Foorumilaisten mielimusiikki

Pakko kysyä että mistä hait tuon arvauksen?

Vähän paljastit itse. Levyjen kappaleet on hyvää automusaa. Levy soimaan ja tuhat kilometriä edessä fiilis tulee mulle. Jotekin aattelin joku kytkös pakko olla. Kesäauto?

2 tykkäystä

Se ei ollut ilkeä nauru missään nimessä, vaan ainoastaan siitä että tietynlaiset “stereotypiat” käyvät toteen. Ja onhan se monesti “tieteellisestikin” todettu asia, että ihmisillä on tapana tykätä eniten nuoruutensa musiikista. Eli jokaisella ikäpolvella tulee todennäköisesti olemaan omat “isärockinsa”, ja se on ihan ookoo.

Pahoitteluni kaikille, joille aiheutin mielipahaa. Ei todellakaan ollut tarkoitus!

Ps. Rock on minun mielestäni (paino nimenomaan mielipiteellä) aina parempi kuin se, mitä Nrj:ltä tai Loopilta soi. Toisaalta jos mainittujen radioasemien soittama musiikki maistuu, niin sekin on ihan ookoo. Ei vaan henkilökohtaisesti uppoa. Tärkeintä ja hienointa on kuitenkin, että ihmiset saavat jollakin musiikilla dopaaminin kiertämään, sillä sehän musan perimmäinen tarkoitus on!

4 tykkäystä

Vaikka en ole mitenkään Bruce Sprinsteen fani, eikä hyllystä löydy kyseisen
artistin musaa, niin tämä oli kyllä hyvä veto. Paljon tuntui tuola somen puolella
jaossa olevan :

Edit: Taitaa muuten olla Chuck Berry alunperin tämän tehnyt ja onhan tuokin versio hyvä,
tätä biisiä on näköjään paljonkin koveroitu.

1 tykkäys

Joo paljon tota pomon keikkaversiota on hehkutettu. Mutta lienee kuitenkin ihan treenattu juttu. Sanojakin kaveri lukee lavamonitorista…

Joo, eiköhän nuo ole ihan suunniteltuja hommia. Springsteen ja bändi vaan tekee tuon niin hyvin, varmaan maailman parhaiten. Neljä keikkaa oon nähnyt ja on kyllä yksi vaikuttavimmista yhtyeistä, tai ehkä jopa vaikuttavin, jonka oon koskaan nähnyt. Loppujen lopuksi sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, onko tuollaiset temput suunniteltu vai ei. Tärkeintä on se, että se tuntuu spontaanilta. Jotkut panostaa massiivisiin lavarakennelmiin tai erityisen näyttäviin screeneihin, mut Springsteen tekee show:n, joka perustuu muusikkouteen, heittäytymiseen ja monenlaiseen kommunikointiin yleisön kanssa. Aivan loistavaa menoa. Kannattaa ehdottomasti mennä tsekkaa livenä, jos vielä joskus Suomeen saapuvat.

2 tykkäystä

Ratinan keikalla Bryan Adams poimi yleisön joukosta ihastuttavan lastentarhanopettajan ja vetivät yhdessä When You’re Gonen. Hämmästyttävän hyvin lauloi hän. Muistaako joku?

King Crimsonin Epitaph King Crimson Epitaph LIVE - YouTube on mielestäni yksi kaikkien aikojen kauneimmista rockballadeista :heart_eyes:

1 tykkäys

Se on juurikin noin. Brucen keikat kestää parhaimmillaan yli neljä tuntia, joten antaa yleisölle koko rahan edestä. Chuck Berrystä sen verran et on tehnyt kymmeniä loistavia r’n’r ja blues klassikoita.

5 tykkäystä

Rockabilly on se juttu…

1 tykkäys

Oli tämä aika temppu ja mukava yllätys Brucelta jokunen vuosi sitten. Itse en ollut keikalla, mutta tuo on sitä heittäytymistä ja itsensä likoon laittamista (5 akustista lämmittelybiisiä ja 38 biisiä setissä - kesto 4 tuntia 30 minuuttia). Tähän ei kyllä moni pysty.

Keikalla esitetyt biisit:
Bruce Springsteen Concert Setlist at Olympiastadion, Helsinki on July 31, 2012 | setlist.fm
Note: Bruce’s longest show ever, clocking at 4:06 (4:30 counting the acoustic pre-set)

2 tykkäystä

Joo, toi oli mahtava keikka. Ei tosin oltu ehditty sisälle vielä tuossa vaiheessa kun nuo akustiset biisit veti. Onhan se jo pelkästään kova saavutus tuo keikan kesto, mut ehkä vielä kovempi on mun mielestä se, että intensiteetti pysyi koko ajan ja että loppuun tuli vielä hyvä noste touhuun.

Melkoinen fyysinenkin koetus on tuollainen rupeama, ja lisäksi mietin, että miten Brucen ääni kestää yli kuusikymppisenä noin pitkän setin, kun ei se laulaminen silläkään pääsääntöisesti mitään himmailua ole. No, siinä on tietysti reilut 40 vuotta hommaa harjoiteltu aktiivisesti, että ehkä sillä sitten.

Tässä yksi ns. kesken keikan keksitty veto vuodelta 2009. Kyllähän siinä taustaorganisaatiolla hitusen kestää hakea Pretty Womanin sanat monitoriin ja samaan aikaan bändi käy biisiä läpi, että miten se menee: https://www.youtube.com/watch?v=cQSwFYqgno0

ja tässä haetaan Burning Lovea: https://www.youtube.com/watch?v=OQDFsN_saAY koko bändille, tämän sanathan Springsteen osaa ulkoa.

Suht sama koostumus jauhanut läpi yli 40 vuotta, niin kyllähän siinä hiukan pystyy toisten ajatuksia jo lukemaan. Toki noi taustapuhaltimet ja laulajat ovat tulleet vakituisiksi vasta kymmenisen vuotta sitten BS&ESB:n mukaan.

Brucen keikka oli hieno
Hiukan kauhulla odotan GnR hämeenlinnan keikkaa…

Perjantai helpottaa!!! :muscle: Bruce Springsteen- The Easybeats' "Friday On My Mind" - (Sydney, 02/19/14) - YouTube

1 tykkäys

Moniko tietää että tämä on Easybeatin tekele vuodelta 1966… covereita on sitten mielin määrin.

1 tykkäys

Hector Perjantai on mielessäin - YouTube :v:

:fist:

1 tykkäys
1 tykkäys

The Easybeats: Friday on My Mind (1966) [High Quality Stereo Sound, Subtitled] - YouTube :muscle: