Joo, tiedän kyllä nämä “robotit”. Käsittämättömiä tapauksia, onkohan heillä kuulokkeita korvilla lainkaan. Se on niin epäkohteliasta käytöstä, että heille voi sumeilematta lyödä luurin korvaan.
Mutta olen kyllä alkanut säästämään asiallistenkin markkinoijien aikaa. Jos firman nimestä jo tajuan, että on tulossa tarjous sähkösopimuksesta ja minulla on päällä jo tuore kahden vuoden sopimus, kerron sen heti. Enkä jää jaarittelemaan heidän tarjouksestaan. Kun peli on kerran jo valmiiksi selvä. Time is money.
Joo on mullakin muuta tekemistä kuin kuunnella turhia juttuja. Ei tietenkään turhaan viedä kenenkään aikaa. Edit: Sitä paremmalla syyllä pitäisi kuunnella jos joku puhuu takaisin. Turhaan ne puherobotit tykittää tekstiä jos kohdetta ei kiinnosta.
En vastaa ollenkaan tuntemattomiin numeroihin ja kun oma numero on salainen niin en kauheasti voi saada puheluita tuntemattomista numeroista. Jos joku oikea puhelu tuntemattomasta olisi tulossa niin eiköhän sieltä toisesta päästä osata sitten laittaa viestiä, että mitä asiaa olisi ollut.
Sitten jos pitää jotain myydä tai ostaa nettimotosta, torista tms. niin sitä varten on toisessa puhelimessa prepaid.
Kanadan joulupukki lähettänyt paketin. Pitää vissiin udella pukilta tai tontuilta, mitä paketti pitää sisällään. Nykysäännösten mukaan kun kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva on tullattava. Ekaa kertaa tämän nyt joutuu itse tekemään lahjoille. Saas nähdä paljonko tulee alveja. Ja nehän pitää tottakai maksaa!
Edit. Jatkoa tarinaan.
Ja ärtymys senkun kasvoi. Reilun tunnin uurastuksen jälkeen klo 01.30 oli tullauspäätös saatu ja vapautushakemus Postille tehty. Saa nähdä onko lahjapaketti vielä joskus kädessäkin. Tullin ohjeiden mukaan jaoin (mielivaltaisesti) paketin sisällön perheenjäsenille, jolloin arvo/hlö oli pienempi. Sinänsähän tuossa paketissa on lahjoja nimellä varustettuna, mutta myös yhteistä nimeämätöntä sälää, jota sitten jaetaan perheen kesken tyyliin “ketä mikäkin kiinnostaa”.
Siskolta sain Messengerin kautta tietoa paketin sisällöstä ja tuotteiden arvosta. Mukana olikin Tullin kannalta kriittistä teetä! Heti sitten kysymään, ettei sitä vaan ole yli 100g! En yhtään ihmettele siskoni autenttista kommenttia “Onks siellä kommunismi vallassa!”
En kyllä tuota kommenttia yhtään ihmettele, sillä itsestänikin alkoi tuntua siltä. Tulihan mulle aikoinaan muutaman vuosikymmenen aikana erilainen tavaranvaihto DDR:ssä asuvien kanssa tutuksi. Todella tiukassa on nyt joululahjojen saaminen Kanadasta. Kiinan verkkokaupan hillitsemisen vielä jotenkin ymmärrän.
Luota siihen että joulupukki hoitaa nuo maksut. Verottajakin luottaa siihen että joulupukki maksaa verot vaikka ei kuittia kirjoitakaan kun saa käteismaksun.
Joskus tullu heitettyä myyjille kaikkea pimeetä juttua.
Kylään oon kysellyt, alkanu ite kauppaan jotain törkyä tai valehdellu millon mitäkin.
Kerran yhdelle mammalle sanoin istuvani poliisiautossa että nyt on vähä huono paikka.
Puhelu loppu kauhisteluihin siihen paikkaan
Just tuossa samaa harmittelin. Siis ihan vilpittömästi. Ja kyllä, nämä ”kyllä aikuinen mies voi pari kaljaa ottaa, vttu mitä holhoamista”, ovat vain itselleen valehtelemista.
4 päivää ollu alaselkä kipeänä niin pahasti et olen kuin elävä pisantorni:grimacing: yksi muksu kauheaas flunssassa,koira hyppii silmille kunnei pääse kunnon lenkille,vaimoke alkaa oleen finaalisssa kun joutuu hoitaa lapset ja minut:joy: onneksi omistan kieroutuneen huumorintajun niin saan tämänkin asian vähän kevyemmäksi kyllä tästä ukko suoristuu viimeistään tammukuussa:metal:
Minua ei nyt vi…harmita mikään, paitsi minua v…ttaa tuo Hintsasen alkukuulutus, kun Tapparan pelaajat esiteltiin. Soittivat jotain hautajaismusiikkia ja Hintsanen mumisi Tapparan joukkueen.
Todella ylimielistä, aliarvioivaa käytöstä. Hävettää Ilveksen puolesta.
Mun mielestä tuo on sen ”tavaramerkki” teki sitä myös aiemmin, kun oli Ilveksen kuuluttaja. V***** silloinkin, kun paikallispelissä Tapparan maalin jälkeen ei kuullut tekijää eikä syöttäjä siitä muminasta.