Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Tänään huomasin, että luottokortilta menee veloitus Ruutu+ palvelusta. Käsittääkseni tuota palvelua minulla ei ole hetkeen ollut. No soitto asiakaspalveluun, eikä hekään löydä minun tiedoillani olevaa tilausta. Pyysivät lähettämään luottokortin laskusta kopion, jotta voivat selvittää lisää.
Olen vähän höveli, enkä aina katso luottokortin laskua tarkasti. Kuinkahan pitkään olen maksanut palvelusta, jota ei minulla ole käytössä? Tarvii vähän nyt tutkia vanhoja laskuja…

9 tykkäystä

Kauanko Liiga on ollut Telialla?
Siitä voinet laskea kuukaudet?

Olen myös vähän höveli, en ikinä katso laskuja, makselen ne vaan…

Mutta, nyt kun tarttisi kakkosauto laittaa niin katsoin nykyisen vakuutuksia ja liikennevakuutuksen bonus oli 30% ja pitäisi olla 80%. Soitin vakuutusyhtiöön ja jotain olivat munanneet…

1 tykkäys

Juuri hiljattain ihmettelin vaimon käyttötilin saldoa. Hän ei itse huomannut mitään. Tosin ei hän saldojaan kyllä seuraakaan. No, olipa jo monen kuukauden ajan maksanut vastikkeen tuplana. Tuli sitten ohimennen puhetta isännöitsijän kanssa noista maksuista ja hän sanoi, että “on kyllä huomattu”. Missähän vaiheessa taloyhtiö olis ottanut yhteyttä liiallisten maksusuoritusten vuoksi! Mutta näinpäin ollen reagointi ei näköjään ole kovin ripeää. 4 kuukautta meni että heilahti. :wink:

Itse yleensä vaan maksan tai oikeastaan laskut menee automaattisesti tililtä. Aika harvaa laskua tarvitsee hyväksyä. Mutta seuraan kyllä muutaman kerran kuukaudessa mitä tileiltä menee. Suuruusluokka ja veloittaja on silmälläpidon alla, mutta joidenkin eurojen heitto vois hyvinkin mennä läpi. Jokatapauksessa aiheettomat laskut paljastuu varmasti. Minua ei ihan hevin huijata. Vaimoa kyllä. :wink:

6 tykkäystä

Mulla itseasiassa kävi kerran niin, että kun myin osakehuoneiston niin yllättäen ja pyytämättä mulle palautettiin yksi yhtiövastike, olin maksanut jonkun kahteen kertaan :slight_smile:

1 tykkäys

Mulla kävi pikkasen saman lailla kun vuokra-asuntoa piti tyhjentää ipafanien jälkeen… pistin 80 h tuntia työtä ja ym… kaikki läpi :cowboy_hat_face:

1 tykkäys

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Kesäajoista luovutaan EU:ssa, kellojen siirtely loppuu

En yleensä ole säästä valittaja, mutta tänään oli poikkeus…

Tänään on pelipäivä, viikonloppu, syysloma alkaa tänään, sunnuntaina Suomi-Bulgaria matsi paikanpäällä, uusi änäri julkaistaan viikon päästä. Eli toisin sanoen mahtava viikko tulossa, ja kaikinpuolin hyvä fiilis. Mutta sitten…

Astelen koulusta ulos, ulkona sadekeli, ja pyörällä kun olin, niin jokainen sadepisara tuli suoraan naamaan. Matkalla ollessani suoraan sanoen v*tutti, mutta nyt kotiin selvitty, ja fiilis kohenee. Pakko oli saada vuodatus jonnekin.

5 tykkäystä

Tympäsee, kun on nykyään tätä “tietokonesanastoa” josta en kyllä suoraan sanottuna tajua mitään. On affia, urlia, discorsea yms. No itseään toki saa syyttää, kun ei koskaan ole ollut kiinnostusta tämän kaltaisia asioita kohtaan. Nyt on vasta jotenkuten sujuvasti oppinut kuitenkin älyluurilla tänne kirjoittamaan :joy:

11 tykkäystä

Ne pitää vain sujuvasti ohittaa, kun niitä tulee tekstissä kohdalle. Minäkään en tiedä, mikä on affi, enkä ole jaksanut alkaa selvittää. :slight_smile:

3 tykkäystä

Toisaalta pitää myös muistaa se, että harva tietää mitä tarkoittaa ampumapääsiima. Eli jokaisella on lajinsa ja intohimonsa.

