Tappara ei ole velvollinen tiedottamaan pelaajiensa terveystilanteesta mediaa eikä tämän palstan ilvesfaneja. Varsinkin kun kyseessä on näin suppeasta joukosta nuoria on oltava kieli keskellä suuta.
Asiat on käyty läpi viranomaisten kanssa ja sieltä sitten kerrotaan se mitä kerrotaan.
Siellä on kovat hulinat tuolla Jatkoajan puolella ja vaaditaan erottamisia, liigasta sulkemista, sponssien lähtemistä ja kovempia sakkoja. Ilvesläiset äänekkäimpiä, mutta melko hyvä yhteishenki siellä on eri joukkueiden kannattajilla tämän lynkkauspäämäärän eteen taisteltaessa. Tappara on tuhottava.
Eräät tupsukorvat ovat jopa julkaisseet kuvakaappauksia tältä meidän palstalta, koskien @natte ja @a1r6 :n HUHUJA. Ja todeksihan ne keskustelupalstalla muuttuu, kuten tiedätte. Jostain syystä, kuulkaas, poliisin tutkimukset eivät vahvistaneet näitä hyvin vakuuttavasti esitettyjä huhuja. Eivätkä edes viitanneet millään lailla siihen suuntaan.
Että hieno homma. Toivottavasti tästä voidaan jotain oppia. Silloin jo mainitsin tervan ja höyhenet, btw.
Surkeasti hoidettu Tapparalta, varsinkin kommentointien osalta. Tämä toki oma mielipiteeni.
Pari viikkoa sitten ei voitu kertoa kaikkea, mutta nyt kuitenkin voidaan sanoa kyseessä olleen nuoria miehiä joita haluttiin suojella. Minun logiikalla tuon olisi voinut jo silloin kuin asia tuli julkisuuteen.
Aron mukaan koronakaranteenissa olleiden harjoituksia ei ole pidetty ja itse selvittänyt ettei väitteissä ole perää. Miksi mies laukoi tälläistä jos tiesi asian todellisen laidan? Ei paljon tyhmemmin voi itseään nolata. Olisi ollut vaikka kommentoimatta asiaa tai keksinyt jonkun paremman meriselityksen jos kerran pelaajia suojeltiin.
Kyllä Tappara-johdon kommentit aika surkuhupaisia on tämän asian hoidossa ollut.
Eiköhän tämä asia ole nyt loppuun käsitelty, kun poliisikin lopetti tutkinnan. Annetaan jatkoajan pohtia asiaa ja jatketaan me positiivisten asioiden parissa. Kädet on nostettu pystyyn aikoja sitten syyllisten osalta ja rangaistukset jaettu.
16 tykkäystä
polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
1183
Siinä vaiheessa kun asia siirtyi viranomaisten tutkintaan, kaiken maailman spekulointeihin vastailut ja arvailujen tyrmäilyt voi lopettaa. Sen jälkeen vastaillaan vaan virallisten tahojen kysymyksiin. Mitä vähemmän kommentoidaan asioita sitä vähemmän ahneille tonkijoille jää spekuloitavaa.
Tapparalla on ja pitää olla tähän kevääseen vain ja ainoastaan yksi tavoite: saada äijät terveeksi, peli kuosiin ja pytty kotiin.
Sekä Liigalla että viranomaisilla on siis olleet kaikki tieto saatavilla, ja sen tiedon mukaiset rangaistukset on jaettu. Nyt voisi viimeisetkin lopettaa perättömien huhujen levittelyn ja päästä tämän Tapparan virheen yli. Seura on isompi kuin yksi virhe.
Itse en kirjoita aiheesta enää jatkoaikaan, koska mielestäni jatkoajan moderaattorit eivät ole noudattanut omia sääntöjään. Tappara korona ketjuun on saanut kirjoittaa mitä vain (valeita, trollausta, jopa rikokseksi tulkittavia asioita). Näin ollen itse valitsen tieksi hiljentymisen, koska jokainen kirjoitus on sisällön luomista aiheeseen. Mikäli jatkoaika ei valvo palstaansa, niin minäkään en sisältöä luo. Oli itse tapauksesta mielipide millainen tahansa.
