Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Pitkään odotetut joululahjukset hain tänään postista.:slight_smile:

Pelinumerot ovat osittain outoja mutta nimet tuttuja.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Mukaan on eksynyt yksi maailmanmestarikin.

9 tykkäystä

Äijä voitti Venlan.

8 tykkäystä

Olin tänään (eilen) katsomassa A-junnujen peliä. Itse peli ei niinkään saanut hyvälle tuulelle, mutta päätöserässä kiekko lensi johonkin kaukalon ulkopuolelle. Menin kärkkymään sitä yhden junnun kanssa. Järkkäri antoi kiekon mulle, mutta parin sekunnin miettimisen jälkeen kuitenkin annoin sen sille junnulle ja hän ilahtui kovasti. Tuli itsellekin erittäin hyvä fiilis. :slight_smile:

14 tykkäystä

Aivan. Kaikkea musiikkia soitetaan oikeasti, eikä taustoilla tai jollain konepimputuksilla.

1 tykkäys

Tays/sydänsairaala. Isukki leikattu onnistuneesti ja toipuminen alkanut. On tuo kehittynyt lääketiede hieno asia :muscle: :+1:

34 tykkäystä

Hommasin reilu kuukausi sitten langattoman varsi-imurin. En siis mitään “pölyimuria” vaan ihan kunnon vehkeen, mistä maksoin itseni kipeäksi. Mutta voi sitä ihanuutta, kun voit 5 sekunnissa kaivaa imurin esille ja pyyhkäistä näkyvät pölyt ja roskat pois päivänjärjestyksestä silmänräpäyksessä.

Minulla yksi kissa ja työskentelen rakennuksilla, joten työvaatteista kulkeutuu roskaa mukana. Eli kerättävää kertyy vuorokaudessa jo huomattava määrä ja en ole jaksanut kaivaa johdollista/putkellista imuria kaapista, ennekuin lattialla on ollut puolen sentin kerros moskaa :slight_smile: Kun oli niin työlästä…

Nyt tämä on niin helppoa ja kivaa, että tulee joka päivä imuroitua ja kämppä pysyy siistinä :slight_smile: Ja karvat, esim. matosta irtoaa jopa paremmin kuin perinteisellä vehkeellä, vaikka sekään ei ollut mikään nykyisen EU standardin mukainen nuhapumppu.

Samalla myös jälleen innostunut pitään kodin mukavana ja olen myös hommannut uuden sohvan yms. Piristää mieltä kivasti ja kaikki lähti yhdestä imurista :grin:

15 tykkäystä

Perhana. Nyt oli semmoinen myyntipuhe, että pakko harkita!

1 tykkäys

Suosittelen, en ole katunut kyllä yhtään. Mutta muutama huomioitava:

  • Akun kesto. Varsinkin alkuun olisin halunnut käydä imuroimassa naapureidenkin asunnot, kun oli niin kivaa. Vaikka mulla on markkinoiden parhaasta päästä akun kesto, varsinkin tehokkaimmalla asetuksella se on varsin rajallinen. Ensimmäisellä kerralla jouduin tehdä tekemään välilatauksen, kun halusin imuroida kaiken mahdollisen. Mutta sen jälkeen siisteyden ylläpidossa riittää hyvin viikon ja varmistaa vaan, että täyteen ladattu, kun varsinainen siivouspäivä koittaa.
  • Jos kämpän lattialla on tiilen murikoita, ehkä jopa vain hiekoitus sepelin isoja kappaleita, niin ne kannattaa ensin lakaista harjalla pois. Olen kyllä saanut niitäkin imettyä sisään, mutta ääni ei kuulosta laitteen kestävyydelle hyvää.
  • Kun kehuin karvojen poistosta, niin ainakin omassa on pyörivät harjakset, jotka varmasti tehostaa sitä, pelkällä imulla ei aina ole nautittava lopputulos…
  • Ei kokemukseni mukaan alle 250e taida saada korvaajaa perinteiselle imurille, mutta pölyjen pyyhkimiseen kelpo pelejä.
4 tykkäystä

Mahtava homma! Myös oma äitini oli eilen rintasyöpäleikkauksessa taysissa. Leikkaus sujui erinomaisesti, toipuminen on alkanut ja ennuste hyvä.

20 tykkäystä

Tuli huojentava tieto että tytär päässyt onnellisesti Buenos Airesiin. Lähti eilen sinne kevääksi työharjoitteluun. Ekan lennon lähtö oli jo hesassa yli tunnin myöhässä…

8 tykkäystä

Kiva uutinen. Rouva lähti aamulla kohti Miamia, oli myös yli tunnin lento myöhässä. Ainakin Lontooseen oli päästy, siitä sitten Miamiin.

2 tykkäystä

Joo. Vielä kun pääsisi ehjänä hotellille… Tytär muuten lensi edellisvuonna samoin Lontoon kautta Miamiin ja siitä vielä Monte Videoon Uruguayhin. Oli silloin yliopistovaihdossa. Kovin eksoottisiin paikkoihin tyttö eksynyt… Miamin “pikkukentällä” oli hieman haasteita selvityksessä, mutta selvisi siitäkin.

1 tykkäys

Kyllä noi nykynuoret pärjää, fiksua porukkaa. Ja onneks noi lentokentät on aika helppoja. Vuosi sitten lennettiin Lontoon kautta Los Angelesiin ja siltäkin reissulta kotiin päästiin.

Tyhmästä päästä kärsii koko mies, vai kärsiikö sittenkään? No ei ainakaan minun kohdalla minkä huomaatte kun kerron tapauksen joka minulle sattui tässä tällä viikolla.

Sain eräältä nimeltä mainitsemattomalta pankilta, kutsutaan sitä vaikka OP:ksi, kirjeen joka ensi vilkaisulta vaikutti tyypilliseltä liirum laarumilta, sivuja tuhottomasti varustettuna hiirenpaskalta vaikuttavalla tekstillä, olin jo repimässä sen, kun kuitenkin päätin vilkaista hieman tarkemmin. Kappas kummaa, minulla oli heillä yli 20vuotta käyttämättömänä ollut tili, jolla oli sievoinen summa rahaa. En ollut koko tiliä muistanut aikakausiin, kun olen ollut jo pitkään muun pankkiryhmän asiakkaana.

Tästä tyhmyydestä ei voi olla kuin iloinen!

25 tykkäystä

No sehän helpottaa sitten kytkinremontti- harmitukseen. :slight_smile:
Piti oikeen viesti lainata toisesta ketjusta, mutta en kännyllä osannut.

3 tykkäystä

Sain saman kirjeen. Tosin minun tapauksessa niitä numeroita oli niin vähän ettei paljon hymyilytä. Huonon tuntipalkan saan kun pitää tulla Tampereelle lopettamaan tili. Toisaalta jos ajattelee että palkinto on että pääsen Tampereelle, niin kyllähän siitä ilosta maksaakin.

8 tykkäystä

Kameramies:
https://streamable.com/83f9k

15 tykkäystä

On tää nykyään hienoa kun voi mennä sunnuntaisin hammaslääkäriin tai parturiin.
Vielä kun maksaa saman kuin arkena, niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.:slight_smile:

2 tykkäystä

Huhhuh.

Ja sanotaan nyt vaikka että hyvälle mielelle tulee kun Tappara-faneista löytyy niin erilaisia persoonia.

3 tykkäystä

Parina edellisenä sunnuntaina kävin hammaslääkärissä ja nyt ois parturiaika sunnuntaille.:slight_smile:

2 tykkäystä