Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Eka viikko pitkän saikun jälkeen töissä. Huh,huh kuinka alas hyvinvointivaltiossa nimeltään Suomi voidaan vajota. Häpeän ja vatuttaa raskaasti. Tietotaidottomuus on johdon ystävä.

3 tykkäystä

Voimia!
Minä olen ilmoittanut rakkaalle työnantajalleni että menen jokaiseen Tapparan kotipeliin, oli töitä tai ei.

6 tykkäystä

Täytyisköhän koittaa samaa taktiikkaa omaan esimieheen :thinking: Muuten jää ainakin maanantain kotipeli näkemättä :scream:

3 tykkäystä

Mulla on nykyään sellainen työ, että aniharvoin osuu mitään vuoroa sillä tavalla, että koko peli menis ohi. Eriä on mennyt ohitse töiden takia, muttei kokonaisia peliä.

Edelliselle työnantajalle ilmoitin, että kun Tappara pelaa mä en oo töihin käytettävissä ja lopputuloksena tuli epäsuorat potkut :smiley: Jotkut työnantajat ymmärtää, toiset ei. Eräs iso kaupparyhmä ei ymmärtänyt - pitää kuulemma osata priorisoida asiat oikein.

Edellisellä työantanajalla se tosin meni sillee, että pitkään sain hommat pyörimään pienellä taivuttelulla. Käytännössä vaihtelin nuo pelipäivän työvuorot itsepalveluna pois ja soittelin vapaa-ajalla työkaverit lävitse. Aina löyty joku, jolle sopi vapaa aamu mieluummin ja lisäraha iltavuorosta. Tää, että sain asian järjestettyä itse tuntui ärsyttävän työnantajaa entistä enemmän - lopulta kielsivät multa jopa vuoronvaihdot :wink:

7 tykkäystä

Näinhän minäkin tämän asian työnantajalleni esitin ja hän sen hyväksyi.:smiley:

7 tykkäystä

Mäkin sanoin joitain vuosia sitten työnantajalle, joka vaati jäämään ylitöihin Tapparan playoff pelipäivänä, että en ole töissä klo 18 pidempään. Hän kysyi että kumpi on tärkeämpää, kiekko vai työt. Vastasin että kiekko, töissä käyn vaan sen takia saan maksettua Ruutu+ ja vähän sähköä ja jonkun katon pään päälle, missä katsoa peliä.

Ei ole enään keväisin tarvinnut erikseen käydä tätä keskustelua, vaan kaikki töissä täällä Porissa tietää, milloin on Tapparan pelipäivä ja osataan suunnitella aikataulut sen mukaan :grinning:

E: Ja kyse on siis vain palyoffseista, runkosarjassa voin vähän joustaa välillä :grinning:

13 tykkäystä

Nyt pitää kyllä kehua Windows 10:ä. On niiin hieno käyttöjärjestelmä, vastaa just minun tarpeitani. Lämmin suositus kotiin, kouluun ja työpaikalle. Jaa miten liittyy ketjun aiheeseen?

Tapana on näihin “hankaliin” peleihin lähteä ostamaan lippuja kahdella eri tietokoneella. Toisessa Win7, toisessa Win10. Kymmentä vaille yhdeksän tulin asemiin. No, seiskakoneella oli liput kumpaankin peliin ostettu suit sait. Aiempiin vuosiin verrattuna juu todella helposti.

Nyt kun kelo on 9:20 niin tuo 10-kone sai Windowsin päivitykset valmiiksi. Nyt saisi jo kirjautua sisään ja käynnistellä selainta. Ei mennyt kuin puoli tuntia. Mun käyttäjäkokemus on sanoin kuvaamaton. Ei JU*****TA siellä myydään finaaleihin lippuja ja tommonen värkki ruksuttaa ilman lupaa jotain &%&%¤ päivityksiä!

6 tykkäystä

Tämä entinen työnantajasi kannatti ilmeisesti itse Tepsiä?

1 tykkäys

Noh sanotaanko näin, että en koskaan saanut lähiesimiehen kiekkokantaa selville. Ymmärsin kuitenkin joskus, että saattoi jopa kannattaa Tapparaa.