Hyvä teksti Hämeen Sanomissa, jossa viestinnän asiantuntija Katleena Kortesuo kertoo kriisiviestinnästä liittyen tähän kohuun.
Vaikka ärsyttää lukea tästä Tappara-fanina, niin varmaan paras yhteenveto, mitä itselle on tullut vastaan aiheesta. Hyvä että perinpohjaisesti käsitellään tää kömmähdys (tai kömmähdykset) viestinnän näkökulmasta. Toivottavasti toimistollakin luetaan tämä, ajatuksella. Virheistä voi oppia!
Höh, oli aiemmin vapaasti luettavissa. Laitan mitä jäi itellä mieleen:
kriisiviestinnän tarkoituksena sammuttaa tai ainakin lyhentää kohua
Tappara epäonnistui alusta asti erityisesti tiedottamisessa ja sen jälkeen vielä haastatteluissa epäjohdonmukaisuuksia - > omiaan ruokkimaan kohua
kannattaa olla itse aloitteellinen ja avoin heti alussa ja lyödä kaikki kortit pöydälle
muiden kaivellessa ja salattujen asioiden paljastuessa kohu vain kasvaa ja pitkittyy
asioiden (näennäinen) piilottelu ja myöhemmin paljastuminen antaa aihetta kaikelle muullekin spekulaatiolle, narratiivi ei enää omissa käsissä ja kohu kasvaa
kohun pitkittyessä huomioarvo kasvaa ja ihmiset alkavat seuraamaan kuin tv-sarjaa
jos et itse osaa, kannattaa palkata ammattilainen hoitamaan
jos ois alusta asti kunnolla hoidettu niin huomioarvo mediassakin ois ollut vähäisempi ja kohu lyhyempi
Viestinnän ammattilainen sieltä heittelee varmasti fiksuja kommentteja, mutta tässä keississä kuitenkin piirteenä se että ehkä kaikkea ei ole ollut mahdollista sanoa heti, ja ennenkaikkea media ja enemmistö lukijoista on halunnut viedä tarinaa voimakkaasti, jopa intohimolla tiettyyn suuntaan. Sanoisin että ei ole ollut mitään mahdollisuutta onnistua viestinnässä. Sitäpaitsi, jos me olisimme nöyristelleet siinäkin ”Ketään ei jätetä yksin” -tapauksessa, tai jos Tapola ei olisi maininnut Tapparasydäntä, olisi media ja kiekkopiirit joka tapauksessa keksineet jonkin asian, väärin tulkitun virkkeen tai vaikka halveksivan eleen johon olisi tartuttu. Satavarmasti.
Mä itseasiassa alan kohta nauttia tästä sylkykuppina olosta. Sisu nousee… Ja saa alkaa nousta joukkueellakin, viimeistään nyt.
Onhan tuo Liigalta ihan oikea veto. Maximi sakot osakkaille, jotta näinä v…n vaikeina aikoina, kun kaikki, Liiga mukaanlukien osakkaineen, voisi vielä enemmän pahoin taloudelliseti, että oksennus tulee. Jos nuo huhut sakon suuruudesta pitävät paikkaansa, niin ei voi kui ihmetellä, kuinka helvetin tyhmiä tuolla Liigassa olevat päättäjät ovat.
Toisaalta lähes konkurssikypsä Ilves sai aikoinaan 100k sakot epämääräisen suullisen, + laittomaksi myöhemmin todetun sopimuksen rikkomisesta. Eli sinänsä mikään ei enää yllätä.
Vähän taas klikkiotsikko. “Tamperelaisseuran saama sakko on IS:n tietojen mukaan yksi SM-liigahistorian kautta aikojen suurimmista.” Ja sitten kun jutun lukee niin sakosta sanotaan “huomattavasti enemmän kuin Ässille hiljattain määrätty sakko, kokenut sisäpiiriläinen tarkentaa”. Tuohan oli 10 000€. “Kaikkien aikojen suurimpia sakkoja” olisi 90-80k€ paikkeilla, koska 100 000€ ja 75 000€ sakkoja on jaettu.