COVID-19: Koronavirusepidemia (-pandemia)

Tuossa tuo Teemun twiitti.
Millä kohdan koet tässä huolestuttavana?

1 tykkäys

En ole mikään oikeusoppinut, mutta veikkaisin sen jäykkyyden tulevan vuonna 2000 voimaan astuneesta perustuslaista. Siinä on säädetty suomalaisten perusoikeudet ja määritelty perusteet, joilla em. oikeuksiin voidaan puuttua. Yksi luennoitsija kiteytti kerran tuon uuden perustuslain niin että “siinä kansalainen on kuningas”.

Tuohon asiaan (ja perustuslakivaliokuntaan) törmätty tämän tästä lakimuutoksia tehtäesssä.

Olen totaalisen samaa mieltä kuin sinäkin että olisi pitänyt hoksatra aikaisemmin. Mutta varmaan nyt isoja prosesseja saada muutettua tilanne lain edellyttämällä tavalla. Ja vielä alkuvuodesta olisi ollut varmaan aika haloo jos nykyinen hallitus olisi ruvennut heikentämään kansalaisten oikeuksia edes teoreettisesti. Ei politiikasta sen enempää.

8 tykkäystä

Olen tuon nähnyt.

En sinänsä ota kantaa sen sisältöön, vaan siihen, että Selännettä pidetään jonain auktoriteettina kenen mielipiteistä ja kannanotoista pitää tehdä mediaan juttuja.

Selänne ei myöskään kanna mitään vastuuta näistä päätöksistä. Helppoa huudella mustavalkoisia mielipiteitä.

7 tykkäystä

Mä oon samaa mieltä. Pelkkää huomiolehtien klikkiotsikoita tällainen. Tamitamminen on ollut kumman hiljaa.

3 tykkäystä

Me ollaan tässä touhussa 2-3 viikkoa aika montaa maata jäljessä, ja nuo edellä olevat maat hyvin pitkälti ovat toimineet nyt jälkeenpäin viisastuneena noin. Tuskin meidän on pakko olla niin tyhmiä että luullen ettei täällä enemmän muka tule tartuntoja ja kuolemia.
Hyvä asia tuo on että koko kansan tuntema henkilö alkaa rummuttamaan tuollaista asiaa netissä niin saadaan ryhmäpaine päälle ja ehkä lockout nopeampaa päälle.

Kyllä meidän hallitus ja asiantuntijat tietää vähintään saman mitä me ja Selänne. Luultavasti paljon enemmän. Ja mitä muissa maissa on tehty.

Tilanne on vain aika vaikea ja tässä on varmasti paljon asioita mitä pitää miettiä.

Emme tarvitse Selänteen neuvoja.

9 tykkäystä

Keppiä saatana. Minä auktoriteettiuskollisena en kauheasti halua pullikoida ylläpitäjiä vastaan, mutta nyt viestisi arvo on samaa luokkaa kuin kysyisi Rautakorpi-ketjussa miksei siihen Kemiläisen loukkaantumiseen varauduttu jo syksyllä.

8 tykkäystä

En mä nyt tiedä ymmärrätkö sä tahallaan väärin vai etkö halua ymmärtää ryhmäpaineen vaikutusta?

Kyllä minä sen ymmärrän, mutta sitä en, että millä natsoilla Selänne ohjeistaa Suomen hallitusta ja presidenttiä. Ja media vielä uutisoi tästä.

12 tykkäystä

No sillä että THL ja hallitus on tällä hetkellä eri mieltä kuin WHO/Kiina//Korea eli ne tahot jotka tietävät eniten ja ovat saaneet asioita järjestykseen. Toivottavasti menemme kovaa kyytiä kohti Korean/Japanin mallia…

THL perjantainen vaikutusarvio perustui luvuille jotka oli täysin ristiriidassa Kiinan tietojen kanssa. Esim että Kiinassa olisi ollut 10 kertainen sairastumismäärä jota ei vain tilastoitu. Ainakin WHO mukaan Kiinan tilastot ovat tällä hetkellä oikeita ja tuota määrää haamu sairastajia ei löydy. Eli THL käytti .1-.05% kuolleisuutta kun se todellisuudessa on edelleen yli 1% vaikka hoitoa on saatavilla.

1 tykkäys

Eikös tuo ole Valavuoren tyyliin kirjoitettu. Jossei Valavuoren julkaisema vähintään valmiiksi kirjoittama. Selänteen omissa suomenkielisissä twiiteissä vähintään 3-4 kirjoitusvirhettä tai muita virheitä.

3 tykkäystä

Samanlaiset natsat sillä on kun täällä meillä lähes kaikilla. Mutta lukijoita 1000 kertaa enemmän.

Juuri näin. Ei yhtään sen enempää pitäisi olla painoarvoa mitä jollain kadunmiehellä.

1 tykkäys

Hesarin paperiversiossa otsake:“Taloyhtiö puolitti kivijalan yrittäjien vuokrat”. Lahdessa taloyhtiön hallitus päätti puolittaa vuokrat, perusteena lämmin talvi oli säästänyt hiukan kustannuksia, mainitsivat erikseen, etteivät ole mikään varakas taloyhtiö. Asiasta kertoi ensin Kotitalo-lehti.
Tässä olis kyllä mallia muillekkin kivijalkakiinteistöjen omistajille/vuokranantajalle, olis niitä vuokralaisia ensivuonnakin.
Ei varmastikkaan vielä kovin yleistä kun tarina on lehteen päässyt.

Onhan näitä missnobodyja haastateltu ja uutisoitu niiden instagram kommentteja. Vaikeaa on nyt toimittajilla kun juttuja pitäisi etänä tehdä mutta normaali toimittajan työ on vaikea kun pitäisi lähteitä selvittää ja taustoittaa oikein englanniksi joskus.

Siinä solmusalmiset on ihmeissään

Noin tämä selvitetään. Kaikki vie Koronat pajalle prässiin kuin vanhat Koronatkin

https://www.instagram.com/p/B-Eup5NlxpV/?igshid=17rxwzdjhgn7g

8 tykkäystä

Näin pitäisi toimia jos vuokranantajan per. talous kestää

5 tykkäystä

Omissa silmissäni Teemulla on vain se yksi ääni mikä muillakin kansalaisilla on. Teemu oli mainio jääkiekkoilija, mutta sen lisäksi hänellä on hyvin vähän osaamista tai annettavaa. Valitettavasti hänellä on paljon kannattajia, joiden mielestä Teemun sanomisilla on jotain erityistä painoarvoa. Teemu on idoli ja “erehtymätön”. :wink:

Loistavasta jääkiekkoilijasta ei välttämättä tule edes hyvää jääkiekkovalmentajaa. Saatikka sitten valtiontalouden tai terveydenhoidon asiantuntijaa.

18 tykkäystä

Milläs oikeudella tääl sitten huudetaan Rautakorven potkuja tai kritisoidaan ameeba2.0 pelityyliä? Tartteeko seuraavaan kritiikkiin valmentajan paperit ja minkä asteiset?

2 tykkäystä

Teemuhan lisäksi käytti sitä yhtä ääntään Twitterissä. Lisäksi paha sanoa, käyttikö edes varsinaisesti itse. Toki alustan tarjoaa omalla nimellään. Virheen tässä tekee korkeintaan HS, joka antoi lisää tilaa Teemun mielipiteille.

1 tykkäys