Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Töissä ilmoitettiin, että huhtikuun alusta eräät myyntibonukset lopetetaan. Nämä on merkinneet omalta osaltani noin 30% vuosiansiossani, ja olleet täten erittäin merkittävä osa perheemme arjen pyörittämistä.
Laitoin jo hakemusta toiseen paikkaan…
Mutta kyllä v-harmittaa!

6 tykkäystä

Kirurgien ihmissuhdetaidot hereillä olevien potilaiden kanssa :sweat_smile: Että ne voikin olla tonttuja… Toki ei nyt sinänsä niinkään vi… harmita, lähinnä naurattaa. Kävin luomen poistossa ja kyllä ne on joka kerta jänniä persoonia olleet nuo kirurgit :joy:

10 tykkäystä

Itsellä viime lauantailta positiivinen kokemus kirurgista. Kävin kaularangan välilevynpullistuman leikkauksessa. Todella huippukirurgi niin ammattitaidoiltaan kuin sosiaalisilta taidoiltaan. Mutta meitä on moneen junaan. :grinning:

7 tykkäystä

Kävin kanssa (Mehiläisessä) 3 vkoa sitten kirurgin pakeilla eli kolme pientä luomea kasvoista ja päätyönä silmäpussien poisto alaluomista. Kirurgi oli tällä kertaa huippu ja osasi kyllä keskustella. Vajaan puolentoista tunnin operaation aikana juttu lensi niin että pääsin itsekin osallistumaan eli insinööri - hoitaja - kirurgi -akselilla toimi ja teki mieli enemmänkin osallistua mutta kun tarkkaa hommaa ja puoli pärstää puuduksissa niin ei oikein pystynyt kun sopivissa väleissä. Mutta oli kiva kuunnella! Ja ennenkaikkea kiva makailla keskellä päivää rennossa asennossa muutama tunti.
Nyt on kuljettu autinkolasit päässä jopa sisällä ja pilvisellä kelillä mutta nyt alkaa jo helpottaan vaikka arvet paistelee vielä ja vähän turvotustakin.

5 tykkäystä

Ymmärrän tuskan.
Omasta pienestä palkasta nipistettiin myös yhdessä työnantajan kanssa sovittu asia.
Luonnollisesti tämä päätös tehtiin yksipuoleisesti ja kerrottiin minulle ilmoitusluontoisena asiana.

4 tykkäystä

Jos palkoista puhutaan, niin lähihoitajien palkat on jopa loukkaavan pieniä työn tärkeyteen ja vastuullisuuteen nähden. Ei ihme että alalla on ongelmia.

12 tykkäystä

Tämä pitää varmasti paikkansa.
Samaisesta syystä arvostan alalle hakeutuvia todella paljon.
Siteeraan Rekkamiehen sanoja…

Vaikka moni saa puuronsa helpommalla

8 tykkäystä

Eipä näillä kuuhun mennä mutta saa kuitenkin metukkaa leivän päälle. :grin:

5 tykkäystä

2 posts were merged into an existing topic: Veikkaus- ja vedonlyöntiketju

Polkupyörä varastettiin kun ei lukittuna rungosta mihkään erilliseen kiinni. Nyt kun pyörä lukittuna rungosta muualle kiinni niin renkaat varastettiin. Mulle ei kettuilla. Mietin kuumeisesti houkutuslintua jolla saan nalkkiin seuraavaksi ja annan palautetta ilman poliisia.

4 tykkäystä

Yhdelle tutulle kävi samoin kuten sinulle ja hän alkoi lukitsemaan lisäksi vanteet runkoon. Huumorintajuiset varkaat (?) olivat tuumanneet, että heille ei kettuilla ja potkineet pinnat paskaksi, kun eivät saaneet mitään varastetuksi. Poliisi kirjasi tapauksen muistiin.

