Mistä näitä toimittajia oikein löytyy?
Tässä reilun viikon ajalta ‘uutisia’ samalta kirjoittajalta. Vaikea uskoa, että oikeasti Pirkanmaalla ei ole viimeiseen viikkoon tapahtunut oikeastaan mitään poikkeavaa, päivittäiset luvut on heitelleet samanlailla, mitä koko alkuvuoden.
“Pirkanmaa katastrofitilassa. Tunnin aikana löytyi 3 tartuntaa. Se tekee yli 60 per päivä. Mitä tekee koronanyrkki? Hätäkokous? Sulku? Seuraavat tunnit ratkaisevat planeettamme kohtalon?”
Siinä valmiita otsikoita toimittajalle, jos ei itse keksi.
Eksponentiaalisella kasvulla tuosta tulee 24 tunnissa 282 429 536 481 tartuntaa.
Oletko harkinnut hakevasi THL:n mallintajaharjoittelijaksi? Loistava mallinnus ![]()
Klikkejä, Klikkejä ja vielä kerran Klikkejä. Raflaavia otsikoita, jotka kiinnostavat informaatio ähkyssä olevaa nykyihmistä.
Pirkanmaan koronatartunnoissa dramaattinen pudotus. Määrä puolittui eilisestä. Mitä tekee koronanyrkki? Kyykytetäänkö kansaa turhilla rajoituksilla? Onko hallitus hereillä? Kansa käy kuumana?
Laitetaan varmuuden vuoksi kaikki kiinni loppuvuodeksi.
Tulevat rokotukset (arvio):
- 39 - 30 -vuotiaat 14.6. - 9.7.2021
- 29 - 16 -vuotiaat 12. - 30.7.2021
Ajanvaraus avautuu noin 1 - 2 viikkoa
aiemmin ikävuosi kerrallaan.
Aika pitkäksi on tuo aika varauksesta itse rokotukseen venähtänyt. Tässä hiljattain sai ainakin terveyskeskukseen varattua ajan seuraavalle päivälle. Itse otin “ylihuomiselle”.
Eka rokotus on siis takana, ottakaa nyt muutkin, älkää empikö ja laskelmoiko millään laumasuojalla. Jos reissuunkin aikoo lähteä, niin jää koronapassi saamatta. Näin ainakin kuvittelen.
Tässähän odotetaan piikkiä kuin kuuta nousevaa. Heti otan kun vaan saa varata.
Tällä hetkellä jos pääsee aikaa varaamaan Tampereella niin ajat menevät kesäkuun alkuun.
Keskiviikkona oli eka rokote. ![]()
Ei mitään jälkioireita, ehkä pieni tunne vasemmassa olkavarressa seuraavana päivänä.
Eikä mitään maksanut. ![]()
Maanantaina täällä eka rokote, jos ei enää maanantain jälkeen näy täällä, niin tilin voi laittaa lepo tilaan ![]()
Mulla oli maanantaina.
Mä pelasin varman päälle ja otin oikea kätisenä rokotuksen vasuriin ja oli hyvä päätös.
Aavistuksen oli käsi seuraavan päivän arka.
Työkaveri valitteli tänään samaa kun oli saanut eilen rokotuksen.
Hieno juttu, mulla ei ollut vaihtoehtoja että mihin käteen vedetään mutta kun kysyin sitä keskijalkaan niin olisi saanut siihen vaan yöaikaan ja saateri on tullut tässä valvottua kesäöina jo riittävästi.
![]()
Maailman väestöstä 10% on nyt saanut ensimmäisen koronarokotteen ja 70% maapallon väestöstä on tätä tahtia rokotettu tasan 300 påivän päästä:
Onko rokotetut ihmiset varianttilinkoja vai mikä tämän selittää?
ENITEN maailmassa koronavirusta vastaan rokottanut Seychellit joutuu ottamaan käyttöön uusia rajoituksia lisääntyvien tartuntojen hillitsemiseksi.
Noin 100 000 asukkaan Seychelleillä on tällä hetkellä ilmoitettu hieman yli 1 000 aktiivista koronatartuntaa. Noin kolmannes aktiivisista tartunnoista on todettu henkilöillä, jotka ovat saaneet kaksi koronarokoteannosta, kertoo Seychellien uutistoimisto.
INTIAN valtamerellä sijaitseva Seychellit on ehtinyt rokottaa jo noin 69 prosenttia väestöstään, eniten maailmassa.
HS kertoi maaliskuun lopulla, että maa on saavuttamassa pian laumaimmuniteetin.
Uutisesta luin ja ihan itse päättelin asioita.
Saarivaltio on saanut suuren osan rokotteista lahjoitettuna Arabiemiraateilta, Intialta ja Venäjältä.
Suurin osa Seychellien asukkaista on rokotettu Arabiemiraattien lahjoittamalla kiinalaisella Sinopharm-rokotteella, kertoo uutistoimisto Bloomberg. Lisäksi seychelliläisiä on rokotettu Intiassa valmistetulla Astra Zenecan rokotteella.
Et kai väitä, että Intia valmistaisi lisenssillä huonompaa Astra Zeneca rokotetta kuin länsimaat?`
Asiasta mitään ymmärtämättömänä en tuollaista uskalla väittää.
Kiinalaisen rokotteen tehoa vaan mietiskelin ja toinen mietinnän aihe oli että mitä esim. Venäjältä on lahjoitettu.