Grillaaminen ja ruuanlaitto

On niitä tullut pestyä :sweat_smile:
Kummilikka(12v)tulee mökille kantaan risuja ja kysyin hänen äidiltään että mitä helppoa grilliruokaa likka söisi, mulle vastattiin että Kärsi.:sweat_smile:
Varmaan hommata keittolevy kun sähköä sentään saatavilla.

2 tykkäystä

Täytyy varmaan kääntää turbo asetus päälle :grin:
Eiköhän parin päivän päästä saada medium - :joy:

1 tykkäys

Weber jos ei halua ostella uutta grilliä muutaman vuoden välein. Tietysti grillin käyttö/säilytyspaikka vaikuttaa näissä halvemmissa käyttöikään.

1 tykkäys

Aasialaiset komennusmiehet keittävät ainakin riisiä hotelleissa noilla. Notta eiköhän spagettikin taivu :hugs:

3 tykkäystä

Huhun mukaan pikkuhousut myös kypsyy vedenkeittimellä :grin:

Mut jotain asiaakin,pitäis uusia savustin,nyt tuommoinen Muurikan sähkösavustin vetelee viimeisiään. Suosituksia rivitaloon otetaan vastaan.

1 tykkäys

Kyllä ne muutkin ku Weber kestää. Sitä grilliä pitää siivota ja huoltaa hyvin niin se kestää kyllä. Ainoo kriteeri vois olla että rosteria ku on paljon ni ei haperru laite. Ja tietty polttimet pitää olla rst. Itellä ollu kolme vuotta Mustang 6- polttimoinen ja ei kyllä voi moittia.

1 tykkäys

Weberille täältäki peukkua. Kohta on ikää meiän grillillä 15 vuotta ja hyvin palvelee vieläki. Kanadalainen vastine on Napoleon. Tuntuis ja näyttäis yhtä laadukkaalta.

Katso tuota Weberin Genesis II E-310 -mallia. Grillaustaso on riittävä, lämpiää nopeasti ja puhdistus (grillin merkittävin tekijä ellei käytä kertisgrilliä) on helppoa.

Itse löysin hyvällä hinnalla 799€. Hieman tyyris, mutta kun sen on hankkinut, ei sitä kadu. Lämpiää nopeasti ja osat on laadukkaat ja sen kyllä huomaa.

Olen seitsemän vuoden sisään ostanut sattumoisin kolme erilaista grilliä ja noi markettien kolmen polttimen grillit laadukkaammatkaan ei pääse lähellekään Weberiä. (Syy grillien tiiviiseen vaihtumiseen on kolmessa eri maassa asuminen)

Nuudelit ainakin onnistuu seuraavasti. Nuudelit syvään lautaseen. Vedenkeittimestä kuumaa vettä päälle. Nuudelit valmiita parissa minuutissa.

3 tykkäystä

Nyt vakavampaa asiaa. Olen parina perättäisen viikonloppuna hiukan herkutellut parikyljyksillä. Jonneille tiedoksi, että piffissä on ulkofile, sisäfile ja luu niitten välissä.
Viime viikonloppuna poroa ja tänään lammasta (vaskivetistä),
.
Vaikka lammas on herkullista. Niin kyllä se on poijat ja tytöt niin, että poro on ylivoimaisesti parasta. Ugh.

5 tykkäystä

Itse pitäisi kohta laittaa grilli tulille - puugrillissä valmistettua Dry Age Entrecoteta, vuoden ekat grillatut parsat, itse väsätty simppeli hollandaise ja uppomuna

Kylkeen Kalifornian Shiraz

2 tykkäystä

3 kaasugrilliä lähtenyt kierrätykseen viimeisen reilun 10v aikana. Esim. Kaikissa rst-grilleissä ei pultit ja mutterit ole rst:tä. Tosin vaihtui kaasugrillit nyt Weberin pallogrilliin eikä paluuta kaasuu ole

Samalla linjalla.

Aikaisemmat “markettigrillit” kestää sen 2-3v. Nyt on Genesis ollut kaksi kesää ja edelleen kuin uusi. Laadun tuntee käyttäessä. Ei heilu, ei rämise eikä vaapu.
Puoliso paheksui vahvasti hankintaa juurikin hinnan takia, mutta sanoi kehusanoja jo ensimmäisenä kesänä.

6 tykkäystä

Kun saat tuoretta poroa niin ” pihvin” koosta ainoastaan erotat mistä on kyse. Kepittää tuoreena maussa muut vaihtoehdot, mutta ainoastaan tuoreena.

Nämä on tietysti makuasioita, mutta uusia kokemuksia ja reseptejä on kiva saada, täältäkin.

N-koekeittiö innovoi. Yhden hengen taloudessa tulee välillä syötyä annospikapuuroa, kun kattilaa ei aina halua tiskailla puuron keittämisen vuoksi. Nyt keksin, että kaurapuurosta saa maittavamman, kun puuroannoksen sekaan murskaa digestive-keksin. (Sellaisen saa helposti murskattua pieniksi muruiksi ilman helvetinkonetta.) Auttaa myös siihen, jos pikapuurosta tuli liian löysää.

6 tykkäystä

Tiedä uskallanko näin julkisesti tunnustaakaan, mutta tuunaan mikrokaurapuuron melko usein kunnon roiskauksella sitruunamehua. Tiedäthän, sitä samaa, jolla kalapuikot juhlistetaan.

6 tykkäystä

Tänään eka kerra grillasin tätä makkaraa ja oli ihan hyvää…

3 tykkäystä

Itse poikotoin kyseistä makkaraa. Johtuen lihan alkuperästä. Kos Tapolalla ei riitä kaikkiin tuotteisiin kotimaista lihaa niin miksi tämä on pitänyt tehdä kokonaan ulkomaisesta?

4 tykkäystä

Joo, mutta ei se mustakaan ole kokonaan kotimaista, ei tämä sinänsä siitä poikkea. Mutta samaa mieltä että kotimaista aina kun vaan mahdollista. Sinänsä, ei se laatuun vaikuta jos vaikka ruotsalaista lihaa, mutta periaatteesta.

1 tykkäys

Niin no. Vähän on samat periaatteet. Meillä pelasi viime kaudellakin kyllä pari ulkkaria. Jopa EU:n ulkopuolelta. Olenpa tuota maistanut. Peruskyrsää tuntui olevan.

Moniko fanituotteista on tikattu kasaan Suomessa?
Moniko joulukinkku viime jouluna uunitettiin tanskalaisesta sian lihasta?
Suosin suomalaista aina, kun on paikka, ja se on edes jotenkin perusteltavissa.

Tämän tuotteen kohdalla en alkaisi nillittämään - kipaise Jukurit-makkaraa jostain.

1 tykkäys