsee positiivisesti (8. käsky) toisesta ihmisestä. Pääsääntöisesti suomalaiset on uskonnosta ja yhteiskunta-asemastaan huolimatta ihan kelpo porukkaa ja on oikeasti ihan hienoa kuulua osaksi tätä kansaa, vaikka meillä kansanakin ne kipupisteemme ja niiden juuret pääsääntöisesti 1918-1945 -aikavälillä syntyneistä ongelmista kumpuaakin. Itse kuulun tunnustaviin kristittyihin ja saan kyllä pääasiassa paljon positiivista palautetta maailmankatsomuksestani ja ihmisläheisyydestäni (14v. ulkomailla tekee tietenkin tehtävänsä näkökulman avartumisen suhteen). Väitän, että valtaosa kristityistä kuuluu oikeasti tähän avaramman ajattelun piiriin ja ajattelun lähtökohtana on se, ettei näillä talsituilla kilometreillä ole kauheasti keulimista ja ylöspäin astelemista, mutta joku muu hoitaa sen kantamisen perille asti. Siksi me kehutaan sitä, joka meidät kantaa nk. päätyyn asti - ei siis siksi, että haluaisimme ärsyttää ihmisiä, vaikka osaisimmekin sen ihan luonnostaankin.

Olen @Treppu vilpittömästi iloinen tavastasi kohdata ihmisiä (myös täällä palstalla) ja sulta irtoaa myös positiivista asennetta muutenkin. Sait taas allekirjoittaneen hyvälle tuulelle.

13 tykkäystä

Minäkin tunnustaudun kristityksi mutta enimmäkseen kaduilla ja muualla ihmisiä pysäyttelevät julistajat saavat minussa aikaan vaivaantumista ja myötähäpeää. Siinä tahtoo helposti olla sellainen tuputtamisen tuntu.

Poikkeus säännöstä oli kauan sitten pitkän matkan bussissa tapaamani eläkkeellä ollut vanha pappismies. Hän kiersi loppumatkasta bussissa muiden matkustajien luona, vaihtoi jokaisen kanssa muutaman ystävällisen sanan ja jakoi kauniita postikortteja, joissa oli kristillisiä aiheita. Siihen ei mennyt kaiken kaikkiaan montakaan minuuttia. Hänellä oli luontainen lahja toimia noin ja mielestäni kaikki bussissa matkustaneet arvostivat hänen tekoaan ja olivat siitä silmin nähden mielissään.

10 tykkäystä

@Treppu Mut pysäytettiin tuossa yks päivä kadulla ja kysyttiin suuntaa. Oli vaan vähän kiusallista, kun tulin hammaslääkäristä puoli suuta puutuneena ja tämä kysyjä oli menossa hammaslääkäriin. Onneksi olin vielä osoittamisetäisyydellä kohteesta. Yritin kyllä jotain sössöttää, luuli varmaan että olen jossain aineissa.

16 tykkäystä