Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Saunasta jäähylle (korkea maila) ja ulkona parin asteen pakkanen. Lisäksi, kun asuu (naapureista riippuen) täysin valosaasteesta vapaalla alueella niin kyllä sitä ihmismieli lepää. Tänään ei näkynyt tähtiä, mutta parina aiempana iltana niistäkin on saanut nauttia.

9 tykkäystä

Olen 20 päivää ollut nyt juomatta alkoholia, vaikka mitään suunnitelmallista tipatonta ei ole ollut tarkoitus vetää. Eron kuitenkin huomaa: mieli on kirkas ja treeni kulkee, minkä lisäksi viikonloppuaamuisin jaksaa herätä aikaisin sekä virkeänä. Tuntuu, että saa viikonloppuisin ihan eri tavalla asioita aikaankin, kun ei ole tissutellut edes sitä muutamaa perjantaina. Ai niin ja lompakko kiittää myös :smile:

13 tykkäystä

Juuri mietin kanssa, että pitäisikö olla marraskuu tipattomalla. Eipä kyllä tässä kuussakaan ole tullut otettua kuin kahtena päivänä.

Nykyään viikonloppuisin melkein syö hyvää ruokaa, urheilee ja katselee jotain sarjoja/elokuvia. Tosin näin kun yksin asuu, niin välillä pakko käydä yössä että ei kotiin erakoidu. :smiley:

5 tykkäystä

Joo ei kai sitä nyt alvariinsa kannata, ottaa kerralla sen mitä tarvitsee. Kerran kuussa/kolmessa viikossa on varmaan sopivasti. Tai no, oikeasti kai kerran jossain puolessa vuodessa, mutta siis.

1 tykkäys

Ikinä en ole päättänyt ryhtyä tipattomalle. Voin kyllä olla pitkäänkin juomatta, mutta en vaan osaa kohtuullista alkoholinkäyttöä pitää niin pahana. Enkä muutenkaan ole joko tai ihminen. Jos juominen ei tunnu hyvältä lopetan, jos mieli tekee drinkkiä, kaljaa tai viiniä, juon. En ymmärrä että kummastakaan pitäisi kiusata itseään.

6 tykkäystä

Itselle ei tuota mitään vaikeuksia olla kuukausi tipattomalla. Ei siis ole itsensä kiusaamista. Ei se mikään ehdoton ole, että ei voi lähteä. Lähden, jos saan riittävän hyvän tarjouksen. Ainut miinus tosiaan on, että erakoituu kotiin, mutta pidän kyllä tavallaan siitäkin. :slight_smile:

1 tykkäys

En ketään ylläkirjoittaneista tarkoittanutkaan, mutta tiedän montakin tälläistä tipattoman viettäjää, jotka vaihtavat putken toiseen. Sama kuin laihduttamisessa, se jojoilu on kaikkein pahinta. Ihminen on sellainen, että kun repsahtaa, niin menee holtittomaksi helposti, suree kun on heikko tai rankaisee itseään.

5 tykkäystä

Mulla lähtee sipsien kanssa joskus lapasesta. :smiley: Nyt olen pyrkinyt pussi viikossa tahtiin ja kohtuu hyvin mennyt.

2 tykkäystä

Minä olen puolestani jättänyt makeiset. Kuukauteen en ole karkkia syönyt.

4 tykkäystä

Tämä on kyllä typerää, samoin kun Tipattomat tammikuut jossa hampaat irvessä kärsitään ja sinnitellään kuukausi juomatta. Jos oikeasti pitää esim. Tipattoman tammikuun ja jatkaa elämäänsä ja tekee asioita ihan normaalisti mutta ilman alkoholia, niin siitä saattaa jopa hyötyäkin jotain, kun huomaa että ihan joka paikassa ei tartte läträtä viinalla ja moni asia onnistuu hyvin tai jopa paremminkin ilman alkoholia. Sen sijaan jos jo joulukuussa päätät että se Tipaton tammikuu tulee olemaan ihan perseestä ja silkkaa kärsimystä, niin ei siitä kyllä saa mitään irtikään.

6 tykkäystä

En pitänyt tipatonta tammikuuta, mutta yhtä vaille tipattoman huhtikuun pidin.
Ilman torijuhlia olisi ollut täysin tipaton huhtikuu.
Toukokuu oli tipaton ja nyt tulee myös tipaton lokakuu.
Onkohan mulle tullut matoja kun ei ole myrkytetty??:astonished::astonished::astonished:

5 tykkäystä

Pitää tulla näköjään näyttään sivuleikkureita maakaapelille.

5 tykkäystä

Älä tule ihan vielä. Nyt ei aika riitä kaljoitteluun.

Kuten @Sardion edellä varsin osuvasti totesi ,niin kyllä on virtaa ihan toisella lailla maanantai-aamuisinkin kun ei ole tullut otettua kaljaa tai muita väkijuomia viikonloppuna.:slight_smile:

2 tykkäystä

Ikävästä asiasta positiiviseen. @rizka :n vastaus kysymykseeni onnettomuusketjussa. Osoitti taas että täältä löytyy tietoa, jota ei muualta saa. Koskahan “KVG” muuttaa muotonsa “KHITC” (kysy hyvä ihminen tappara.co:sta).

4 tykkäystä

Nyt kun @Kilo tuolla vastaketjussa mainitsi lumen, niin minä mainitsen sen täällä. Enkä todellakaan kettuillakseni.

Olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän iloitsen lumesta. Hassua. Lapsena se on/oli ykkösjuttu, sitten monta vuotta meni ohi ja nyt siitä tulee taas hyvälle tuulelle.

Maailma on taas puhtaan ja valoisan näköinen.

Viikon päästä se voi meillä olla historiaa, mutta se onkin jo toisen ketjun juttuja…:joy:

9 tykkäystä

Se on tuo lumi sellainen ettei oikein tiedä olisiko siitä mielissään vai harmissaan. Vähän sekä että. Toisaalta se on mukavaa kun se tekee muuten niin pimeästä syksystä ja talvesta valoisamman ja metsätöitä kun talvella tekee niin kuhan ei ole ihan hirveästi lunta niin helpottaa, kun voi vinssillä juontaa puita paljon kevyemmin ja ei kuraannu ja tule maata mukaan sillai että voi vielä sahata tuhoamatta terää.

Toisaalta sitten ne huonot puolet tulee esiin pääasiassa liikenteessä ja lumityöt on aika usein viheliäistä hommaa.

Kyllähän se jo vähän valmiiksi pistää hymyä naamaan, kun lähden huomenna “mummoajamaan” kohti renkaiden vaihtoa.
Voin jo nähdä, kuinka useampi oman elämänsä rallikuski menettää huomenna malttinsa.

9 tykkäystä

Maltti on valttia huomennakin liikenteessä.:thumbsup:

3 tykkäystä

Ylämäet kiukulla ja muuten mennään “mummoillen”.

2 tykkäystä

@Sekera laittoi toisaalla muutaman linkin JuuTuubiin Reetun tuotantoon.

Alkoi naurattaa kun tuli mieleen erään vääräleuan tempaus.
Hän oli varmuuden vuoksi muokannut Wikipedian Titanic-tekstiä hieman uuteen uskoon.
Titanic oli kuulemma saanut nimensä tuon Frederikin biisin mukaan…:laughing:

4 tykkäystä