Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Meikäläinen ainakin välttelee nykyään krapulaa kuin ruttoa, muutamaan kertaan tullut sellainen kallonhalkaisuolo. Viimeksikin lopetin juomisen siinä vähän ennen kymmentä (toki sitä ennen napattiin reilu kahdeksan tuntia) ja kahelta kebabin kautta kävellen (n. 7 km) kotiin, ja vielä 300 mg buranaa varmuuden vuoksi, ja kaksi lasia vettä. Eipähän ollut paha olo.

Niin v***sti tämä. Ja Su-Ma yön liskodisko, et nuku sekuntiakaan ja aamulla 4:45 herätys ja töihin. No ei siinä, kaverin tupareihin/syntymäpäiville tässä menossa. Maanantaina kiitetään taas.

1 tykkäys

Itse olen lopettanut “kännien juomisen” kokonaan n. 3 vuotta sitten. Kun lähden ulos ystävien kanssa niin otan sen maksimissaan 3-4 olutta ja siihen se sit jää. Seuraavana päivänä hyvä olo ja jaksaa tehdä kiinnostavia asioita eikä tartte maata sängyllä murehtimassa maailman pahuutta.

Itselläni vielä, kun on tuo pitkäaikaissairaus (refluksitauti) niin juominen heikentää tilaa dramaattisesti. Jos on vaikea pitää muutenkin siellä vatsalaukussa mitään niin sitten krapulassa se on täysin mahdotonta, josta tulee vaan oksennuskierre. Oon ollut ratkaisuuni tyytyväinen. Ainoa asia, mikä joskus hiukan hatuttaa on se, että kaikki läheisetkään ystävät ei ymmärrä, jos esim. mökkireissulla ei halua vetää itseään hirveään humalaan. Siihen liittyy ne nuoruuden kokemukset jne. ja joillekin on tosi vaikea ymmärtää asia, että siihen ei enää paluuta ole.

5 tykkäystä

Maanantaiaamuna… ei enää koskaan, mutta yllättävän äkkiä se perjantai taas koittaa! Näin oli ainakin minulla nuorna miehenä. Onneksi ei nykyään tuo ryyppääminen juurikaan innosta.

3 tykkäystä

Noi krapulat on tosiaan aika yksilöllisiä. Joillekkin ei tule välttämättä juuri mitään oloja ja joillakin menee toimintakyky kokonaan.

2 tykkäystä

Ja riippuu ihan päivästä.

1 tykkäys

Tulee oloja tai ei, niin kyllä se kaikka vi… harmittaa. Aivojen serotoniinitaso laskee krapulassa. Tämä aiheuttaa vi… harmitusta. Itsellä ei ole aikoihin tullut mitään megakrapuloita, mutta aina on sellainen yleinen tunne että kaikki päin sitä itseään.

Itselläni krapula on aina suhteessa unen määrään, ei niinkään alkoholin määrään.
Asiakkaiden kanssa, kun juo aamuun asti, niin toimintakyky on pari päivää poissa.
Jos juon vaikka 10-15 olutta himassa ja menen nukkumaan ennen puoltayötä = ei krapulaa lainkaan.

Itse tosin juon pääsääntöisesti vain olutta, ehkä sekin helpottaa asiaa.

2 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta aika tuoreen refluksi diagnoosin saaneena miten olet saanut taudin kuriin? Muutakin kuin somac? Itsellä muuten oireet kuriin lääkkeillä mutta yöoireilu ei kokonaan.

Itellä ehkä kerran vuodessa kuumeflunssa, ja parina viime kertana yhdistänyt sen Hakametsässä käymiseen. Käyn hallilla harvoin ja koen syyllisyyttä. Flunssille kuitenkin altistuu noissa massatapahtumissa, varsinkin kun viikottain käy. Toki tämä on vain teoria, mutta vessankahvoista lähtien niitä pöpöjä saa, eli varmaan ihan hyvä sellainen.