8 tykkäystä

Taas tänään tullut ainakin kertaalleen kuultua kuinka “maskeista on tullut pysyvästi osa meidänkin kulttuuriamme”. :frowning: Eiks nyt tekniikka ja tiede sitten pysty tuottamaan edes kohtuullisen hyvin läpinäkyviä maskeja. No, turvallisuus ensin, mutta onhan tämä kommunikointi aika “rosvomaisen” kammottavaa, kun vaan silmät näkyy esim. täysmustan maskin yli. En ole vielä tottunut tähän ja ilmeisesti itselleni henk.koht. kommunikointi on hyvin oleellista.

Nyt jo käydään keskustelua siitä miten jatkossa taataan kommunikoinnin tyydyttävä taso, kun kasvojen ilmeet puuttuu tyystin. Heikkona hetkenä ainakin itselleni on tullut mieleen, että kyllä tämä ihmiskunta tässä pikkuhiljaa näyttää kulkevan loppuaan kohti. Ihan tieteisfilmien tyyliin. Muitakin merkkejä on, kuten nämä kolmannet sukupuolet jne jne. Lopun alkua…

No, pitää vaan ryhdistäytyä ja koettaa tehdä se mikä on tehtävä. Ei tässä auta jumittua mihinkään “pikkuseikkoihin”. Mutta vaikka tästä korona-ajasta joskus kuiville päästään, niin kyllä se ihmisiin jälkensä jättää. Sekä fyysisesti että henkisesti. Aikamoinen koettelemus. Optimismia tarvitaan. Yleensä se tulee tekemisen kautta, joten ei muuta kuin eteenpäin! Nyt jo helpotti hieman, kiitos vuodatuksen lukeneille. :slight_smile:

4 tykkäystä

Upeeta toimintaa…
En mää nyt taas tiedä mitä pitäis sanoa!

7 tykkäystä

Loistavasti valittu ajankohta: näin maskiaikana susirumakin menee vaihdossa.

22 tykkäystä

Tänään olin marketissa tekemässä 150 euron ostoksia, ja juuri alkanut latoa täydestä kärrystä tavaraa hihnalle, kun takaa tulee keski-ikäinen nainen ja laittaa mun tavaroiden perään välikapulan ja omat ostoksensa. Sitten hän lähti takaisin kauppaan.

Myyjän kanssa katseltiin molemmat silmiä pyöritellen, että mitäs ihmettä. Kun mun pitäisi laittaa ostoksiani siihen, ja rouvan ostokset tulee koko ajan päälle. No ei siinä, työntelen niitä takaisin samalla kun lappaan omia tavaroita hihnalle.

Puolivälissä ostoskärryäni rouva tulee takaisin, lisää ostoksiinsa karkkipussin ja lähtee taas kauppaan! Sillä välin oli tullut muuta jonoa taakse ja niilläkin oli aika hämmentynyt ilme. Lopulta kun nainen tunki itsensä jonoon ja kassa oli lyömässä mun viimeisiä ostoksia, hän vielä katseli mua sellaisella ilmeellä, että kylläpäs joutui mun takia odottamaan…

Jos mulla olis tapana kuittailla tuntemattomille ihmisille, niin nyt olisi kyllä lähtenyt.

18 tykkäystä

Vähän samankaltainen kokemus viime viikolla Lidlissä Turussa. Eiperussuomalainen naikkonen tunkee kärrynsä (jossa kaksi huutavaa kakaraa) kassajonoon ja lähtee hyllyjen väliin. No jono liikkui ja mähän menin siihen kärryn eteen. No se akka otti hirveet pultit siitä ja meni mun eteen. Mä kovaan ääneen totesin vaimolle että seuraavalla kerralla mäkin tuon kärryn heti jonoon kun tuun kauppaan… mamuhan mulkoili huntunsa takana ja kova kiire sillä tuli kaupasta ulos… Ei siinä aikaa nyt juuri tuhrautunut, mutta periaatteesta provosoiduin…

11 tykkäystä

Toi voi olla toimintatapa jossain kulttuurissa. Ei tarvi mennä ku Viroon, niin kassajonossa saa olla ihmeissään, kun porukka rynnii eteen, eikä jonota kuten täälä.

Juu ja Lidl on muutenkin kassajonotoiminnoiltaan kuin sotatanner…

1 tykkäys

Mun lähikaupassa nämä poistettiin jo keväällä käytöstä. :roll_eyes:

Samalla vietiin yksi suuri hauskuus kaupassakäynnistä ja se harmittaa.

2 tykkäystä

Mitä hauskaa näissä on?

1 tykkäys