Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

@DelJampe

Käy miten käy, mutta pidetään paras kaveri iloisena aina. Ne ketkä eivät ymmärrä sitä, miten tärkeä koira ihmiselle voi olla…

Noh, he eivät ymmärrä.

6 tykkäystä

Voimia. Meidän 13,5v mummulla ei tahdo takajalat enää pysyä vauhdissa mukana. Mutta kun lanttu leikkaa paremmin kuin osalla täällä kirjoittajista niin kyllä saa tuossa vielä sinnitellä. Ja jos vaan joku jaksaa käpyjä heitellä niin kyllä se kaikki hakee vaikka vähän kauemmin kestää kuin ennen.

9 tykkäystä

Missä vaiheessa vatsatauti muuttuu paskahalvaukseksi?

Voimia kuitenkin.:+1:t2:

2 tykkäystä

Aika alussa se valkeni, kun tajusin että Ilveksellä on taustat kunnossa. :smiley:

4 tykkäystä

Harmittaa jos totta on. Sopupeli on urheilun syöpä.

16 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Vaateostoksilla: vaatteet ja pukeutuminen

Kyllä mua harmittaa, että meillä on ihmisiä jotka ei ymmärrä hyvän huumorin päälle. Tai, että meillä on täällä ihmisiä jotka pahoittaa mielensä toisten puolesta. Korpela vetää loistavaa roolia, mutta sitten meillä on Väisäset ja Hämäläiset jotka päättelee, että ongelma alhaisissa yrittäjyys luvuissa johtuu jostain liiton jäsenyyksistä.

Kun todellisuudessa yrittäjyys on kasvussa. Lähde:

2 tykkäystä

Kaikesta pitää pystyä ja saada tehdä huumoria, mutta nyky-yhteiskunnassamme kaikki ei tosiaan enää mene läpi. Mieltä kun pahoitetaan niin monesta asiasta. Lisäksi tässä tapauksessa pelkään, että joku ihan oikeasti saattaa luulla tuo malli toimii😳 häshtägkaikkimulleheti

Petos ja Ässä oli eilen Vastavirtaklubilla. Jäi taas välistä.

Ei helvetti oliko se eilen? Mä näin jonkun mainoksen, mut en tajunnu kattoa päivämäärää, luulin että se on joskus hamassa tulevaisuudessa. No, sopii siis tähän ketjuun. :smiley:

Ilmeisesti eilen joo. Nuo kaverit ei hirveästi mainostele keikkojaan. :slight_smile:

2 tykkäystä

Melkoinen viikonloppu takana. Paljon mahtuu positiivista & sitten kasa negatiivista myös mukaan.

Positiiviset asiat ensin:
-muutto tehty ja uusi kämppä on pieni, mutta tyylikäs! Viihdyn varmasti! :slight_smile:
-suhteellisen kivuton siirtyminen yhdessä päivässä Tampereelta Kangasalle ja jääkaapin täyttöä vaille täysin asumiskelpoista jo nyt :slight_smile:
-uusi sänky ja tyylikkäät kalusteet, pieniä puutteitä täytettäväksi koko kesän ajaksi
-viikonloppuna ehdittiin käydä mökillä kavereiden kanssa ja siinä samassa päätettiin laittaa kesän grillausasiat kuntoon ostamalla porukalla 400 €:n Weber kaasugrilli. Nyt mökille lähteminen vaatii entistä vähemmän valmistelua ja ruoanlaittoa voidaan jatkaa todella kauas
-yksi nollauspäivä maalla teki ehdottomasti hyvää!

