Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Hyvä syy avata pullo ja testata tuota.

2 tykkäystä

Hyvä on sitten. Sait puhuttua ympäri. Lautasella (banaanimonstereille) ja lasissa (itselleni) espanjalaista punaviiniä Grapula gold 5 vuodelta 2016… Kippis!

3 tykkäystä

Suodatinpussi vielä siihen mukin päälle ja suodatinpussin pohjalle pieni reikä josta perkeleet pääsevät sisään, mutta eivät ulos.

Vähän niin kuin noin.

1 tykkäys

Hunaja ja etikka toimii. Lavuaarit ym voi vielä pyyhkiä etikalla niin eivät muhi siellä. Toki viinakin toimii.

Mä oon havainnu parhaaks keinoks banaanikärpäsen torjuntaan että vie biojätteet ja sekajätteen (jos sisältää edes vähäisiä määriä ruuantähteitä, esim. ruokapakkauksia) joka päivä roskiin. Yleensä se on auttanu parin päivän sisään.

1 tykkäys

Jos edellä mainitut konstit eivät tehoa, niin mistähän saisi edullisia liekinheittimiä? :rage:

2 tykkäystä

Menneniä ja sytytin…niillä pääsee näppärästi alkuun…

2 tykkäystä

Meillä tippa fairyä, viinietikkaa ja sokeria. Vanha limsa voisi tosiaan toimia paremmin…

1 tykkäys

Taistelu banaanikärpäsiä vastaan jatkuu. Nyt niitä on enää vähän jäljellä. Ihan perus aromilasi, jonka pohjalla on muutama senttilitra Fantaa ja Fairya ilman mitään suppiloviritelmiäkin pyydysti kymmeniä otuksia, punaviiniä sisältävään lasiin on hukkunut vähemmän. Viinilasin reunalla vihulaisia parveili kyllä aamulla enemmän kuin limulasin reunalla.

Enemmistö kiusankappaleista valitettavasti vain istui lasin yläosassa eikä mennyt uimaan mutta näillä houkutusaineilla ötökät saa kerääntymään yhteen paikkaan ja vähän aikaa sitten tuli mieleeni, että pölynimurillahan voi hoitaa joukkotuhoamisen näille uimahaluttomille yksilöille! Sen tein mielelläni Severinilläni. Nyt se on valmiina paikalla tarvittaessa ahmimaan lisää pirulaisia pölypussiinsa.

Saisikohan tästä jonkin uuden terveysjuoman? :slight_smile:

5 tykkäystä

Jos haluaa myrkyttää, niin Raid ei auta, mutta Baygon auttaa kyllä.

http://www.baygon.fi/tuotteet/aerosoli/

Tosin myrkytyksen jälkeen ei kannata itse jäädä haistelemaan aerosolin hajuja. Onnea tappeluun banaanikärpäsiä vastaan!

Itse laitoin myös ansalasiin sokerillista virvoitusjuomaa kera astianpesuaineen. Lasin päälle laitoin “rei’itettyä” tuorekelmua. Baygonia myös käytin.

1 tykkäys

Itse imuroin banaanikärpäset pois, toimi täydellisesti kun kärpäset majailivat vaan kahdessa kohteessa. Sen yhteydessä tietenkin bioroskiksen ja hedelmien hävitys.

1 tykkäys

Tuon imuroinnin olemme metkin kokeneet parhaaksi keinoksi tuohon kyseiseen onkelmaan.

1 tykkäys

Täytyy tästä lähtien muistaa imuri. Myrkkyihin en halua turvautua ennen kuin kaikki muut keinot on kokeiltu. Tosin jos kesämökissä on sisällä paljon hyttysiä, käytän empimättä Raidia niiden hiljentämiseksi illalla, että saa yön nukuttua.

Tuoreiden havaintojeni mukaan punaviini ja Fanta ovat jokseenkin yhtä tehokkaita houkuttelemaan banaanikärpäset ansaan. Jälkimmäinen juoma on ainakin meillä edullisempaa, joten sitä suosittelisin.

Osta Thermacell. Todella hyvä ja mielestäni edullinen laite hyttysiä vastaan. Itse olen käyttänyt teltassa ja jotkut jopa laittaa kalastaessa tuon selkään roikkumaan.

4 tykkäystä

Tuo Poimintoja päivän uutisvirrasta on näköjään lukittu. Mutta tällainen on aivan karmeaa.

Blendereriin vaan ja proteiinipitoinen puhdistusjuoma on valmis.

2 tykkäystä

Useita vuosia sitten mökkeilimme lapissa ja iltaisin terassilla ei pystynyt olemaan hyttysten takia, niitä oli pirusti ja hyttyssavut sun muut ei tehonneet yhtään, ja se harmitti. Ei ole kiva olla nilkat paukamilla. Ostin sitten thermacellin ja johan sai olla rauhassa. Hyttyset ikäänkuin törmäävät näkymättömään seinään, eivätkä tule kimppuun.
Saa muuten hienoissa väreissä suojapussia.
https://www.proviter.fi/tuotteet/thermacell-hyttyskarkottimet/tarvikkeet/kantolaukku-thermacell-hyttyskarkottimelle-oranssi

4 tykkäystä

Tämä kai sopii parhaiten tähän ketjuun…
Sain siis erehdyksessä huomattavasti liikaa palkkaa tässä kuussa, yli 500€ ekstraa. Tilitoimisto on siinä kämmännyt, sen näkee palkkakuitista ihan suoraan.
Noh… Ensin ajattelin, että tämäpä mukava lisä! Saman tien kuitenkin alkoi omatunto huudella; pakkohan tästä on kertoa.
Ja kerroinkin, heti seuraavana päivänä kun näin meidän TJ:n.
No mitäs pomo tähän sanoi; kiitos rehellisyydestä, laita mulle sähkopostia, etten unohda.
No voi nyt tuhannen tulimmaista! Eikö se riitä että olen asiasta jo kerran kertonut?! Entä jos minäkin sitten unohdan laittaa tuon meilin?
Harmittaa toiseen kertaan koko keissi.

1 tykkäys

No kyllä se tilitoimistokin saattaa virheensä huomata ja periä ylimääräiset takaisin. Siinä mielessä näistä kannattaa aina sanoa heti, niin säästyy siltä hatutukselta myöhemmin, kun niitä peritään takaisin ja ylimääräiset onkin jo käytetty.

1 tykkäys

Tavallaan ymmärrän sun harmituksen, mutta toisaalta itekin oon huomannut että jos ei ehdi/jaksa/pysty hoitamaan jotain asiaa heti niin on parempi jos asia on merkitty johonkin kirjallisena niin se ei unohdu.

Eri asia sit onko se sun homma muistutella vai voisko tj laittaa itelleen jonkun muistutuksen johonkin.

2 tykkäystä