Krapuloita en kokenut ensimmäisen kymmenen käyttövuoden aikana juuri ollenkaan, mutta tässä 30 hujakoilla nekin ottivat normaalin formun, ja ovat pituudeltaan 2-3 päivää. Pää turvoksissa ja huippaa puoli viikkoa. Silti se on aina hankittava.

2 tykkäystä

Hyvin hoidettu krapula on humalan kukkanen. Jotkut sen osaa ja jotkut ei, harjoitus tekee mestarin tässäkin.

2 tykkäystä

Tähän en usko, muuten seksin jälkeen tulisi flunssa.

Krapulan parantaminen ryypyllä :beer: on tarkkaa hommaa, verrattavissa lähinnä esimerkiksi pärekaton kulotukseen, saattaapi mahdollisesi ns lähteä käsistä :grin:

2 tykkäystä

Stressihormoni kortisoli voi pitää flunssaa pois, koska ehkäisee tulehdustiloja. Sitten kun kortisolitasot laskevat stressin lauettua flunssa ottaa vallan.
Jatkuva stressitila on haitallista koko keholle aina sydämestä verenpaineen nousun kautta äryneen suolen oireyhtymään tai vaikka hedelmällisyyteen.
Seksihän on sinällään hyvää vastuskyvyn vahvistamista hyvän kumppanin kanssa, koska siinä vaihtuvat miljoonat mikrobit.

1 tykkäys

Kyllä kun ikää alkaa tulla ( itse kohta 50 ), niin kyllä krapulat ovat aika kauheita nykyään, vaikka juon pääasiassa olutta.Yleisin virhe minkä teen, on se, että en muista juoda vettä sen oluen kittaamisen ohella tarpeeksi, jolloin meikäläisellä kyllä elimistö ja aivot kuivuu rusinaksi ja olo on sen myötäinen.
Seuraavana päivänä se nestetasapainon hakeminen tuppaa olemaan jo liian myöhäistä ja kroppa palautuu ns. normikuntoon vasta keskiviikon paikkeilla. Unen puute on toinen krapulaan vaikuttava seikka.

4 tykkäystä

Sitten mua vit…aa koiranomistajat, jotka ei kerää koiransa jätöksiä roskiin.

9 tykkäystä

Sama vika. Mulla oli 3pv nuha samaan aikaan kuukaus sitten mutta nuuten ei mitään. Vaimon taudin kuvana ilmeisesti mykoplasma ja mahdollisesti astma, mikä johtunee työpaikan huoneilmasta. Prkl…

1 tykkäys

@Ranari tekstissä asiaa tuossa vähän ylempänä. Lisäksi seksi on aika aktiivista toimintaa, vaikka onhan siinä lopussa “kanttuvei”. Hyvässä kehon käsittelyssä ihminen voi vaipua sinne unen ja valveen välimaastoon, joka on se elvyttävä stressiä laukaiseva tila.
Seksin lisäksi sen itsepalveluversio :wink: voi vaikuttaa flunssan alkuvaiheessa parantavasti. Mekanismia en tiedä, vaan kansan kokemuksesta on kyse. Ei kun “hanskat heilumaan” vaan flunssaset! :smile:

1 tykkäys

Tämä!! Niin ottaa pannuun, kun taas lumien sulamisen jälkeen on kasoja joka paikassa :confounded: Itse tykkään koirieni kanssa kävellä myös nurmikoiden puolella ym. jolloin olisi hirveän mukavaa, ettei tarvitsisi joka askelta kytätä ja sommitella. Kerään myös usein muiden kasoja, kun vatuttaa ne… lähes järjestäen ne on täällä päin isompien koirien tuotoksia :unamused:

2 tykkäystä

Lyhyesti: nyt ollaan täysin samaa mieltä !!!
Nimimerkillä koiranomistaja. (oikeen kiehahdin mutta jätän paatokset hakkaamatta näppäimistölle)

1 tykkäys