Foorumilaisten mielimusiikki

Mitä, onko Sting sinun isä?

Ei vainenkaan, minun suosikkeja on myös tuo artisti, ollut jo vuodesta1988 saakka.

2 tykkäystä

Kotiteollisuus - W.A.S.P. - Ozzy Osbourne, Megadeth
Niihin olen jämähtänyt enkä juuri muuta kaipaakaan.
Ajoittain tulee kuunneltua muutakin, esim. Metallica, Iron Maiden ja muuta sen tyyppistä vähän vanhempaa, mutta kyllä tuolta osastolta mun musiikillinen kotini löytyy.

1 tykkäys

Taidan olla ainoa foorumilta joka kuuntelee räppiä. Tai sitten ei vaan uskalleta myöntää. :slight_smile: Suomalaisista mainittakoon mm. Davo, Edu Kehäkettunen ja Petos. On niitä monia muitakin kovia.

Kuuntelen kyllä kaikenlaista musiikkia noin ylipäänsä. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia. Ei väliä genrellä.

1 tykkäys

Davon Niinku täälpäin sanotaan on varmaan Suomi-räpin kovin kipale.

1 tykkäys
1 tykkäys

Tää biisi ollu ny kuuntelussa useamman kerran päivässä…on vaan niin hyvä. Hyvää viikonloppua kaikille,täst biisit on vaan pakko tulla hyvälle tuulelle. :heart_eyes:

4 tykkäystä

Et suinkaan ole! Joskus inhosin räppiä yli kaiken mutta nykyään sitä kuluu rockin jälkeen eniten. :grin: Vielä mennään aika mainstream linjalla eli kuuntelussa pääosin Eminem, Fintelligens, Mansesteri, @Jamico , Elastinen, Ezkimo, Cheek, Pikku G, JVG. Aika pitkälti tuossa järjestyksessä.

Josko tässä ajan kuluessa löytäs enemmän ei niin isoja nimiä. Heillä kun usein on syvällisempää matskua. :slight_smile:

1 tykkäys

Aaa, okei. Hienoa. Jos Suomiräppi kiinnostaa, niin kannattaa kaivella pintaa syvemmältä. Noihin nimiin mitä itse mainitsin, niin kannattaa ainakin tutustua. Ovat Suomiräpin ns. pioneereja. On niitä toki muitakin.

Ps. Mun eka levy minkä ikinä ostin oli Finteligensin Voittamaton -single. Toki kylkeen Eppu Normaalin Repullinen Hittejä tuplalevy.

2 tykkäystä

Yöllä duunin jälkeen.

Alla linkit itselleni kahteen todella mieleiseen levyyn jotka toimivat aina.
Tuskin löytyy kovin monen tällä foorumilla pyörivän levyhyllystä?

Melkein ääneen naurattaa, kuinka suurin osa tällä(kin) palstalla rockia jossain muodossa kuuntelevista tuntuu kuuntelevan sitä kuuluisaa “isä-rockia”. Itseeni ei vaan millään iske nuo Deep Purplet, Iron Maidenit ja AC/DC:t. Hirvittävän tylsää ja yksitoikkoista junttausta, mutta toisaalta enpä ole elänyt kyseisten yhtyeiden kulta-aikaa.

Toisinaan olen myös ihmetellyt, että miksi helvetissä esim Radio Rock soittaa pääosin pelkkää keskinkertaista huttua (Battlebeast, Amaranthe, Dynazty, Kotiteollisuus, Volbeat, Rammstein ja mitä kaikkee muuta siellä nyt soikaan), mutta se näyttää olevan sitä mistä suuri yleisö tykkää. Ja mikäs siinä, makuasioitahan nämä on.

Mistä sitten itse tykkään? 90-luvulla syntyneenä todennäköisesti paljolti eri musasta kun moni muu täällä.

Suomenkielisissä artisteissa on kaksi ylivoimaista ykköstä: Stamina ja Pariisin Kevät. Tamperelaisena erityismaininnan saa suhteellisen tuntematon Vala. Lisäksi Mokoma ja Happoradio on ihan hyviä poppoita. PMMP oli yksi parhaita livebändejä Suomen ja ehkä jopa maailman mittakaavassa.

Englanninkielisistä sitten riittää pitkää listaa, josta varmasti unohtuu paljon. Pitkälti kitaravetoista ja enemmän tai vähemmän progee tai muuten kokeilevampaa musaa, minkä takia suurin osa näistä ei soi juuri kaupallisilla radiokanavilla.

Tides of Man, Dance Gavin Dance (aivan huikeeta kitaratyöskentelyä, mutta tuotannon taso melko vaihtelevaa. Paras kama kuitenkin täysin timanttista), Coheed And Cambria, The Fall of Troy, Closure in Moscow, Circa Survive, Porcupine Tree, The Mars Volta, Biffy Clyro, Enter Shikari, Hands Like Houses, Periphery ja monia muita.

Makunsa itse kullakin. Minua ei puolestaan naurattanut tippaakaan kun luin tuon listasi, hämmästykseni havaitsin, ettei ensimmäinenkään noista nimistä ollut tuttu. 90-luvulla olen toki ollut jo aikuisiässä ja saattanut joitakin noista kuullakin, mutta ei ole ilmeisesti kolahtanut. Ilmeisesti musiikkimakumme eivät kohdanneet silloin, eivätkä varmaan vieläkään.

Mutta kuten sanottu, jokaisella on oma makunsa musiikin suhteen ja sitä kunnioittakaamme.

7 tykkäystä

Emma-voittajan Åke Lindmannin varhaistuotanto on aivan mahtavuutta.

Laitetaan nyt itsekin jotain listaa. Nyt on joku talven fiilistelykausi päällä eli kierrossa:

Tool, A Perfect Circle, Mastodon, Opeth, Trees of Eternity, Katatonia, Anathema, Riverside, Porcupine Tree, Blackfield, Swallow the Sun, Insomnium, Moonsorrow, Alcest, Crippled Black Phoenix, Graveyard, Pekko Käppi&KHHL, Solstafir… ja lukuisia muita vastaavia bändejä fiiliksen mukaan.

Varmaan taas jossain vaiheessa äijä(faija)rock, stoner, aavikkorock, trash ja extrememetallikaudet tulossa. Musiikimaku on siis hieman raskaampi soittimilla soitettu musiikki, mikä on parasta livenä.

Tuo Spotify on vain paha siinä suhteessa, että tulee kuunneltua salaa myös muita genrejä - lista- ja purkkapoppia lukuunottamatta. Niistä ehkä myöhemmin lisää (tai sitten ei).

1 tykkäys

Kaveri kehui Pekko Käppiä ja uutta levyä kovasti, mutta samaan hengenvetoon muisti mainita että ei ole mun juttu.

Onko tässä joku kytky autoharrastukseen?

Jäljillä olit eli tavallaan on.

Sähköjouhikko ja kaksi sikarilaatikkokitaraa saa kyllä erikoisen vahvan äänivallin aikaan. Ei kyllä välttämättä ihan jokaiselle sovi… Toimi kyllä livenä (ei turhaan ole ollut mm Roadburn -festareilla esiintymässä, jos sen suuntaisesta musiikista tykkää).