HIFKin Joe Finleyn taklaus Ässien Tommi Paakkolanvaaraan 11.3.2017

Selkeästi kiekoton pelaaja ja tilanne ohi. Ei mikään “kohde lukittu”-termi jääkiekkoon sovi. Ei nää mitään Playstation-ukkoja ole.

1 tykkäys

Välttelen tätä aihetta, koska nämä ketjut menevät joka kerta sellaiseksi hedelmättömäksi juupas-eipäs -väittelyksi. Sanon nyt vaan sen omana mielipiteenä, että Finley taklaa todella kovaa ja hakee tällaisia pommeja vastustajiin. Kunnioitusta kovin vähän vastustajien terveyttä kohtaan, jos vertaa esim. Nolan Yonkmaniin. Ei nää vahingossa silti tapahdu samalle miehelle koko ajan tässä Liigassa.

Silloin, kun IFK sukeltaa pelillisesti - se viimeinen alkukantainen voima kantamaan faneja löytyy aina näistä pelaajista. Kumma juttu sekin.

5 tykkäystä

Kiekko on kyllä jo aika kaukana itse taklaustilanteessa. Tässä “hidastus”:

Lähde: Ruutu.fi lähetyksestä kuvakaappaus.

2 tykkäystä

Minusta Paakkolanvaaralla on vastuunsa. Yrittää tulla hyökkäysalueelle ihan syyttä ilman kiekkoa.

3 tykkäystä

Et suinkaan. Finley tulee näihin taklauksiin säännönmukaisesti kuolleesta kulmasta eli siten, ettei taklattavalla pelaajalla ole lainkaan mahdollisuutta ottaa taklausta vastaan. Tämä ei kuitenkaan ole säännöissä kiellettyä, joten siksi taklaus on (sääntöjen puitteissa) puhdas.

Kiekollisuuden ja kiekottomuuden rajanvetoa käytiin tapaus Miklikissä jo riittämiin läpi, joten senkin suhteen säännöt lienevät selvät. Paakkolanvaara ei ollut sääntöjen puitteissa kiekoton pelaaja, kuten ei ollut Miklik myöskään.

3 tykkäystä

Aika naurettavaa väittää että oli kiekoton kun taklaus tulee alle sekunti kiekosta luopumisesta. Päätös taklata syntyi n. sekunti ennen törmäystä. Mitä tuon puolen sekunnin aikana olisi pitänyt tehdä? Jarruttaa vai yrittää väistää? Jos tuollaiset taklaukset aiheuttavat jälkiseuraamuksia niin voidaan saman tien vaihtaa hokkarit karvaisiin aamutohveleihin, hartiasuojat rintsikoihin ja kiekon tilalle ilmapallo niin saa Jasukin pitää loput leegonsa.

2 tykkäystä

Kiekko liikkuu sen verran nopeasti ettei tuolla kuvalla tee oikein mitään. Näet kiekollisen pelaajan, teet taklauspäätöksen ja sekunnin päästä kiekko onkin jo 10 metrin päässä.

En näe tässä taklauksessa mitään vikaa vaikka syvästi Finleytä halveksunkin.

Taklaus on puhdas, mutta ei pysty arvostaan. Noh, jokaiselle koiralle on kouluttaja…

1 tykkäys

Tai lopetuspiikki.

2 tykkäystä

Mä voisin lyödä, mutta asettelu on epäreilu.
Kuka määrittää puhtaan tai epäpuhtaan ja kuka kertoo mistä kenekin saikku johtuu?
Tässäkin taklauksessa olen sitä mieltä että puhdas oli ja kuuluu lajiin.

1 tykkäys

Lehterä, Ramstedt ja Vallin puivat tämän aika hyvin 4. erässä. En muista kuka heistä (Lehterä?) sanoi, että Finleyn kohutaklauksia yhdistää aina paitsi leikkaava linja taklauksen kohteeseen, myös se, että tulee tilanteen ulkopuolelta kolmantena tilanteeseen, jolloin kohteella huonot mahdollisuudet varautua.

Vaikea ymmärtää, miksi jotkut jaksaa tätä pelleä puolustaa. Mun mielestä lätkä tai joku myyttistä miehisyyttä edustava kova peli eivät ole ihan niin tärkeitä asioita, että niille voidaan uhrata jonkun ihmisen terveys. Arvonsa toki kullakin.

11 tykkäystä

Tää on mun mielestäni Finleyn taklauspeli kiteytettynä.

