Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Olin ajatellut lähteväni katsomaan Pelicans-Tappara matsia 9.12 ja tapaamaan erästä lahtelaista tuttuani, ikäänkuin palkkiona armeijasta selviämisenä. Olenkin tehnyt tässä pieniä esitutkimuksia ja valmisteluja asiaa varten. Laskin että pääsen armeijasta ennen Itsenäisyyspäivää. Laskuissani oli kuitenkin virhe ja pääsenkin armeijasta irti vasta 14.12. Tuon jälkeen Tappara ei pelaakaan Lahdessa kuin mahdollisissa pleijareissa…

Ei sitten ■■■■■ mennä.

1 tykkäys

Höpsis, tossa vaiheessa sii jäljellä NIIN VÄHÄN, että vallan mainiosti saat lomat siihen kohtaan, PAITSI jos käy vähän vanhanaikaisesti ja passittavat AUK ja vielä vaikka RUK, tiedä vaikka sotilasuraa alkaisit miettimään!

ps ja ainahan voi ottaa omaa lomaa!

7 tykkäystä

Joo, taitaa olla ylimääräinen kipinäpaikka täällä, kun seurataan Treppun etenemistä sotilaallisella uralla. :cop:

3 tykkäystä

Mukava kuulla jos näin tosiaan on! :sweat_smile: Niin ja tuskinpa mä viikonloppuna enää tuossa vaiheessa kiinni olen. Perjantaina kotiin ja lauantaina reissuun. Kummasti nukuttu yö taas selkeytti aivotoimintaa. :rolling_eyes:

Niin ja mitä tulee tuohon että lähtisin etenemään sotilasarvoissa ylöispäin, sitä ei tule tapahtumaan. En mä halua missata kevään tosipelejä joidenkin pyssyleikkien takia.

2 tykkäystä

Eipä. Ja kiinniolokin 50-50, tosin kyllä tuona viikonloppuna aika moni varmaan vapaalle pääsee

1 tykkäys

Asiat tärkeysjärjestykseen!:+1:t2::+1:t2::+1:t2:

5 tykkäystä

347 aamua kunnes toisin ilmotetaan. :wink: Siihe kannattaa varautua. Tosin jos vuoden palvelet nii tosiaan tuskin kiinni ollaan tuolloin.

3 tykkäystä

Haastan sitten Suomen valtion oikeuteen vapauden riistosta sekä henkisen kärsimyksen tuottamisesta. :grin:

1 tykkäys

Kannattaa oikeasti henkisesti varautua siihen vuoteen. :smiley: Itsekin vasten tahtoa tuli lusittua 362, sekä muutama vuosi myöhemmin tuli puolet Tappara-Ässät finaalisarjasta seurattua kertausharjoituksissa.

1 tykkäys

Jos siellä haluaa puoli vuotta olla, niin ei kannata ihan täysillä sykkiä. Vetelee sillain puolivaloilla, mutta ei kuitenkaan mitenkään huomiota herättävästi pokkuroiden. Missään ei kannata olla hyvä.

Noin hoidin oman inttini puolessa vuodessa alta pois. :slight_smile:

Saa nähä onnistuuko, kun en pidä himmailusta. Jos jotain tekee, tekee sen sitten kunnolla loppuun asti yrittäen.

6 tykkäystä

Vetää nollat molemmista pällikokeista, niin tuskin joutuu edes kuskiksi.

2 tykkäystä

@Treppu
Mene avoimin mielin sinne armeijaan ja nauti. Hienoa aikaa ja paljon muistoja tarjolla.

4 tykkäystä

Yritetään ja toivotaan. Ei sitä kuitenkaan tiedä mitä siellä tulee tapahtumaan.

Tässä 20 vuotta intin jälkeen kun painaa töitä, maksaa laskuja, kasvattaa muksuja ja odottaa 11 kk vuodesta kesälomaa niin pistää ajattelemaan. Paluu ajassa ajatteluvapaaseen vuoteen tekisi ihan hyvää. Heräät, syöt, ulkoilet, syöt, ulkoilet, syöt, odottele syömistä ja lopuksi nukkumaan. Repeat.
Jälkeenpäin ajateltuna todella hienoa aikaa. Hyviä muistoja ja ystäviä.

12 tykkäystä

Se on jännä homma pienen ihmisen mielessä kuinka sitä aina luule tulevaisuuden olevan helpompaa ja mukavempaa. Ihan jo koulusta asti ajattelee kuinka sitten on hieno kun pääsee opiskelemaan ja opiskellessa miettii kuinka sitten on hienoa kun pääsee töihin jne… Todellisuushan on sitten toinen, elämä muuttuu kokoajan vaikeammaksi ja haastavammaksi sen kaikilla osaalueilla.Armeija aika lepposten nuoruus vuosien jälkeen on ihan hanurista olevinaan mutta jälkikäteen ajateltuna sehän oli loppupeleissä aika helppoa ja mukavaa aikaa. Ehkä eläkkeellä on sitten taas hienoa ja helppoa :smirk:

6 tykkäystä

Tuolla asenteella pärjäät intissä loistavasti. Suoritat kunnolla ja otat kaiken mahdollisen hyödyn irti, vaikka siinä menisi sitten vuosi. Once in a lifetime -kokemus.

P.S. Skappareissa on ainakin perinteisesti ollut paljon jääkiekkoihmisiä. Satamavahdissa juteltiin luutnantin kanssa pitkät pätkät Mikko Koivu nimisen pikkupojan potentiaalista.

2 tykkäystä

Minua on ainakin jälkeenpäin kaduttanut, että menin armeijaan sellaisessa elämäntilanteessa, että kokonaan meni ohitse armeija. Olisi ollut hyvin aikaa olla se vuosi ja oli hirveä kiire pois - pääsin 6 kk miehenä ulos. Joka tapauksessa minulla oli suuria sopeutumisvaikeuksia (totun muutoksiin hitaasti) ja aloin tottumaan armeijaan vasta oikeastaan 3 kk:n oleskelun jälkeen. Pitkälti oman asenteeni vuoksi menetin sen mahdollisuuden, joka armeijasta on saatavissa - monelle tulee sieltä elinikäisiä ystäviä ja pitkäaikaisia kontakteja. Itselläni armeijasta ei jäänyt oikein mitään käteen - ei ystäviä eikä muutakaan.

Se on kuitenkin kokemus, joka tulee eteen vaan kerran ja jälkeenpäin ei voi paljoa fiksailla, jos silloin ei kiinnostanut. Itseäni on kadottanut ja toivon, että jokainen nuori ymmärtäisi jo mennessään sen avoimen mielen merkityksen ja sen, että se on oikeasti perspektiivissä lyhyt aika. 12 kk tuntuu hirveältä ajatukselta, mutta oikeasti se on elämässä pirun lyhyt aika. Kokonaisuudessa. Olen monesti jälkeenpäin miettinyt, että olisiko parempi ollut olla se 12 kk kuin kiirehtiä opiskelemaan, josta tuli minulle se todellinen “taistelu.”

Roskaposti.
Vaikka olen kohta 47v, en …tana ole kiinnostunut senioriasunnoista, seniorikulkuneuvoista ja löydän kyllä muualta tietoa alzhaimerista jos sitä tarvitsen.

6 tykkäystä

McTorso

4 tykkäystä