Grillaaminen ja ruuanlaitto

Itse pyrin ostamaan vain kotimaisia liha tuotteita ja näin tuen Suomalaista maan viljelyä. Ikinä en ole ostanut ulkomaista kinkkua. Ja tilastojen mukaan 90% Suomalaisista ostaa kotimaisen joulukinkun.

Tuolla fani tuote puolella on ollut kovastikin kritiikkiä Tapparan myymien fani tuotteiden laadusta. Tässä makkara hommassa Tapola teki samoin . Meni siitä mistä aita on matalin. Tuo Tappara makkara on varmasti pieni erikois erä tyyppinen ratkaisu. Niin miksi ei tehty kunnolla ja valmistettu kotimaisesta lihasta. Tuote olisi toki silloin ollut kallimpi mutta mitä sitten. En usko että kotimainen hiukan kallimpi makkara olisi myynyt yhtään sen huonommin. Päin vastoin minä ainakin olisin silloin sitä ostanut.

3 tykkäystä

Itselle maku ratkaisee ei alkuperä. Toki myös hinta vaikuttaa asiaan. Pitää jussina tesmii tuo kyrsä.

2 tykkäystä

Tapolahan tätä kommentoi jossain ja ymmärsin, ettei heillä ole lainkaan kotimaista lihaa missään tuotteessa. Syynä taisi olla se, ettei heillä ole omaa teurastamoa ja isommat toiminnat ostavatkin kaiken kotimaisen tuotannon nenän edestä.

E: Taisi olla tällä palstalla joku asiaa heiltä sähköpostitse kysynyt ja tuo oli vastaus

Oli siitä Tapolan lihan hankinta jutusta oikein jossain lehti jutussakin. Mutta kysymyshän on vain rahasta. Kyllä he suomalaista lihaa saisivat jos olisivat valmiita siitä maksamaan. Mutta puolasta saa halvemmalla niin ostavat sieltä ja ties mistä muualta.

Tänään, huomenna ja ylihuomenna herkkua tarjolla. Harvoin tulee tehtyä, niin tehdään sitten kerralla kunnon satsi. 5 litraa kaalisoppaa, ai ettien että :yum::yum:

17 tykkäystä

Tuon satsin jälkeen kyllä takapuolesi laulaa hoosiannaa!

3 tykkäystä

Ihme kyllä ei omalla kohdalla vaikuta perseen laulamiseen :rofl:

Aikamoiset palomuurit/suodattimet teikäläisellä, tse asuisin viikon vaipoissa, kaalilla kun on ainakin omalla kohdalla varsin ikäviä sivuvaikutuksia

Hyvältä toki näyttää!

1 tykkäys

Itse tulee tehtyä enemmän kaalipataa ja se kyllä toimii jumalattoman hyvin. Tästä sun sopan innoittamana vapailla jotain kaalista tarvii tehdä.

4 tykkäystä

Kaaliruoat on kyllä pirun hyviä. Liian harvoin vaan tulee väsättyä. Minä en nappulana itse välittänyt kaalisapuskoista yhtään, varmaan vasta täysi-ikäisyyden kynnyksellä opin syömään ja nyt kyllä maistuu. Jopa emäntä on viime vuosina oppinut tykkäämään. Hänen idea tämä keittokin oli :+1:

3 tykkäystä

Ihan sama täällä,ei maistunut kyllä ollenkaan junnuna,vanhemmiten kyllä senkin edestä mitä junnuna jäi syömättä.

1 tykkäys

Kaalikääryleet ovat olleet aina itselläni suurta herkkua!

9 tykkäystä

Kaaliruuat best. Kaalilaatikko toimii toki aina ja on itse tullut tehtyä sellaista “kaali-iskenderiä.” Eli kebab on korvattu kaalilla. Toimii.

2 tykkäystä

Sama. Sain ne yhden läheisen lounasravintolan tarjontaankin, kun jaksoin tarpeeksi kauan vinkua, että pitäisi olla. Keskustassa kun käy lounaalla niin valinta on aina paikka, jossa on sinä päivänä kaalikääryleet.

1 tykkäys

Sama täällä. Ajoitan työreissuni syrjäiselle rannikkoseuduille Turkuun, kun tiedän paikallisen ravintolan kaalikäärylepäivän. :wink:

5 tykkäystä

Oli halpoja kotimaisia tomaatteja tarjolla. Eilen tehtiin täytettyjä tomaatteja. Täytteenä jauheliha, riisi, sipuli, suolakurkku, paprika, sipuli. Hyvää oli :yum:
Tänään sitten luonnollisena jatkumona…

…Ja aivan varmasti tulloo hyvvää. Pitsasunnuntai :+1:

Tuli hyvää :yum:

10 tykkäystä

Toimii muuten ylläripylläri ainakin itsetehdyn pitsan päällä mahtavasti. Salaatissakin menettelee. Jännä miten löytääkin aina uusia makupareja :grin:

3 tykkäystä

Valkosipuli sopii lähes kaikkeen kyllä. Valkosipulimajo on ihan parasta pannulla voissa paistettujen pinaattilättyjen päällä :yum:

3 tykkäystä

Ja siihen tonnikalaa kylkeen, ai että :yum:

1 tykkäys

Ei kai se ole koskaan liian aikaista aloittaa pikkujoulukautta? :rofl:

29 tykkäystä