IFK:n Joe Finleyn taklaus Pelicansin Justin Hodgmaniin 2.3.2017

Helsingissä Finley on painanut kovan taklauksen Hodgmaniin. Videossa tilanne näyttää pahalta ja näyttäisi, että Finleyn kädet osuvat Hodgmanin päähän. Itse en tätä peliä nähnyt, mutta tilastoista nähden Finley selvisi ilman jäähyä. Hodgman tosin loukkaantui(palasikso kaukaloon?) tilanteessa, joten saattaa tulla jonkinlaisia jatkoseuraamuksia.

Nyt videon muutamaan kertaan katsoneena taklaus näyttää kolahtavan suoraa päähän ja Finleylla kyynärpää on ojennettuna. Finley tulee taas tapansa mukaisesti hieman kolmantena pyöränä mukaan. Omasta mielestä pelikiellon arvoinen sikailu. On tää Finley kuvottava, ei mitään kunnioitusta kanssa pelaajia kohtaan.

Pelikieltoa vai kiviä taskuun?

3 tykkäystä

Suoraan päähän osu mun mielestä ja kyynärpää edellä tuli tilanteeseen.

3 tykkäystä

Finleyn olis pitäny taklata polviltaan, ettei olis osunu päähän.

1 tykkäys

Taklaus. Ei sanktioita.

Ei maalille voi kartaa ilman pelkoa taklausesta. Finleyn taklauksessa ei ole mitään vikaa.

8 tykkäystä

■■■■■ kyynärpää tulee suoraan päähän

Toistan kysymyksen: Jos kaveri tulee matalassa asennossa,saako pään irrottaa ruumiista?

5 tykkäystä

Kerran katsoin ja kyynerpää näyttäisi päähän osuvan.

Ei tuossa päätä yritetty ottaa irti. Finley teki mitä pakin pitää eli piti maalinedustan puhtaana. Rumia ja turhia taklauksia on nähty tältä pelaajalta, mutta nyt ei ollut sellaisesta kyse.

Oikeeseen korvaan

1 tykkäys

Miten tuossa tilanteessa pitäisi puolustajan pelata?

Katsomatta taklausta niin taklauksen kohteena oli kerrankin ihan täys pelle pelaaja.

5 tykkäystä

Ajaa kyynärpäällä päähän. Jos se on niin, niin sitten on, ei siinä mitään.

E. Tämä vastaus Oijennukselle yllä

1 tykkäys

Mitä vitun väliä sillä on.Ei se ole lieventävä asianhaara.

Kuten sanoin katsomatta koko taklausta niin kerrankin kolahti semmosta pelaajaa joka on pelle :smiley:

Mitkä ovat mielestäsi vaihtoehdot?
Katsella vierestä kun Hodgman tekee maalin, tai taklata pois tilanteesta?
Oliko muita vaihtoehtoja?

1 tykkäys

Kerro Messi miten olisi puolustajan pitänyt toimia tuossa tilanteessa? Hyökkääjä tulee maalille väkisin, kartaa kyyryssä maalille.
Olisiko pitänyt heittäytyä jalkoihin?

Olemme samoilla linjoilla.

Menisi kropalla eteen ei kyynärpäällä.
Tilanne olisi omasta mielestä ihan ok, jos Finley taklaisi olkapäällä, mutta nyt kyynärpää ottaa ensimmäisenä kontaktin vastustajaan, ja vielä päähän.

2 tykkäystä

Onko ainut vaihtoehto ajaa päähän kyynärpää ylhäällä? Onko se sallittua säännöissä?

Jos näin pitäisi Finleyn toimia, niin hänen pitäisi tässä tapauksessa liukua polvillaan.

Olen selkeästi eri mieltä teidän kanssanne tästä tilanteesta. Ja se suotakoon kaikille, ei minulla ole mitään kompetenssia asiaan.

2 tykkäystä

On kyllä aika rajamailla tuo taklaus.