8 tykkäystä

[quote=“Recoil, post:31, topic:4585, full:true”]

[quote=“Luuseri, post:14, topic:4585”]
Kuka lyö 50€ vedon, että Finley taklaa, “puhtaasti” tai epäpuhtaasti, tän kauden aikana vielä jonkun pidemmälle saikulle?[/quote]

Mä voisin lyödä, mutta asettelu on epäreilu.
Kuka määrittää puhtaan tai epäpuhtaan ja kuka kertoo mistä kenekin saikku johtuu?
Tässäkin taklauksessa olen sitä mieltä että puhdas oli ja kuuluu lajiin.[/quote]
No ei asettelussa ole kyllä yhtään mitään epäselvää tai epäreilua, toisin kuin Finleyn taklauksissa. Ei taklauksen puhtautta tai epäpuhtautta tarvitse tässä tapauksessa mitenkään määritellä, tommonen tyypillinen Finleyn töötti mitä tässä on useita nähty. Ja siitä taklattu useamman pelin saikulle. Etkö nyt ymmärrä, Finleyn kanssa on vain ajan kysymys että käy pahasti taas. Hifki halusi tehdä jatkosopimuksen, saadaan vääntää näitä naurettavuuksia vielä pitkään, oliko puhdas vai epäpuhdas… ja tullaan näkee useampia aivotärähdyksiä.
Minä pidän todennäköisenä että Hifkin joutuessa tiukkaan paikkaan playoffeissa, Finley tulee ajamaan jonkun, todennäköisesti vastustajalle tärkeän pelaajan, pois pelistä. Siksi, ja huvikseni, voin lyödä pienet vedot.

Finley luulee olevansa Scott Stevens, joka teki tuhoja NHL:ssä. Nämä keskialueen taklauksen puun takaa ovat raukkamaisia tekoja, jotka satuttavat aina vastustajaa. Kun niillä haetaan vielä vastustajan parhaimpia pelaajia, niin minusta suunta on vakava. On selvää, että kun poffit alkavat, niinkun vielä tunteet ovat pinnassa, niin Finleylle tulee yksi ylilyönti, jossa sattuu pahasti. En ala väittelemään ovatko taklauksen puhtaita vai ei, mutta sen sanon, että ne eivät kunnioita vastustajaa. Mielummin pidän tähtipelaajat kentällä ja Finleyn katsomossa.

1 tykkäys

Jos kaveri keskittyisi itse peliin, eikä näihin keskialueen pommeihin, jotka eivät välttämättä vie peliä eteenpäin muuten kuin henkisesti HIFK:n kataisessa joukkueessa, jossa äijämäisyys tuntuu maallikon mielestä olevan tärkeämpi asia, kuin pelin voittaminen, niin hänen antinsa joukkueelle saattaisi pelillisesti olla paljon parempi, ja joukkue saisi suuremman hyödyn.

E. Vau, miten pitkä lause :smiley:

2 tykkäystä

Onkohan runkosarjan päättävässä HIFK-JYP -pelissä vielä jännitteitä jäljellä edellisen kohtaamisen ja Finleyn Miklikiin ajaman pommin jälkeen. Jokohan Iltalööpeissä sormet syyhyävät klikkiotsikko-osastolla :wink:

Kukahan on Finleyn seuraava kohde ja uskaltaakohan Finley vielä ajaa pommejaan loppuun asti, kun tietää nyt, että Yonkman on vastapuolella…

Aina löytyy isompi kaveri joka kostaa. Se on se yksi hetki kun Pelleyn katse muualla ja joku Yonkman tulee kolmantena osapuolena leikkaamalla lanaan Pelleyn ja silloin sattuu. Toivottavasti näin tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Puhtaasti tottakai.

Ei nähdä ylilyöntejä, ei edes HIFK:n taholta. Ei ne niin tyhmiä ole pleijareiden alla. Eikä myöskään Pelicansien taholta.

Näin oletan myös. Eiköhän tavoite ole nyt saavutettu runkkiksen osalta ja Playoffeissa sitten jos tarve vaatii niin jyrätään taas joku. Ja jossain vaiheessa tarve vaatii. Finley on unelmapelaaja tommosille valmentajille ja organisaatiolle kuin Törmänen, Kangasalusta ja Hifk kannattajineen. Pelillisesti niin huono että voi hyvin uhrata ja jos kohde on hyvin valittu playoffsarjan kääntäminen tai ainakin asetelman horjuttaminen yhdellä töötillä mahdollista. Silloin kun pelaajan terveydellä ei ole niin väliä.

Ja pelicansisssa, hifk:ssa ja sport:ssa vastustajan kunnioituksella ei ole niin väliä.

E: huomioi seurojen nimet pienellä, koska kunnioitus
Topicia kunnioittaen finley pienellä

1 tykkäys