Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Reilu ysikymppiseltä pappaltani hajosi vanha puhelin ja hankin tilalle uuden, Doron, kun pitäisi olla oikein senioripuhelin ja helppo käyttää. Ei helvetti mikä työmaa on opettaa sen käyttöä, vaikka sinänsä kyllä hyvinkin helppo käytettävä, jos vain saisi jollain “oppilaan” uskomaan mitä sanoo. Hän kun on semmonen, että lukee ohjekirjaa kuin raamattua, vaikka ei ymmärrä sanaakaan lukemastaan, niin pököttää vastaan mitä minä koitan ohjeistaa, kun ohjekirja sanoo näin. Ja jatkuva vertailu vanhaan puhelimeen, että siinä tuo tehtiin siittä ja tämä tästä. Unohda nyt perkele se vanha ja keskity tähän. Kohta menee hermot :smiley:

7 tykkäystä

@Mustis tervetuloa operaattorille töihin :smiley: Sillä erolla, että operaattorilta ruvetaan soittamaan neuvoja siinä vaiheessa, kun oma lähipiiri on jo luovuttanut.

Sillä erolla toki, että asiakkaalle ei voi sanoa asioita ihan niin suoraan. Ihmiset on lopulta aika suoraviivaisia - jos ei itse osaa käyttää kännykkää niin se meidän tuote onkin huono ja pitäisi saada uusi, koska myytte *askaa. Yritä siinä sitten jotenkin kautta rantain saada asiakas ymmärtämään, että vika ei ole tuotteessa vaan käyttäjässä - ja kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus :stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

Kärsivällisyyttä. :heart: Minunkin piti aiemmin tällä viikolla yrittää selittää puhelimessa seniorikansalaiselle, miten hänen uusi tietokoneensa sammuu. Ihan samalla tavalla kuin hänen vanhakin koneensa mutta ei vain onnistunut. :slight_smile: Nyt osaa jo.

3 tykkäystä

Se taas saa minut todella hyvälle tuulelle, että monella on lähipiiriä joka jaksaa auttaa. :slight_smile: Toki täytyyhän sen verran yrittää ymmärtääkin, että minä en ole kuin 30v ja kun katsoo sitä, mitä nykynuoret osaavat tehdä eri älylaitteilla niin olen minäkin jo tippunut kelkasta ja jonkinlainen muinaisjäänne. Perusominaisuudet riittää mun puhelimesta - en tarvitse kaikenlaisia appeja, vaikka pakostakin niitä kertyy tänä päivänä.

3 tykkäystä

Se harmittaa nyt aika rankasti, että mun autovanhus ei mennyt katsastuksesta läpi. Ja korjauskehoituksia tuli sen verran että mietin että ajanko romun suoraan romuttamolle. Sen ymmärrän että jarruista tai muista hallintalaitteista tai päästöistö tulee hylsy, mutta että Turvavyöt: Kelauslaite: ei toimi. No kyllähän ne ■■■■■ kelautuvat, mutta hitaasti.

Oma vika tietysti että lähdin soitellen sotaan, enkä esim vieny huoltoon ja pyytäny katsastamaan samalla. Yleensä niin mennyt läpi.

Ja prkl, ensi viikolla vaimon auton katsastus. No se on tuoreempi tapaus, mutta saas nähdä.

Taidan ottaa isomman tujauksen pelin aikana tänään.

4 tykkäystä

Syitä miksi halusin pois asiakasrajapinnasta: käyttäjät.
Mielummin hankin sen vatsahaavan murehtien teknisiä ratkaisuja kuin hukkumalla puupäiltä tuleviin lisänakkeihin.

1 tykkäys

Mulle joku Elisan kloppi yritti myydä liittymää. Aloitti kysymällä “onko sinulla älypuhelin?”
Sanoin vaan etten ymmärrä mitä tarkoittaa, mutta viime viikolla ostin oikein väritelkkarin. Päivänjatkoja.

21 tykkäystä

Minua ei harmita juurikaan muu kuin se, että kämppä on aina “työputken” jälkeen ihan hirveä törkykasa. Sitten, kun se vapaapäivä tulee niin eka päivä menee ihan täysin siivotessa. En opi saatana varmaan koskaan!

Sitten taas, kun ne asiat vaan kerääntyy: jaa, jääkaappi on tyhjä no niin kauppaan. Unohdat puolet tavaroista, kun en ota mukaan pelisuunnitelmaa eli lappua. Ja sitten pitää vielä ennen peliä kaupoille juosta ja ilman lippuakin jäin illan IFK-Tappara-peliin. Kotistudio lämmittää, mutta muutoin on kyllä turhauttavaa.

Koska se oppii?

2 tykkäystä

Don Rosa poikennut tänään Mansessa. Enpäs tiennyt,s…tana.

Tuohon kaikkeen pitää vain tottua.

