COVID-19: Business Finlandin tuet yrityksille

Onhan se. Mutta mitä suurempi firma, sen pienemämäksi se muuttuu. Kaikki valtion käsittelevät summat ovat isoja.

Tämä on sinun tulkintasi. Ja sinulla on siihen oikeus. En itse tulkitse edelleenkään omaa tekstiäni noin.

Tämä kappale mun mielestä tiivistää sulta monta asiaa. Anteeksi, etten osaa tulkita sinun tämän ketjun ekoja viestejä muutpin, kun väheksyntänä ko. liiketoimintaa vastaan. Mutta tämä kappale tiivistää musta just sen olennaisen: sä olet todella perillä asioista, mutta sitten et yhtäkkiä ymmärräklään enää BF:n tapaa jakaa rahaa. Ei se ole turhaa. Taantumaa vastaan joskus on pakko investoida, jotta liiketoimintaa ja/tai työllisyyttä voidaa tulea jatkossakin. Ja tästähän me ei esim. huonon äidin kohdalla tiedetä, kun halupapereita ei olla nähty - mitä jos hän laajentaa liiketoimintaansa enemmän perinteisempään kaippaan ja tällä on muitakin työllistvä vaikutus vähintään valmistus- ja hankintaketjussa. Ei BF jaa rahaa vain, koska se on kivaa.

Erikseen alleviivaan sulle:
Kun luen sun viestejä, näen, että siellä kirjoittaa fiksu henkilö. Jos puhun vain ja ainostaan sinusta ja sinun viesteistä, niin mun mielestä sun uskottavuutta olisi lisännyt se, että itse olisit myöntänyt että arvostelutyyli ekassa viestissä tähän ketjuun oli aika kärkäs, väheksyvä. En edelleenkään näe siteeraamani lainausta mitenkään muuten.

Samalla väität, ettei kukaan syyttänyt huijaamisesta vaikka ketjussa spekuttiin sillä, ettei esim. Palsamäki olisi plaiytanut rahojaan jos olisi syytön - eli yritti pirulainen huijata jos ei olisi jäänyt kiinni. Olenko tosiaan ainoa, joka on tulkinnut näin? Aika kylmähermoinen kaveri saa olla, jos tappouhkauksista huolimatta laittaa liiketoimintansa edelle. Mieti, hän ehkä laittoi investoinnit jäihin siksi, koska muille tuli paha mieli. Aika kova sekin.

Osaltani siis en ole sulle pätkääkään harmistunut. Yllättynyt jopa, että sinä olit tässä se Robin Hood, joka tuli ilkeälle tyypille sanomaan oikeutetusti vastaan - hän kun ei tiennyt mistä puhui.

Lopetan kuitenkin tämän saman asian julkisen puimisen tähän, koska tämä ei etene. Jatketaan vaikka YV, jos vielä hiertää.

1 tykkäys

Jos firmalla on miljoonia rahea, niin miten 100k tuntuu siinä yhtään missään? Tuskin mitenkään. Ahneus, tuo perisynti. Se on vaan haettava se avustus pois kun siihen annetaan mahdollisuus. Jollekin pienemmälle yrittäjälle voisi se määrä rahea merkitä paljon enemmän.

Tää on kans viimeinen viesti sinulle. Tämä kappale tiivistää hyvin, ettet ymmärrä mitä olen koittanut sanoa. Mä ymmärrän BF:n tarkoituksen ja sen tavan jakaa rahaa. Kyse ei ole BF:sta vaan siitä, että ensimmäisestä vajaasta 1,5 miljardin tukipaketista koronan aiheuttamaan talouskriisiin jaettiin yli puolet BF:n kautta. Tämä on se ongelma ja tätä minun mielestäni suurin osa on kritisoinut. Tätä olen koittanut sinulle ensimmäisestä viestistä lähtien tolkuttaa. Laskeudu normaalin ihmisen tasolle niin saatat huomata, ettei täälläkään ihmiset ihan huvikseen öyhötä ja vihaa huvikseen. Myös niitä ihan konkreettisia ideoitakin tästä ketjusta löytyy.

2 tykkäystä