Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Ikean tuotteiden laatu on myös sitä, jota tuolla rahalla voi olettaakin saavan - siis huonoa. Itseltäni tipahti hiljattain Ikeasta ostettu tarjotin noin vyötärön korkeudelta naamapuoli alaspäin lattialle (ei siis edes kantilleen!) ja palaset sen kun lentelivät pitkin lattiaa. Samasta putiikista ostetun tietokonetuolin alus oli peitetty harsomaisella kankaalla, joka hapertui muutaman vuoden kuluessa ja meni täysin rikki tuolin alta.

Kuitenkin jos nyt säästää haluaa niin onhan Ikeassa joitain hyödyllisiä tuotteitakin, joiden osalta laatu ei ole niin merkittävä tekijä. Heräteostokset ovat kuitenkin yksi merkittävä ongelma siellä käydessä: Ajattelet ostavasi halvalla, mutta loppujen lopuksi tulet syömisineen tuhlanneeksi jopa tuplasti sen rahamäärän, minkä olisit käyttänyt tavallisessa huonekaluliikkeessä. Ajasta puhumattakaan. Tämä on yksi syy, miksi käyn Lidlissä ruokakaupassa.

Jep, jonkun helvetin kaljalaatikon takia saatat saada pahimmillas puukosta. Kyllä kannattaa!

3 tykkäystä

Tykkään kovista pakkasista ja luntakin saa olla koska silloin se ei kastele. Inhoan nollakeliä ja loskaa.

6 tykkäystä

Tuon kommentin perusteella on pakko laittaa JuuTuubilinkki.:laughing::laughing::laughing:
Jokisen Veskukin vihaa loskaa.

Pikkulintu kävi äsken - ihan tuosta vaan - paskantamassa parvekkeeni tuolille ja poistui paikalta.

Törkeetä, törkeetä. Ainoo analyysi.

11 tykkäystä

Itse ei tullut käytyä viiteen viikkoon takapihalla ja nyt kurkkasin sinne.
“Joku” on unohtanut sinne pari ruukkukukkaa, jotka eivät taatusti kestä talven yli ulkona.

Linnunpaskaa ei ollut havaittavissa.:grin:

1 tykkäys

Jännä juttu. Lapsena aina vihasin talvea ja lunta sekä kovia pakkasia mutta nyt olen ok sen asian suhteen. Syksyä ja kesää (mikäli on poikkeuksellisen kuuma, muuten se on ok) en voi sietää.

1.5viikkoa varpaassa pari tikkiä. Saunaan tekisi kovasti mieli, mutta ei saa mennä. Harmittaa…

Miksi et sauno niin että varvas on ulkona saunasta?:astonished:

Siis joo tota … :joy:

Nonii…Voit siis saunoa ihan täysin.
Vaatii vaan pientä luovuutta.:grin:

2 tykkäystä

Taloyhtiön, jossa on ilmanvaihto päin persettä yhdestä asunnosta on löytänyt kahta eri hometta. Tää koko paska koitetaan korjata sillä, että pelkästään se asunto, josta on löytynyt sitä hometta, niin korjataan. Muita ei edes tarkasteta. Mistä näitä hermanneja oikein löytyy?

2 tykkäystä

Rakennusalalta.

2 tykkäystä

@Juteeni
@Virvelia_kainaloon

Rakennusalalta on itse asiassa väärä vastaus. Ei leimata heitä. Sanotaan ennemminkin, että taloyhtiössä saattaa olla kiinnostusta minimoida kulut ja täten pyritään halvalla hoitamaan mahdollisimman hyvin kuntoon. Eli rakennusyhtiö on varmaan käynyt tekemässä selvityksen ja todennut, että voidaan korjata tuo yksi kämppä ja vakuutus maksaa sen ja se maksaa xxxx. Mutta se ei oikeasti korjaa tätä ongelmaa vaan pitäisi tarkistaa kaikki asunnot, joka maksaa meillä xxxx ja sitten jos joudutaan korjaamaan niin se maksaa xxxx.

Ihmiset on yllättävän ihania tietyissä asioissa. itse olen sellaisessa työssä, että joudun ohjaamaan tietyssä asiassa kaikki asiakkaat soittamaan lievästi sanoen kalliiseen palvelunumeroon. Toisaalta sinne soittamalla asia saataisiin kerralla kuntoon ja asiakas saisi pitkällä aikavälillä eniten hyötyä ostamastaan tuotteesta. Kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä reaktio on hinnan kuullessaan “EN MÄ TUOMMOISESTA MAKSA MITÄÄN” ja sit oot sillee, että sitten se sun palvelukaan ei varmaan toimi. Sitten minä olen se pahis, kun asiakas olettaa, että myyjä vastaa tuotteen myymisen lisäksi siitä, että tuotetta osataan käyttää. Yllättävän harva tajuaa, että eihän autokaupassakaan kukaan sua opeta ilmaiseksi ajamaan.

3 tykkäystä

Tuskin rakennusyhtiö tuollaista tutkimusta tekee. Eiköhän isännöintitoimisto ole hommannut jonkun kuntokartoittajan ja/tai insinööritoimiston tekemään kartoituksen asiasta.

1 tykkäys

En ole alan asiantuntija, mutta yritin kuvata sitä, miten asiat saattoivat oikeasti mennä :wink:

2 tykkäystä

Jos jokaisella asunnolla oma ilmanvaihto niin ymmärrän tuon. Monessa rivarissa on jokaisella omat laitteet, joista yhtiö tietenkin vastaa.

2 tykkäystä

Tosin, jos lähtötiedot ovat, että taloyhtiössä on paska ilmanvaihto, ja yhdessä asunnossa on hometta, niin jos tuo home ei johdu mistään asukkaan/asunnonomistajan omista virityksistä, rohkenisin lotota, että kannattaisi nyt edes malliksi vähän laajemmin selvittää. Mutta paskat se ketään, tai riittävän montaa osapuolta, kiinnostaa. Taloyhtiöhän siinä gämblää, muilla voitot voi vain kasvaa (pl. korjausvelvollisuudet uudessa).

E: Tai no mitä mä näistä tiedän, en mitään.

Ei nyt varsinaisesti harmita, mutta jännittää toki. Ensi viikon torstaina minulle tehdään sydänen katetriablaatio (jos inr-arvo vaan on pysynyt hoitotasolla).

Operaatiota ennen tehdään sydämen ultraäänikuvaus ruokatorven(!) kautta. Sitä varten saan onneksi humautuksen. Sydänoperaatio kestää 4 -5 tuntia ja se tehdään paikallispuudutuksessa. Pitää toivoa, ettei tule mitään komplikaatioita.

6 tykkäystä

Tsemppiä ja onnea matkaan

12 tykkäystä