Helppoa,nainen talouteen :yum:

4 tykkäystä

Edellisen kerran kun Rosa kävi täällä Akateemisessa, olin näppärästi useampaa kuukautta ennen lisännyt puhelimeen muistutuksen “Rosa”. No sitten aikanaan hälytys soi, mutta en saanut mitään selkoa mitähän hittoa “Rosa” oikein meinaa, ja jäi käymättä Akateemisessa. Useampi päivä taisi mennä ennen kuin tajusin mitä olin itselleni muistuttanut :rofl:

8 tykkäystä

Halvemmaksi tulee pitemmän päälle jos soittaa Siivoussisseille?:zipper_mouth_face:

@tatesulo
Viestisi tuli aivan selvästi väärään ketjuun.
Olisi sopinut paremmin hauskoihin juttuihin sun muihin.

4 tykkäystä

Ei me kaikki naiset mitään siisteysintoilijoita olla :roll_eyes:

14 tykkäystä

Mulla on tähän pari patenttiratkaisua:

  1. Muuta helvetin pieneen kämppään. Pieni kämppä = vähän pinta-alaa siivottavana :smiley: Jos siivoaminen kiinnostaa yhtä paljon kuin kasa :poop:, niin miksi ehdoin tahdoin lisätä siivottavaa alaa. Pikkuyksiön siivoaa oikeasti alta tunnissa.
  2. Minimoi tavaran määrä eli hankkiudu kaikesta turhasta eroon. Kun et omista (juuri) mitään, ei sotkuakaan voi syntyä. Et voi millään saada aikaiseksi esim. tiskivuorta, jos käytössä olevia lautasia on 2kpl (muut lautaset häkkivarastoon tai kierrätykseen). YouTube on täynnä videoita aiheesta minimalismi, jos aihe alkaa kiinnostaa.
10 tykkäystä

Ei ei…
Tuo pitäisi kirjoittaa että et voi saada tiskivuorta, jos käytössä on kaksi astianpesukonetta.
Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Tämä olisi mitä nerokkain käytäntö ja kovasti harmittaa kun ei ole itselläkään kuin yksi astianpesukone.

7 tykkäystä

Väärille urille lähtee taas, mutta jatkan silti. Aikanaan tuli asuttua kolmen kaverin kanssa samassa omakotitalossa. Kerran yksi kaveri sai töistä pakettiauton lainaan viikonlopuksi, niin päätettiin viedä kauppaan kaikki tyhjät pullot. Siinä sitten kirjoitettiin listaa, että mitä kaikkea saaduilla rahoilla ostetaan. Yksi kaveri valitti että tiskiaine on loppu ja sitä pitäisi ostaa. Vastasin, että “osta saatana omilla rahoillasi, kun itse sen käytätkin”.

Niin ja se pointti keskusteluun. Tuossa taloudessa kertakäyttöastiat oli fiksu ratkaisu. Pysyi keittiö siistinä ja kaverit puheväleissä.

6 tykkäystä

Eilen kävelin ihan tyytyväisenä Tappara-lippis päässä Koskikeskuksessa, kun eräs känninen ukko pysäytti käytävällä.

Kaveri oli aivan tuhannen tuiterissa ja yritti selvästi lähteä haastamaan riitaa lippiksestä.

“Mun mielestä Tappara ei edes oo joukkue…”
“Mun mielestä kaikki Tappara-fanit on vajaita…”

Tuo käytös kyllä vähän jäi harmittamaan. Päätin olla provosoitumatta ja jatkoin matkaani vastaamatta herralle mitään. Tuli perkele vielä kaupassakin perässä ostamaan lisää olutta. Kassalla jatkoi samaa epäselvää houreiluaan. “TPS!” - tuohon teki mieli kommentoida, että huomaan sen kyllä, mutta jätin sanomatta.

Kaveri oli muuten aika tukevassa humalassa ja nuori myyjä ei uskaltanut olla myymättä. Teki mieli sanoa myyjälle, että sulla on muuten tavallaan velvollisuus kieltäytyä myymästä noin tukevasti humalassa olevalle, mutta jätin sanomatta senkin. En varmaan itsekään olisi kassalla viitsinyt kieltäytyö myymästä, olisi tullut varmaan melkoinen show.

9 tykkäystä

Kiusaaminen ja kiusaajat

Luen noita Fabo kommentteja esim Tapparan ja liigan sivuilta, ja oon nähnyt kuinka erästä iloista ja positiivista Tappara-fania usein pilkataan tosi rajusti.

En voi edes kuvailla, kuinka nään punaista joidenkin ärsyttävien junttien ja jonnejen somekiusaamisesta. Itse olin henkisesti koulukiusattu ala-asteelta lukion ekalle, ja vähän sen jälkeenkin. Olin vähän erilainen kiusattu, kun olin ihan suosittu kaveri ja sosiaalinen. Olin liikunnallinen ja menestyin ihan hyvin koulussa yms. Persoonaan tartuttiin ja kiusatusta joskus voi harakka veren haistaa.

Anyways, mikä helvetti oikeuttaa kiusaamaan toista ihmistä, toista henkilöä, ihmistä jolla on korvaamaton, ainutlaatuinen arvonsa omana itsenään tässä yhteiskunnassa ja koko maailmassa.

32 tykkäystä

“1-0 maalista näin heti että…” tyyppi?

1 tykkäys