Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Fileet ovat tuttuja mutta kyllä on muuten tuo lihanleikkaaja-alan sanastokin mennyt aikamoiseksi hepreaksi nykyaikana.

6 tykkäystä

Veronpalautusta 1241.89€, maksetaan 3.8.2021. En valita.

4 tykkäystä

Mulla oli hiukan enemmän ja valitin. :laughing: :laughing:

5 tykkäystä

Niin minäkin valitin, kun olivat jättäneet perkule nyt sitten kilometrikorvaukset pois ja joutuu nyt odotteleen sitten varmaan pitempään, kun käsittelevät uudestaan taas.
Niin siis loppusumman pitäisi kyllä hymyilyttää.

5 tykkäystä

Sie tarjoot :beers: ja tämä jos jokin tekee miehen iloiseksi :smiley:

2 tykkäystä

Luokkakaveri antoi tietämättään mulle loistavan idean miten toteutan yhden aukion liikennesuunnittelun! :bulb: Aikaisemmin yritin hirveän monimutkaisesti mutta nyt välähti yksinkertainen ja helppo ratkaisu!

Kyseessä siis vain koulutehtävä, eikä mikään toteutukseen menevä plaani. :grin:

2 tykkäystä

Jaahas. Nämä on perinteisesti painettu lasten, lastenlasten ja rouvan joululahjoihin.
Kun saa veronpalautuksia niin joulua ei tarvitse perua ja se aiheuttaa otsikon mukaisen tunteen.

2 tykkäystä

Lähes täsmälleen sama summa ja täsmälleen sama maksupäivä :heart:

6 tykkäystä

Kylläpä kroisokset nyt leveilee täällä! :grin: Mulla sama päivä, mutta melko tarkasti 2/3 pienempi summa, silti isoin saamani. :joy:

5 tykkäystä

Olipa hyvä että vastasit @Lallu 'lle etkä mulle.
Mä olisin nimittäin vastannut sen perinteisen.
Ei oo rahaa, ei oo ruokaa, mutta ei paljo nälkäkään. :laughing: :laughing: :laughing:

2 tykkäystä

Tänään kävi tarkastaja katsomassa kämppää tulevan muuton vuoksi. Eilen kun puhuttiin puhelimessa niin tuli tunne, että aika rento kaveri kyseessä. No tarkastuksen alussa juteltiin niitä näitä muun muassa talosta ja tulevasta kämpästä.

Vaatehuoneessa huomasi henkareissa roikkuvat pelipaidat ja siitä sitten lähti keskustelu Tapparasta. Koko lopputarkastuksen ajan puhuttiin enemmän kiakosta kuin mun kämpästä ja tarkastuksen “virallisen” osuuden jälkeen vielä turistiin joku kymmenen minuuttia eteisessä tästä ja tulevasta kaudesta.

Terveisiä ja kiitos jos luet tätä. :wave:

12 tykkäystä

No, mä maksan aina tietoisesti “liikaa”, jotta saa pakkosäästettyä ja saa ilon aihetta edes sen kerran vuodessa :grinning_face_with_smiling_eyes:

12 tykkäystä

Kas. Samaa verosuunnittelua minäkin harrastan. :+1:t2:

5 tykkäystä

Itse pyrin maksamaan oikealla prosentilla, mutta viime vuonna en jaksanut tarkistaa, joten näemmä tuli maksettua vähän liikaa. Mutta samapa tuo, saahan sen nyt sitten takaisin.

1 tykkäys

No niin tulee mullekki​:grinning::grinning:

1 tykkäys

Maksan kanssa tietoisesti liikaa, mutta ulosmittaan ne jo joulukuussa, tilaamalla joulukuulle esim 0% verokortin, jolloin koko tili jää käytännössä käteen. Pitää vaan muistaa tilata sit uus kun tiii on tullut maksuun

3 tykkäystä

Itellä osui verosuunnittelu niin hyvin, että ei tule kuin muutama kymppi takas ennen vähennyksiä, mutta ilon aihe on se, että kerrankin pääsee vähentämään jotain kun painaa etätöitä.
Työhuonevähennys ja puolet näytön ja reitittimen hinnasta lykkäsin.

1 tykkäys

Reilu 4000€ mätkyjä. Valitan ja yritän voimallisesti saada tuota summaa huomattavasti pienemmäksi, vaan sen verran oppinut vuosien varrella että verottaja ottaa aina omansa ja mielellään vähän enemmänkin! Tavallisen duunarin palkoilla tuo summa on raskasta kerätä, on tässä muutakin rahanmenoa,pirulauta, eikä auttanut verosuunnittelu, eli “liian maksaminenkaan”.

Noniin.
Kun on pienipalkkainen duunari niin voin kertoa että nelinumeroinen veronpalautus tuntuu lähes lottovoitolta.

Valita voimallisesti. :muscle:t2: :muscle:t2:

1 tykkäys

Mää en o ihan varma onko viestisi ihan oikeassa ketjussa? :roll_eyes:
Uskomatonta kyllä jos “liikaa” maksamalla saa 4k mätkyjä.

2 tykkäystä