Sitten tuleekin ne negatiiviset asiat:
-väärinymmärrykset entisen (varsin mukavan ja asiallisen vuokranantajan kanssa) - minä olin ilmoittanut koko ajan muuttopäiväksi 1.6. ja oletin, että asunto on hallinnassani koko 1.6. päivän, jolloin ehdin hoitamaan loppusiivouksen viime silausta myöten. Perjantaina roudattiin jo tavarat ja jätin kämppään siivoustarvikkeet, jotta hoidan vessan pesun lauantaina, koska kuvittelin, että aikaa on runsaasti - vuokranantaja vastaavasti oli koko prosessimme ajan ymmärtänyt, että palautan lauantaina ainoastaan avaimet ja uusi vuokralainen voi aloittaa asunnossa klo 12:00. Tästä hän ilmoitti minulle viestillä, jossa kertoi allekirjoittavansa tämän kanssa vuokrasopimuksen, josta minä en ymmärtänyt ollenkaan, että kyseessä on hänen muuttopäivänsä.
-no minä tyhmänä ajattelin, että hyvinhän minä tässä ehdin ja siivoilin perjantaina uutta kämppää 00:30 asti, jonka jälkeen painuin äidille nukkumaan tähän lähelle. Kuljettajani (pikkuveljeni sekä isäni) lähtivät isälle Orivedelle ja olimme alustavasti hänen kanssaan ajatelleet, että hän saapuu sitten johonkin iltapäivään mennessä minun ja äitini kanssa siivoamaan tuon Tampereen asuntoni loppuun - tässä vaiheessa elimme edelleen luulossa, että meillä on koko päivä aikaa.
-Saavuimme kolmisin entiselle kämpälleni klo 13:00. Jättämäni siivousvälineet odottivat keskellä käytävää ja vuokranantaja oven suussa “saanko sen toisen avaimen” sekä hänen tyttärensä, jotka totesivat, että loppusiivous ei ollut tehty vessan osalta hyvin.
-kaappasimme tavarani siinä mukaan ja olimme hieman hämmentyneet tapahtuneesta ja siirryimme Kangasalle. Uusi vuokralainen oli käynyt katsomassa kämppää toukokuun alussa (itse en ollut paikalla) ja hän oli silloin esittänyt toiveen, että ostaisi tavarat 40 €:n hinnalla. Tai siis minä sain määritellä hinnan, mutta hän sanoi ostavansa ne ja pyysi jättämään pöydän ja sohvan asuntoon. Tein mitä käskettiin kunnes eilen illalla vuokranantaja lähettää viestin, että uusi vuokralainen on todennut, että minun on syytä tsekata hintaa alaspäin. No, katsotaan, miten se nyt noiden suhteen käy.
-kun viimein pääsin uuteen asuntoon niin netti ei toimi :smiley: Kiitos vielä Teliallekin! :smiley:

Tuli tästäkin opittua:

  1. älä oleta mitään vaan pyydä kaikki ajankohdat kirjallisena. Minä olin koko ajan puhunut muuttopäivästä 1.6. ja vuokranantaja vastaavasti oli koko ajan ymmärtänyt muuttopäiväksi edellisen päivän
  2. älä tee kauppoja näkemättä tyyppiä
4 tykkäystä

Pysyykö jääkaappi asumiskelpoisena kauan? :smiley:

4 tykkäystä

Onnettomuuspaikalla kuvaavat ihmiset.

Ymmärrän kyllä, että kaikki dramaattinen kiinnostaa ihmisiä, mutta kyllä se kertoo aika pahasta kunnioituksen puutteesta, jos on pakko kuvata ja laittaa materiaali vielä someen. Pahinta on, kun ei edes yritetä auttaa kuten alla olevassa jutussa kuvaillaan.

11 tykkäystä

Tässä on kyllä asia jota en kykene ymmärtämään lainkaan. Loukkaantuneiden jopa kuolleiden ihmisten kuvaaminen. Mitä jos siellä maassa maksaisikin oma läheinen.

3 tykkäystä

Kuvaajat voisivat myös miettiä miltä tuntuisi ITSE maata maassa vakavasti loukkaantuneena ja ihmiset vaan kuvaisivat. Ei varmaan tuntuis hirveen kivalta.

Oksettavaa.

5 tykkäystä

Kaksipiippuinen juttu. Tää on se sairas esimerkki sieltä toisesta päästä, mutta toisaalta sitten taas se, kun ihmiset kuvaavat esim. mahdollisia rikoksia tai erilaisia vaarattomampia tilanteita niin näistä on merkittävää hyötyä esim. pienten liikenneonnettomuuksien selvitykseen ja syyllisen nopeaan löytämiseen. Enää ei olla niin sana vs. sana -tilanteessa usein.

Tuo on nyt on tuossa yllä sairas ääriesimerkki. Mun mielestä tämän päivän suomalaisia kuvaa aika hyvin se, että ei ketään oikeasti auteta kovin helposti. Äitini odotti perjantaina uuden kämppäni edessä uuden sänkyni kanssa 2,5 h ennen kuin kaksi ulkomaalaista miestä kysyä, tarvitseeko hän kenties apua siirtää sänky asuntoon? Suomalaisia meni ohi kymmeniä, mutta kukaan ei kysynyt tai katsonut.

3 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Nuoriso ennen ja nyt

Kiitoksia! Meidän herra leikataan huomenna, joten koputetaan puuta

9 tykkäystä

Otin tänään loppatilin. Pomo, vaikka onkin about ikäiseni, on vanhan liiton jäärä. Ei ymmärtänyt, että vaikkka teen 10% hitaammin kuin kokeneemmat, niin kun käyn korjailemassa muiden jälkiä, niin tulos taitaa kuitenkin olla kohdallani positiivisen puolella. Onneksi voin kuitenkin olla aina ylpeä työnjäljestäni!

Ehkä tämä siirtyy positiivisuusketjuun hetken päästä kun ymmärrän uuden tilaisuuden koittaneen, mutta just nyt ketutttaa toi pomo, eikä niinkään tulevaisuus.

9 tykkäystä