Tarkotat vissiin tätä Pe 19.02.2021 Tappara - Lukko ja La 20.02.2021 Tappara - Jukurit? Eiköhän ne odota tilantanteen sallimaa maksimi yleisömäärää halliin? Ei vissiin ole oletustakaan että tuolloin pelataan tyhjille katsomoille.
Ja “taas” on vähän ehkä väärä sana tässä välissä, meinaan kuinka usein Tappara pelaa sekä pe ja la kotipelit samana viikonloppuna?
Meinasin pelejä 8. ja 9.1. Ei kotipelejä peräkkäin, mutta ylipäänsä peräkkäiset pelipäivät. Taso on aina heikompi ja tuntuu holmöltä pitää pitkiä taukoja ja sitten pelata peräkkäisinä päivinä. Kun yleisöä ei ole, olisi ihan sama pelata vaikka keskiviikkona tai torstaina.
Joo tossa on kyllä outo homma. Sotkeeko Ilves jotenkin Tapparan kuvioita omilla peleillään? En tiä yhtään niitten jutuista. Voisivat vaikka luovuttaa pelinsä meiän tieltä jos jotain tällästä “ruuhkaa” siinä kohtaa on. Niillähän on niin hiirveesti niitä pisteitäkin.
Eli:
Pe 8.1.21 KooKoo - Tappara kello 18:00 (30min normaalia aiemmin)
La 9.1.21 Tappara - Jukurit kello 17:00
Täytyy tuossa huomioida Ilveksen lisäksi myös Jukurit ja heidän aikataulu ja Telian aikataulu.
Ei taida olla ihan niin yksinkertaista että Tappara päättää siirtää La pelin viikolle. Tuossa on aika monta sidosryhmää mukana.
Tämän lisäksi 6.1.21 keskiviikko on pyhäpäivä joka pitää toki huomioida myös. Veikkaisin että pyhäpäivän normaali runkosarjan ottelu on Telialle kalliimpi tuottaa kuin perus arkikeskiviikko.
Jos ja kun MM-kisat pelataan tänä vuonna, niin koskahan ne pelataan? Mietin vain, että jos on vaikka pudotuspelit edelleen käynnissä, niin voiko maajoukkue kutsua pelaajat mukaan? Voiko mukana olevat joukkueet kieltää pelaajia lähtemästä?
Todennäköisesti joukkue tullaan kokoamaan aika Liiga-painotteisesti.
Todennäköisesti MM-joukkueessa on paljon KHL-pelaajia, ja se sarja on varmaankin taputeltu kisoihin mennessä. Ainakaan siellä ei ole paljoa jarruteltu viruksen takia.
Ehdottoman iso posi tästä. Tänään oma asenne muuttui ja valitettavasti koko keväänä ei tulla todennäköisesti pelaamaan yhtään ottelua enää yleisölle, joten nautitaan nyt jääkiekosta nämä pelit, kun tyhjille pelataan, koska loppu on valitettavan lähellä. STM:n tämän päivän julkistus on sen tason julistus, että noilla rajoilla mitään toimintaa ei voi avata koko keväänä missään päin Suomea. Pelkästään Pirkanmaalla todettiin kuluvalla viikolla 13 tapausta, jotka jäljitettiin matkailuun ja ulkomaille. Ilmantuvuus perustasolla pitää olla siis alle 15/100 000. Käytännössä Pirkanmaa ylittää leviämisvaiheen rajan jo sillä, että kolme tartuntaa viikossa tulee perhepiiristä ulkomaalaisten lisäksi.
Raja on vedetty niin alas, että käytännössä valtiovalta pitää nyt huolen, ettei tapahtumia ole.
Mistähän lopulta jäi kiinni, ettei Hakametsään saatu myytyä illalliskortteja ravintoloihin toisin kuin esim Hämeenlinnassa ja tänään Kuopiossa? Kielsikö viranomaiset vai eikö esim Restelin kanssa saatu sovittua?
NHL ja COVID-19: tässä pari poimintaa YLE:n jutusta:
Erikoisinta alkavassa kaudessa on NHL:n 31 joukkueen jakautuminen neljään uuteen divisioonaan. Runkosarjassa pelataan vain divisioonien sisäisiä otteluita, eivätkä eri divisioonissa pelaavat joukkueet kohtaa toisiaan ennen kuin pudotuspelien kolmannella kierroksella.
Koronavirustartunnan saaneiden pelaajien nimet pitää julkistaa, ja tartunta johtaa karanteeniin, josta peleihin ja harjoituksiin saa palata vain joukkuelääkärin ja kardiologin tarkastusten kautta. Koronavirustartunta joukkueessa ei kuitenkaan johda lähikontaktissa olleiden muiden pelaajien karanteeniin, kunhan koronatestitulokset ovat negatiivisia eikä oireita ilmene.
Ps.
