No jos tosiaan Repo veti tarkotuksella vihellyksen jälkeen (en tiedä, en oo nähny ku livenä kerran), niin olihan vastapuolen pelureiden reagointi ihan asianmukanen. Ei tää oo sen vaikeempaa.
Kolmella yhtä vastaan. Olisko riittänyt vaan yksi?
Varmaan ifk:lta spontaani reaktio siihen ku näki sen.
Olisi voinut tulla Big-Joe:lle tarve kyyristyä jään pintaa tutkimaan, kuten yleensä hänellä on tapana. HIFK:n historiassa löytyy näitä raukkamaisuuksia joka vuosikymmeneltä ja kuuluu brändiin.
En tiedä, mutta veikkaan että tuo oli Revolta oivaa hockey senseä. Peli oli ratkennut, vastustaja pistää “gooni koutsaus”-viisikon jäälle. Luulempa, että laittoi piruuttaan kiekon maalille tästä syystä.
Itse paineissahan ei tapahtunut juuri mitään.
Juuri tästä puhuttiin kaverinkaa hallilla. Repo tietää ettei Generous tai Joe tiputa hanskoja ja ota tyhmää isoa rangaistusta, ellei Repo itse tee niin. Eikä sen tarkoitus siinä ollu ku vähän ärsyttää, luulisin.
Ja naamapesut on paljon parempi hoitaa vastustajan päädyssä, kuin esimerkiksi Domin alueella. Tyypillistähän on (en syytä nyt IFK:ta), on laittaa laukaus, ajaa ylikovaa maalille ja pyrkiä provosoimaan painit siitä. Ehkä jopa koittaa tuupata joku veskarin syliin.
No onhan Generous liigan helpoimmin ärsytettäviä kavereita ja saattaa tiputtaa hanskat, tai kilahtaa ihan ilman syytä. Tämän tietää Repokin.
Kyllähän Genellä naama punottaa tämän tästä, mutta en muista yhtään päällekarkausta uralta. Sen jonkun Sportin klopin kanssa ei halunnut edes tapella, kun tiesi miten käy. Show paineja on aloittanut useita.
Jos ifk ajalta tarkoitat, niin tappeli kyllä Karvista vastaan. Vai missaanko mä jotain? Tää ei kyllä liity enään kyseiseen taklaukseen milläänlailla mutta mielenkiinnosta kysyin
Kysehän ei ole siitä etteikö Repo olisi tiennyt mitä tapahtuu, vaan että päivän selvä jäähyn paikka tuossa oli. Generous lyö jabin ja Finley lyö ja huitoo selkeästi jäähyn arvoisesti. Molemmille täysin selvä jäähyn paikka vaikka toki tekevätkin sitä mtä pakkien ehkä kuuluukin.
Kyllähän 2 minuuttinen olisi ollut tuosta paikallaan, juu. Ei pelillistä merkitystä ja olisi varmistanut, että pelin loppu menee rauhallisesti. Meni tästä huolimatta.
Ehdottomasti selkeä kannanotto Liigan puolelta.
Antaa mennä vaan vaikka joku loukkaantusi loppuiäkseen…
Ei mitään väliä kun taklataan “puhtaasti”.
Valitettavasti tässä lajissa loukkaantumisriski on ylipäätään erittäin suuri. Pelaajat ottavat sen riskin ku ne menee kentälle. Tarkoitan nyt sitä, että loukkaantumisia voi tulla todella ‘pienistä’ taklauksista, jopa tuuppauksista. Siel on äijät luistimilla, viikatteet kädessä ja kiekonkaa pelaamas. Ei toimis mitenkään, tämä on minun näkemys tuohon. Ei siis mihinkään yksittäiseen taklaukseen.
Lisään vielä sen verran, että jos tämmöinen käytäntö olisi/tulisi, niin kukaan ei taklaisi ketään enään.
Mutta ei mielestäni olisi väärin, jos lajiyhteisö kokoontuisi pohtimaan, mitä voisi tehdä avojään taklauksille joissa taklaaja tulee “ylimääräisenä miehenä” tilanteeseen. Tässä Jasu saattoi nähdä Kantolan, mutta näitä myös tullut missä taklattavalla ei voi olla hajuakaan. Eikä näissä taklauksissa ole mun mielestä lopulta pelillisesti mitään tarkoitusta (kiekonriisto/väsyttää).
Niin siis sääntöjähän voi aina rukata, ja miettiä niitä uudelleen jos sellainen on tarpeen, mutta mun mielestä loukkaantuminen ei voi olla syy pelikiellolle.
Silloin kun vielä ite pelasin junnuna, pääsin todistamaan tapahtumaa jossa oma joukkuekaveri tyrmäs ittensä ajamalla ohi ja pää edellä pleksiin, aivotärähdyksen arvosesti. Kaikenlaista
Ei tietenkään, enkä tietääkseni niin sanonutkaan? Olet myös varmasti nähnyt, kun luistin viiltää kurkun auki, ei niistäkään pelikieltoa. Silti mielestäni olisi hyvä saada kitkettyä ylimääräisenä tulot ennen kuin sattuu pahasti, silloin enää turha selitellä kun on eduskuntaa myöden kaikki kimpussa ja taklaukset kielletään kokonaan.
NFLssäkin on menty jo tuohon, että pääkontaktista tulee pelikieltoa, vaikka se taklauksen ensimmäinen kontakti ei päässä olekaan.
Eiköhän jääkiekkokin NHLn johdolla pikkuhiljaa tuohon suuntaan tule muuttumaan. Nyt saa vetää megapommeja, jotka suuntautuvat päähän, mutta kun se ensikontakti osui johonkin muuhun kehon osaan, niin ihan ok ja jatketaan.