CHROME: Android Chrome jumittuu viestiä kirjoittaessa

Tämä sama ongelma on myös ollut Android ja Chrome. Kun kirjoittaa tekstiä, niin yhtäkkiä saattaa käydä niin, että tekstiä ei tulekaan näkyviin vaikka miten kirjoittaa. Ainoastaan palstan uudelleen lataaminen saattaa auttaa asiaan. Välillä pitää kirjautua myös ulos.

E. Tämä alkoi viimeisen päivityksen jälkeen.

Ei alkanut. Android Chrome on jumitellut tekstiä syöttäessä jo pidemmän aikaa, mutta juurisyy ei ole itselläni tiedossa. Näyttää siltä että itse Chromessa on taas vikaa.

Itselläni riittää kun siirtää Chromen taustalle ja palauttaa takaisin, niin jälleen herää.

Minun mielestäni alkoi, mutta voin olla tässäkin taas väärässä. Mutta kuten edellä @Vekki-Keke kirjoitti, niin ongelma ei ole pelkästään Android/Chrome kamoilla. Omppu/Safarilla vastaavia haasteita.

E. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kyse siitä, että Chrome selain ei toimi tämän alustan kanssa? Kuitenkin muualla (keskustelupalstoilla) se toimii ihan hyvin.
Vai mitä tarkoitat, että Chromessa on taas vikaa?

Chromessa on viime vuosina ollut tosi paljon bugeja, meihinkin vaikuttaneita. Ongelma ilmaantui “itsestään” meidän versiopäivitysten välissä, ei päivityksessä. Kaksi vuotta olin iPhone käyttäjä ja selainperäisiä ongelmia oli hitosti vähemmän. Interneteissä on valtavasti keskustelua erilaisista Chromen jumittumisista.

Ongelmaa voi yrittää haarukoida kokeilemalla toistuuko se Chromen Beta tai Dev -testiversioilla, jotka ovat pykälää ja kahta uudempia kuin tuotantoversio.

https://www.reddit.com/r/chrome/comments/hj6fbo/when_google_is_going_to_fix_chrome_freezes_on/

Mulla kun jumii, laitan puhelimen lukkoon, ja kun avaan uusiksi niin taas toimii. Ja jos oon kirjoittanut jotain kun Chrome on jumissa niin nekin kirjoitukset ilmestyy näytölle. Vaivaa ollut niin kauan kuin muistan.

Minkä takia nyt tämä ongelma onkin yhtäkkiä android/chrome ongelma, kun @Vekki-Keke raportoi vastaavista haasteista myös omppu/safari puolelta?

Minulla ei ole iPhonea. Jos Safarilla on ongelma, niin se on joku toinen tapaus kuin tämä.

Raportoitu ihan vastaavat ongelmat, mutta tämä vedettiin erilleen. No, toivottavasti myös @Vekki-Keke ongelmat huomioidaan. Hämmentävän samankaltaiset haasteet on hänellä.

1 tykkäys

Täällä alkanut kans jumitteleen. Yleensä jäätyy sovellus heti käynnistysvaiheessa. Uudelleen käynnistys auttaa.

Sama. Menee jumiin silloin tällöin. Kotinäppäintä vaan ja takas. Sillä menee. Joku päivitys sen kans sotki. Toki tekee sen välillä samoin tälläkin sivulla ihan selatessaki…

@tomi @hellno @Hooligan75

Mikä puhelin ja mikä Android versio?

Honor 10 Lite ja andoid 10

Itseasiassa mulla tekee tismalleen samaa, mutta mulla riittää toi kotinäppäimestä pois ja takas, ni taas jatkuu :joy: Mut mulla toi tuli jokunen kuukausi sitten jonku päivityksen jälkeen

Oneplus 7 T. Android 10.

Ihan vain varmuuden vuoksi todeten; iPhonella tai iPadilla ei havaittua vastaavaa ongelmaa.

1 tykkäys

Oneplus 7T Pro, Android 10

2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: VIRHE: Ongelmia iOS / Safari viestin kirjoittamisessa

Itsellä jumahti kans äsken sivu kokonaan. Mikään nappi ek totellut. Kaikki sovellukset pois päältä ja sivulle uudestaan niin rupesi toimimaan. Puhelin SamsunS10e android 10.

Minulla myös OnePlus 7t ja tähän taustatietona sen verran, että mm. AndroidPolice -sivustolla ja OnePlus -foorumeillakin Chrome -ongelmista on ollut juttua jo toukokuulta asti.

Pari esimerkkiä:

Olen vähän odotellut uuden käyttöjärjestelmäpäivityksen tuloa + uuden Chromen (85) julkaisua…

Ps.

Hämärän muistikuvan mukaan ongelma ei koskisi Firefox -selainta (täytyykin testata).

2 tykkäystä

Ei pitäisi koskea, jos vika on selaimessa.

1 tykkäys