Toisaalta, mitäpäs sitä nyt vanhoja kaivelemaan. Tuo nyt ei ollut työnantajan ainoa negatiivinen puoli ja nykyään on helkkarin kova työnantaja ja hyvät työt, ei voi valittaa enää. Ollaan iloisia tästä :smiley:

3 tykkäystä

Paremman (ja kauniimman puoliskon) koneeseen vaihdettiin W.n tilalle Linux viime keväänä, ei muuten ole sen jälkeen rouva juurikaan manaillut tietokonepäivityksiä kotona (töissä niillä kuulemma jotkut W-koneet). Kun tuossa juuri naureskelin hänelle tuota postausta, ni tokaisi että “ai juu, pitääkin vissiin taas joku päivä kattoo mitä tarttee päivittää”, eli ei tule ilman lupaa tuollaisia sessioita, itte saa valita milloin ja mitä dataa muutellaan!
Suosittelen jos mikään ei välttämättä vaadi W-masiinaa (kuten meillä Polar ei tue Linuxia ainakaan vielä)

1 tykkäys

Lidlin paistopisteellä joku Toropainen joka kauho tuotteita pussiin käsin! Asiasta huomautin ja tämä henkilö totesi vaan, että enhän muihin koske kuin näihin mitä otan. On se vaan saatanan vaikeeta käyttää niitä pihtejä mitkä ovat sitä varten siinä tuotteiden vieressä!!

15 tykkäystä

Nyt meni suoraan sanoen Facebookin seurantajärjestelmiin kokonaan kuppi nurin. Kyllä minä nyt tiedän, että kaikkea tietoa käytetään ja sovelletaan ja sillä haetaan sopivaa mainosta asiakaskunnalle. Ajattelin tilata ne kaikki kerätyt tiedot googlelta kohta - samoin Facebookilta, koska haluan tietää, millä teorialla ja kenen puheluita kuuntelemalla on saatu meikäläinen JYPin faniksi. KESKEN PLAYOFFIEN.

JYP

19 tykkäystä

Täällä saa jokainen olla mitä haluaa. Voit tulla pois kaapista. Hyväksymme jokaisen sellaisena kuin on. Vaikka traktorinakin.

19 tykkäystä

Kun hävityn pelin jälkeen suolataan yksittäiset pelaajat tai valmennus. Virheet toki ratkaisevat pelin, mutta mielestäni on kohtuutonta nostaa yksilöitä tikun nokkaan. Virheen tehnyt kantaa sitä mukanaan ilman meidän avustusta.

Mitä, jos kollektiivisesti seuraavan hävityn pelin jälkeen toteaisimme, että me fanit oltiin ihan paskoja? Ei tuettu riittävästi.

13 tykkäystä

Kärppien onnenkantamoiset.
Erityisesti Junttilan vahinko, jolla ei ollut mitään tekemistä taidokkaan ohjauksen kanssa.

2 tykkäystä

Taas näyttää sellaiselta keväältä, että joutuu tekemään itse asiat oikein Eastside Hockey Managerissa, kun ei oikeassa kaukalossa tunnu lähtevän.

1 tykkäys

Oulun periferiasta on halvatun pitkä bussimatka kotiin.

5 tykkäystä

Mulla on Jukureilla dynastia päällä. 4 mestaruutta putkeen :joy:

1 tykkäys

Tän olis voinu laittaa hyvälle tuulelle palstallekin kun vaan naurattava juttu. Eräs ex-työkaveri (kotoisin Kuopion seudulta ja muuttanut Turun seudulle aikanaan) otti herneen totaalisesti nenuun eilen facessa. Juontaa katkeruutensa niinkin kauas kun Kalpa putosi aikoinaan liigasta ja oltiin jossain työpaikan lentisturnauksessa ja silloin tuli känniss kuittailttua ja jatkui viime kauden finaaleista kun otti niin luonnon päälle silloin…

Tän kevään Kalpa sarjassa alkoi jo kuittailemaan mutta kun hävisivät niin hiljeni. Tepsi sarjassa sama kuittailu alkoi taas (sanoi että on kannattanu myös Tepsuja siitä asti kun on tällä seudulla asunut), mutta kun laitoin kuittia hunajamarinoidusta kalakukosta, niin taas hiljeni.

No eilen sitten kehui hyvästä työpäivästä ja kiitti Kärppiä voitosta. En malttanut olla kuittaamatta että kas kummaa takki on taas kääntynyt kuin Väyrysellä ja onko ens vuonna vuorossa Ifk tai Pelsut. Siitä se sitten alkoi. Haukkui mm meidän bändin ihan paskaksi (oltiin mm kaverin häät soittamassa aikaa sitten). Väyrys-vertauksesta otti nokkiinsa. Kaveri oli jokunen vuosi sitten kepulaisena kunnallispolitiikassa mukana ja kehui mm nostaneensa paikallispuolueen profiilia silloin. Siihen joku kuittas että oletpas fakiiri… ja juttu kääntyi Harkimon takinkääntöön niin tää jätkä sanoi että voisi siihen kelkkaan hypätäkin. Nooh pyysin anteeksi väyrysvertausta ja tokaisin että sopii paremmin sitten tuuliviiriksi.

Ehkäpä sitten ymmärsi pontin ja sitte jo oltiin sovittelemassa…

8 tykkäystä

V******a olla taustalla joka median kuvassa jossa Kärpät juhlii kolmannen finaalin voittomaaliaan.

9 tykkäystä