COVID-19: Pandemian vaikutukset jääkiekkokauteen 2020-21

Ne koirat nuuskii ihmisestä otettua näytettä.

5 tykkäystä

Sitten jos tuosta iskee allergia päälle, niin on varmasti parempi pysyä vain kotona.

3 tykkäystä

Sais olla vielä paljon tiukempi. Esim +/- 5 ottelua. Mitä järkeä on sarjataulukossa, missä jollakin on esim 50 ja toisella 25 peliä…

1 tykkäys

Eikös se oo Ilveksen etu, kun kotietuun riittää että saa kauden puoliväliin asti tulosta aikaseks? Aika monta kautta rukoiltu tällaista mahdollisuutta :sweat_smile:

1 tykkäys

Tällä tietoa Kärpät siis aloittaa kautensa huomenna vieraspelillä Hämeenlinnassa. Mites kotipelit, pelaako Kärpät niitä ollenkaan vai miten kipuraja yleisömäärien suhteen näkyy?

Jännä, ettei maskipakkoa voi vaatia? Paikalle on kuitenkin sisäänmaksu kuten moneen ravintolaan jonne, et pääse sisään vaikka maksanut sisäänpääsyn niin pieruverkkareilla?

Hakametsässä kun maskit vielä ilmaiseksi kaikille niin toivottavasti mahdollisimman moni käyttää, että loput näyttää pelleiltä ja häpeää omaa minä minä asennetta.

1 tykkäys

Niin en tiedä miten se määritellään laissa.
Jos rullaat nr. 1286 postaukseen missä olen laittanut linkin ylen juttuun niin siellä mainitaan tuosta laista.

Siltikin erikoista ettei maskia voi vaatia.
Tapahtuman järjestäjä voi asettaa tapahtumalle esimerkiksi pukeutumiskoodin. Sanotaan vaikka iltapuku tai smokki. Casual ei pääse juhliin.
No nyt jos järjestysmiehet sanoisivat ovella että vain maski naamalla sisään, lääkärintodistus astmasta tai lipun palautus lippuluukulle, kiitos.
Voisiko siinä katsoja muuta kuin näin toimia? Varsinkin jos linja olisi Liigan yhteinen niin sehän olisi käytännössä pakko.

1 tykkäys

Eikös toi vaan tarkoita että lain puitteissa ei voi hallitus määrätä maskipakkoa yleisesti koko kansalle. Yksityisten järjestämät tapahtumat olisi sitten asia erikseen ja maskipakko olisi mahdollinen. Näin sen ymmärsin mutta voin toki olla väärässä.

9 tykkäystä

Eikös lentokoneissa ole maskipakko?

2 tykkäystä

Ja tähän liittyen JYP on määrännyt maskipakon otteluihinsa (ei vielä ainakaan maksumuuria):

https://www.aamulehti.fi/a/9ebb5202-9980-4133-b146-b2393dbf668c

JYP ilmoitti keskiviikkona Twitter-tilillään, että Jyvässeudulla pahentuneen koronatilanteen takia seura edellyttää katsojilta kasvomaskien käyttöä.

5 tykkäystä

Loistavaa Jyppi👍
Ei luulisi olevan ihmisille ongelma jos/kun joutuu maskia käyttämään peleissä.
Olen ihmetellyt kun osa niin kriittisia maskeja kohtaan ja samaan aikaan itkee rajoituksista…

Tuo että ylipäänsä Suomessa pääsee nyt katsomaan pelejä niin ollaan siihen tyytyväisiä ja laitetaan vaikka kaksi maskia päähän jos sama jatkuu että peleihin myös pääsee jatkossa.
Pieni teko vaikutus iso

Toivon että muut seurat seuraa perässä ja määrää pakon. He ovat kuitenkin tapahtuman järjestäjiä niin ei pitäisi olla estettä

2 tykkäystä

Niinkai, en minä sen tarkemmin tiedä, lainasin vain tuota ylen uutista.

2 viestiä siirrettiin ketjuun: COVID-19: Tapparan ottelutapahtumat poikkeusaikana

Ilmeisesti tapahtumajärjestäjä voi vaatia (maksumuuri, mutta aukeaa ainakin vielä incognito:na):

5 tykkäystä

Kuinka moni joukkue Liigassa ilman ensimmäistäkään lainaa? Tappara vielä, vaikka Jokiharju ilmeisesti pörrää reeneissä. Nyt ei ehdi, onko valmista listaa?

Esimerkiksi Ilveksen riveissä on viisi ( Arttu Ruotsalainen , Luka Dostal , Lassi Thomson, Matias Maccelli ja Juuso Välimäki ) lainapelaajaa, mutta joillakin joukkueilla ei ole yhtään lainapelaajaa (Tappara, HPK, KooKoo, SaiPa, Sport ja Ässät).

Eikös Kemiläisen voi laskea jonkinlaiseksi “lainaksi” jos soppari oli marraskuun loppuun asti.

Tämän jälkeen HPK ainakin on ottanut puolustajan lainalle. En muista, onko automaattisesti koko kauden laina. Osa lainoistahan on “toistaiseksi” ja osa koko kauden.

Eikös ne tiistai illan läpsyttelyt kannata vaan jättää välistä kun ei niistä kirjata voittoo eikä tappioo :thinking: