Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Mulla meni taas hermot, kun yön aikana oli kaadettu meidän ekokimpan roskikset pitkin poikin tien varteen. Siellä oli lasit, metallit sekä biojätteet pitkin poikin. Ei siinä auttanut aamulla ruveta kuin siivoamaan paikkoja ettei lapset uimarannalle mennessä riko jalkojaan tai koirat tassujaan.
Syyttävä sormi menee aika vahvasti mopo ikäluokan suuntaan, jotka uimassa käyvät myöhään illalla.

Järjetöntä touhua ja jos osuu kohdalle, niin takaan, että siivoavat itse ja huolella.

17 tykkäystä

Mä jatkan ikiaikaisella sääteemalla, vaikka onkin taivasteluketjukin sitä varten olemassa.

Tänään mä päätin oikein rykästä kunnolla ja siivota kämppäni. Hiki virtaa valtoimenaan ja alasti joutuu siivoamaan, kun tiskaaminen tappaa. Kuuma vesi höyryää naamalle. Moppaaminen ja kaikki. No nyt on siistiä sitten, mutta on tää käsittämätön luukku missä asun. Nyt, kun sain sen siistiksi jätän ikkunan auki, poistan elektroniikan seinästä ja lähden Kangasalle uimaan ja viikonlopun oon evakossa siellä ja täällä. Maanantaina kiva palata kämppään, joka on siisti, vaikka just nyt ottaakin voimille.

4 tykkäystä

Minä en uskalla edes jättää poissa ollessani ikkunaa auki, kun tämä luukku on katutasossa.

Tää on sentään kolmannessa kerroksessa. Jos joku tänne jaksaa kiivetä tällä kelillä ja varastaa jotain niin saa kyllä sen ihan vaivan palkaksi.

Jos saa toivoa niin vanhan mikroaaltouunin tai pesukoneen saa viedä niin kirittyy se uuden ostaminen. Tietokonekin on menossa uusiksi lähiaikoina, että tervetuloa vaan =)

5 tykkäystä

Täällä on pintavesi jo yli 28 astetta, eikä viilene mihinkään ensimmäiseen n. 1,5 metriin. Että ei paljoa virkistä järvessä pulahtaminenkaan.

Ei ole minun ikänä ollut täällä yli 26 asteen vedenlämpö ja harvana kesänä käynyt yli 24:n. Että silleen.

1 tykkäys

Aion silti teeskennellä, että se virkistäisi :smiley:

2 tykkäystä

Odotan, että vedet vielä vähän lämpenevät. Sitten käyn heittämässä talviturkkini.

11 tykkäystä

:smiley: :smiley: Kohta se on lämpimämpää kuin ilma xD

3 tykkäystä

Hyvä ajatus. Mä kävin tällä viikolla, vähän tuntui kylmältä.
Isollakin järvellä pintavesi oli vasta vähän alta 26 astetta.

3 tykkäystä

Oon ollu lapsuuden jälkeen vähän skeptinen noiden vesien lämpötilojen kanssa. Hyppäsin joskus sellaseen kylmäaltaaseen jossain kylpylässä, kun ajattelin veden olevan lämmintä kun lukee +8.

4 tykkäystä

Toisinaan hieman ärsyttää asenne bussikuskeilla TKL:n busseissa. Itselläni on kolmen vyöhykkeen kortti, kun tulee asioitua Kangasalla. Pyydän kuskia leimaamaan Tampereella kaksi vyöhykettä, kun haluan maksaa vain niistä joita silloin käytän. Suurin osa kuskeista osoittaa vaan leimauslaitetta ja sanoo kortti tohon. Joudun selittämään asian lähes joka kerta kolme kertaa.

Tänään en ollut varma paljon kortilla on saldoa ja pyysin että saisin kokeilla leimata kaksi vyöhykettä. Ei onnistu ja bussikuski osoittaa konetta. Kone veloittaa kolme vyöhykettä eli 3,80, kun olisin selvinnyt kahdella. Vähän katson kuljettajaa pahasti ja hän sanoo ’ kannattaa tietää paljon on rahaa ’ asiakaspalvelu olis bussissakin jees. Ja kuskeille: opetellaan ne asiakkaiden korttimallit. Tosi ikävä, kun aina joutuu selittämään.

10 tykkäystä

Ensi viikolla kouluun. :neutral_face:

1 tykkäys

Vanhempi setä sanoo täältä, että tuo on hyvä asia. :slight_smile:

Tsemppiä opiskeluun. :slight_smile:

8 tykkäystä

No juu, eiköhän tuo melko pian rupea taas maistumaan. Lähinnä tässä vain harmittaa loman loppuminen.

5 tykkäystä

Tänään olin POLAMKin pääsykokeissa.

Kirjallinen koe meni omasta mielestä ihan hyvin. Seuraavaksi piti juosta 1500 m alle 7 min. Mun aika oli 6:32 ja pisteitä 1/5. Ketteryyskokeesta irtos 3/5 pinnaa.

Sitten olikin vuorossa se kohta missä tiesin tien nousevan pystyyn: leuanveto ja penkkipunnerrus. Ensin oli vuorossa leuanveto. Aloin kiskomaan itseäni ylös ja tunsin miten kädet oli vieläkin aivan hapoilla juoksusta. Mä en saanut ensimmäistäkään. En hitto ensimmäistäkään!

Mua ei varsinaisesti hatuta karsiutuminen vaan se että se tapahtui noin häpeällisellä tavalla.

Pitkä on vielä tie poliisiksi mutta onneksi oon tottunut tarpomaan pitkiäkin matkoja! :muscle: :policeman:

12 tykkäystä

Nyt tiedät mitä harjoitella, leuanveto on tekniikkalaji ja se kehittyy todella nopeasti. Suosittelen ylätaljan kanssa reenaamista :wink:

1 tykkäys

Kännykkä wc-pöntössä…juu on jo hetken ollut suljetussa muovipussissa riisien kera…

1 tykkäys

Ihmiset jotka jarruttavat ennen kuin laittavat vilkun päälle. Vaikka olisi kunnon turvaväli, niin silti ärsyttää. 80 km/h alueellakin, jos joku pudottaa yhtäkkiä 60 km/h vauhtiin niin kyllä se perä aika nopeasti lähestyy.

7 tykkäystä

Ihmiset. Joka päivä saa ihmetellä et miten tollanenkin saa kulkea täällä vapaana muitten seassa. Ja siis ettei kukaan hermostu niin puhun itsestäni.

3 tykkäystä

Ampiaiset. Nuo saatanan runkkarit tykkää vetää törmäilyautoja.
Minä tapan kaikki, mitkä rupeaa käymään päälle. Ei noista mitään hyötyä ole.

16 tykkäystä