Tämä onkin mielenkiintoinen tieto eli millainen uusi TV -sopimus on mahdollista laatia kesken Covid-19 -pandemian tulevia kausia varten:
NHL:n mediaoikeussopimus NBC:n kanssa umpeutuu tämän kauden jälkeen. Kymmenvuotinen sopimus toi liigalle yhteensä kaksi miljardia dollaria.
1 tykkäys
ProTappara
(Tamminiemessä, mutta ei jakamassa pesää.)
2547
Siirtäkee sopivampaan ketjuun, jos tarvis, en äkkiseltään keksinyt, mikä sellainen olisi, jos pohdiskelee koronan pitkäaikaisempia vaikutuksia jääkiekkobisnekseen:
Koronapandemian kesto ja sen suorat ja epäsuorat talousvaikutukset tuovat kyllä reippaasti lisäjännitystä ja epävarmuuksia muutenkin merkittävään taitekohtaan Tapparan ja koko tamperelaisen jääkiekon historiassa. Ei ole välttämättä edes pelkästään huono asia, jos/kun hallin käyttöönotto viivästyy alkuperäisistä suunnitelmista.
Myönteistä on, että koronatilanne koskee aivan kaikkia toimijoita samoilla markkinoilla ja niiden liepeillä.
Kielteistä on, että koronatilanne koskee aivan kaikkia toimijoita samoilla markkinoilla ja niiden liepeillä.
Optimisti voisi toivoa, että koronan helpottaessa jonkunlainen patoutunut tarve yleisötilaisuuksille siivittää uuden areenan lentoon. Pessimisti näkee, että korona syö juuri nyt sitä taloudellista pohjaa, jonka varaan uutta areena-aikaa on rakennettu.
Tapparan ensi kauden joukkueen osalta koossa on hyvä runko ja jos mm. täällä kerrottuihin juttuihin on luottaminen, hyviä asioita on vireillä ja ollut pohjustettuna jo tovin. Jännä nähdä, miten koronan vaikutukset pelaajamarkkinoihin heijastuvat näihin suunnitelmiin.
AHL-kausi käynnistyy helmikuun 5. päivä 28 joukkueen voimin. Kolme joukkuetta jättää kauden väliin. Lisäksi neljä joukkuetta pelaa normaalista poikkeavassa ympäristössä.
NHL:n farmisarja AHL:n alkaessa Carolina Hurricanesin farmijoukkue Charlotte Checkers, Nashville Predatorsin farmi Milwaukee Admirals ja St. Louis Bluesin farmi Springfield Thunderbirds jättävät kauden väliin. Joukkueet palaavat sarjaan kaudeksi 2021−22.
Runkosarja pelataan viidessä divisioonassa. Pois jäävien joukkueiden lisäksi Binghamton Devils, Ontario Reign, Providence Bruins ja San Diego Gulls vaihtavat paikkakuntaa ensi kauden ajaksi. Muutoksista kertoi AHL:n toimitusjohtaja Scott Howson .
Ilmeisesti osa aluehallintovirastoissa olisi nyt kuitenkin sitten droppaamassa jotain rajoitteita tuossa kuun puolessa välissä eli olisi mahdollisuus päästä ihan oikein pelaamaan jääkiekkoa. Jos niitä paikkakuntia nyt saadaan edes neljä niin voidaan niiden pelit käynnistellä. Näyttää siltä, että isoimmat maakunnat odottavat mieluummin varmuuden vuoksi joka kerta sen kolme viikkoa lisää, mihin suuntaan epidemia menee ennen kuin päätöksiä tulee, jos silloinkaan. Sääli kyllä.
Mitä pitää tässä älämölöidä? Voin toki osallistua vaikka en tiä oikein pointtiakaan? Eikö sen meinaan pitäny olla niin että ilman yleisöö ei pelata? Ja niin se tais olla Liigassakin aluksi…
Spekulaatiot sikseen. Liigaorganisaatiot ovat hyvin todennäköisesti kohdanneet todellisuuden sellaisena kuin se on eli kuten me kaikki, ollaan tavallaan jo turtuneita tähän. Tiedetään, että tappiot mitataan aika isoissa summissa tämän kauden jälkeen. Viime vuonna saatettiin vielä ajatella, että tässä kuitenkin tavoitellaan voittoa. Veikkaan, että se ajatus on muuttunut ja muuntunut siihen muotoon, että vältellään tappion suuruuden kasvattamista. On selvää, että tappiot ilman yleisöä pelattavista peleistä on hirveät, jos ne ei oo turnauksia.
Kauden peruuttaminen taas tarkoittaa sellaisia tappioita, että mm. jo viime kaudesta jyvitetyt pääsyliput kausikorttilaisille muodostuvat entistä suuremmiksi tappioiksi ja Liigaseuroilla on ehkä halua kirjata nyt tappio tälle vuodelle sen sijaan, että kirjaavat noi tappiot sitten ensi vuonna, kun joutuvat päästään kausikorttilaiset taas ilmaiseksi halliin, kun vastine jäi saamatta.