Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

18 tykkäystä

Osu ja uppos :joy:

2 tykkäystä

Niitähän on joissain kaupoissa olemassa jo hitaita kassoja, jotka on suunniteltu hitaammille asiakkaille.
Vai onko niitä enää? Löytämäni juttu on aika vanha.

Minä asioin usein kaupassa, jossa vain yksi kassa on auki. Kun olen saanut kerättyä kaikki ostokseni, jokainen kaupan asiakas on rynnännyt tasan minuuttia ennen minua sille kassalle ja muodostanut pitkän jonon.

3 tykkäystä

Meilläpäin yksi oman elämänsä sankari otetaan aina eri kassalle, kun muut. Tosin kaverilla kestää lompakon avaaminenkin kymmenen minuuttia ja sitten ostoksia vatvotaan pois, kun raha ei riitä. Kaverilla tosin 30 vuoden säästöt tilillä, mutta pää ei enää vissiin valitettavasti toimi.

2 tykkäystä

Parasta noissa mummoissa on se, että kun on vatkattu niitä kolikoita siinä kassalla ees taas niin sitten sieltä lompakosta kaivetaan se 50 euron seteli ja maksetaan sillä. Ja sitten vatkataan taas niitä kolikoita. :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Ja kun se jäisikin sitten siihen, mutta ei ei! Sitte kaivetaan ne kaikki 50 veikkauskuponkia ja ruvetaan niitä tarkastamaan, jos niissä kumminkin olisi se voitto. vaiikka ne ollaan sunnuntaina kotona jo tarkastettu… Ja kun yhdessä on se 5,10e voitto, niin sitten otetaan kaikki laput uudelleen ja pelataan ne uusiks. Ja kaivetaan siitä 50e jääneestä kolikoista maksua… :joy:

17 tykkäystä

Häpeä on syvä ny. Eilen töissä yks sano,viikataan tämä Suomen lippu kun sä varmaan osaat. No niin,piti kuukeloida kun en muistanut varmasti oikeaa tapaa. :finland:

Edit: vai onko oikea termi taittelu?

2 tykkäystä

Ihmiset, jotka istuvat bussissa “ensimmäiselle” penkille, eikä ikkunapenkille vaikka se olisi vapaana. Varsinkin, jos bussi on täynnä…

5 tykkäystä

Ja jos ei oo niin ihmetellään vielä erikseen ainakin se 5 minuuttia että miten on mahdollista? Sitten tuijotellaan uudet kimppa vakiot ja viking lotot ja kaikki mahdolliset kansiosta. Minkä jälkeen hän muistaa että isännälle piti viedä kahviin punainen maito ja kävelee sinne r kioskin toiseen päähän. Raskasta mutta tavallaan niin suloista. Joskus 10 vuotta sitten olin hetken kioskilla töissä ja tätähän se oli aamusta iltaan.

7 tykkäystä

Tuo on ärsyttävää. Kuitenkin nyt korona-aikana ymmärrettävää.

1 tykkäys

Sivistyssanojen liiallinen käyttö viesteissä. Peitelläänkö semmoisilla omaa tyhmyyttä vai onko vain muuten turhaa pätemistä …

5 tykkäystä

Pienen lapsen vanhempana riipaisee kyllä syvältä tämä juttu. Toivottavasti Roope saisi tuota lääkettä.

7 tykkäystä

Meinasi muuten kotimatkalla Kaukajärven saunalta joku ulkomaalaistaustainen varastaa lompakon takataskusta Hervannassa Opiskelijankadulla. Ei onnistunut! Enkä mä ehtiny saada tyyppiä kiinni. Onneks havannoin että joku kiihdyttää vauhtia takanani. Ehti jo tarttua lompakkoon kiinni, muttei saanut kunnon otetta. Saattoi tietty pelästyä vähän, kun karjaisin lujaa S—na! Ei kyllä tule ymmärrystä taskuvarkaille minulta.

Opetuksen sain: vastedes pidän lompakkoa etutaskussa.

23 tykkäystä

Etutaskunkin pitää olla riittävän syvä, ettei lompakko nouse sieltä juurikaan näkyville. Näin varsinkin jos paita on vyön alla housuissa. Siksi ainakin itse tykkään reissussa pitää t-paitaa yms. joka on housujen päällä ja siis peittää taskut. Olen vaan omakohtaisesti nähnyt kuinka näppärästi varasjoukkio vie lompakon sivutaskusta. Muutama henkilö hyppää ryöstettävän eteen jollain “syyllä” hidastaen tai jopa pysäyttäen tämän ja uhrin takana on sitten varsinainen näpistäjä. Näin esim. Bankkarissa.

4 tykkäystä

Onpa hienoa, että vielä joku pitää lompakkoa takataskussa. :+1: Toivottavasti vielä paksu ja nahkanen niin, että farkkujen takataskuun on kulunu semmonen lompakon kokonen kuluma. Niitä oli 80- ja 90-luvuilla. Nykyään takataskussa ei oo ku teinitytöillä kännyköitä. Tulipa oikeen nostalginen fiilis tosta viestistä. :grinning:

13 tykkäystä

Tytöltä vietiin Buenos Airesissa kännykkä mikä oli repussa kirjan välissä. Tungoksessa olivat viiltäneet repun kirurgipuukolla auki ja sitä ennen seuranneet minne laittoi puhelimen. Siinä olikin tytöllä vieraassa maassa poliiseille selittämistä. Sai kuitenkin vakuutuksesta uuden luurin ja liittymän suht nopeasti. Onneksi hänellä hyvä espanjan ja englannin kielen taito ja sinnikkyys taistella omaisuutensa puolesta.

15 tykkäystä

3 viestiä siirrettiin ketjuun: Yleistä ruokakeskustelua ja elintarvikkeiden käyttökokemuksia

Muutamalla kaverilla, joiden kanssa kiersin Suomea ympäri viime kaudella, on nykyään hirveästi muuta menoa. Töitä, koulua, seurustelua ja täten peleissä käyminen kärsii.

Tässä alkaa näyttämään, että moni reissu pitää tehdä yksin tai ainakaan samanlaista porukkaa ei saada kasaan. Kattellaan kuitenkin nyt miten asiat järkkääntyy. Mutta yks asia on varma.

Mä painan menee vaikka yksin! :muscle: Tällä hetkellä kaikkiin lokakuun peleihin on suunnitelmat valmiina ja jätkä valmiina menoon! :fire:

29 tykkäystä

Mulla vähän sama, tai oikeestaan kuulun kohta siihen porukkaan jolla työt estää jopa kotipeleihin pääsyn. Semmosta se on kun korona vie toisen duunin konkkaa ja toisesta lomautetaan ni pakko jotain muuta hakee, mistä ei saakkaan niin helposti vapaata pelien ajaksi :sob:
Mut kyl meki Treppu ehditään yhes viä monelle pelireissulle! :relieved:

5 tykkäystä

Tämä jono saa tunteet pintaan

Rahat riittävät marraskuuhun asti. Sen jälkeen voimme jakaa vain kouluista jäävää hävikkiruokaa sekä kauppojen ja elintarviketeollisuuden lahjoituksia, murehtii SPR:n Tampereen osaston toiminnanjohtaja Marjo Majlund.

https://www.aamulehti.fi/a/12002dd6-188f-4b92-be02-c561137e43da?c=1522737894164

2 tykkäystä