1 tykkäys

Meinasin tykätä ekana viestistä koska vastasit, mutta sisältö ei sitä ansaitse. Hitto mitä kakkaa tuo on. Tätä juuri ite pelkään, että kun pyörä tarpeeksi hyvin lukittu niin sitten sekin kostetaan. Mulla on pari ideaa napata kiinni voro, mutta pitää vähän rahaa laittaa kiinni. Mun pyörä ei oo ees kallis, mutta sillä liikutaan työmatkat joten arvokas :smiley:

5 tykkäystä

Meidän fanien kirjoittelu somessa.
Hävettää oikein lukea tuota Tappara officialia facebookin puolella tällähetkellä. Mikään ei kelpaa! Seuraava kommentti lainattu sieltä:

“Ehdotan että kukaan ei mene peliin!
Hävettää olla Tappara! Luuserit voisivat
maksaa SaiPa pelin liput takaisin!”

9 tykkäystä

Mää erosin facen ryhmistä jo useempi vuosi sitten. Hirveetä kuraa ja riitaa jatkuvasti.

3 tykkäystä

En oo ikinä jaksanut edes liittyä niihin ryhmiin juuri tuosta kyseisestä syystä. Muutaman ihmisen julkisistakin kommenteista saa jo mielensä niin mustaksi että ei mitään järkeä.

2 tykkäystä

Kuulostaa kyllä enemmän naapurin touhuilta tuollaiset uhoamiset. samaa mieltä kanssasi, eli aiheen otsikkoon viitaten, harmittaa itseänikin.

1 tykkäys

On FB:ssä joitain ok ryhmiäkin. Esim. Tampere vanhoissa kuvissa. Samaten jotkut kotiseuturyhmät, joista itse olen mukana Lahti, Uusikylä -ryhmässä. Niissä pysytään aika asialinjalla. Puskaradiokin on joskus ihan hyödyllinen. Jos luonto kiinnostaa, niin Suomen linnut on hyvä. Jos on napannut kuvan linnusta, niin saa nopeasti tunnistusapua jne. Mutta Tappara-ryhmää en seuraa lainkaan, tämä riittää minulle hyvin.

6 tykkäystä

Juu. Korjaan että erosin juurikin Tappara-ryhmistä. Muunlaisissa ryhmissä oon mukana, lähinnä musiikkiaiheisissa.

Emme ole toki yllättyneitä. Oikeastaan minkäänlaista moderointi pohjaahan kirjoitusten taustalla ei ole. Ainoastaan kaikki karmeimmat teloitukset ja törkeydet sieltä otetaan toisinaan vain pois. Keskustelua ei ohjaa yleensä mikään järkevä kulku tai argumentointi, vaan se toimii turhautuneisuuden romukoppana joillekkin.

“Heat of the moment”. Ei keskustella, vaan heitellään onelinereita.
Itseänikin harmittaa suuresti facebookin monen ryhmän romuttuminen ja möyhöttäminen.

Toki, on sitten ihan huikeitakin ryhmiä, kuten tampere vanhoissa kuvissa ja moni musiikkiaiheisten genrejen kanava. Näitä ei ole vielä trollattu tai myrkytetty pilalle, tai luotu yleiseksi roskalaariksi. Usein vielä käy niin, että positiiviset ja/tai rakentavat viestit hukkuu tuon sekaan.

1 tykkäys

Facebook pannaan ja pois. Jokaisen kannattaa tehdä pienimuotoinen testi, miten paljon elämänlaatuun vaikuttaa jättää sosiaalinen media pois käytöstä. Itse vastaan ainoastaan Facebookissa enää yksityisviesteihin, muuten käyttö on ollut useamman kuukauden jo pannassa. Empiirisen testin mukaan:

a) olen onnellisempi
b) minulla on enemmän aikaa oikeasti mielekkäälle tekemiselle
c) kuulen ihmisiltä, mitä heille kuuluu, ihmisiltä itseltään, jos kokevat tarpeelliseksi sen minulle kertoa

Parasta Facebookittomassa elämässä on kuitenkin vapaus siitä kaikesta *askasta, joka vain pahoittaa mielen. Se, että missaan jonkun yhden helmen ei paljoa haittaa, kun samalla missaan 90 % asioista, jotka olisin halunnutkin missata. Ja Facebookiton ei edes tunnu missään.

3 tykkäystä