Eikös jaloilla yleensä ole tapana koukistua, jos miestä survotaan laidan yli. Suorin jaloinko siitä pitäis sukeltaa yli. Saas nähdä miten kova tuomio tästä sitten tulee, jos kunnon potkuksi katsotaan. Pikkunäytöltä kun katselen, niin en oikein saa täyttä käsitystä liikkeen tahallisuudesta. Potku yleensä terminä sisältää ainakin minimaalisen liikkeen vauhdin/rajuuden. No, tuomarit ja ammattilaiset tietää.
Kai se tosi paha sitten oli, kun Ylen asiantuntijakin vaatii vähintään 10 ottelun penaltia. Kaikki potkuun liittyvä on nyt suurennuslasin alla. Mutta: 10-20 ottelua penaltia, enpä oikein usko.
5 tykkäystä
hellno
(When we all give the power, We all give the best)
5
Kyllä tuossa ihan selkeä potku näkyy. Saattaapi tulla pitkä kakku.
Itse näen videossa, että vasen jalka nousee reilusti ylös ja laskee alas. Tämän jälkeen menee lyhyt hetki ja Tallberg lyyhistyy jäälle. Mihin ja miten oikea jalka osui, niin eihän sitä kunnolla tuosta näe.
Samaa katselin että vasemman jalan heilautus näkyy, mutta se isku ei pelaajaa jäähän tiputa. Oikea jalka taitaa napsahtaa todella ylös. Mahdollisesti leukaan ja se viisi selittää lyhistymisen. Nopea vilaus oikeasta jalasta näkyy videolla.
Voi voi ja vielä kerran voi. Näistä isoja tuomioita - ainakin tämä eteni kurinpitoon, joten so far so good.
1 tykkäys
ProTappara
(Tamminiemessä - muttei jakamassa pesää)
11
Ei se potku ole se näkyvä vasemman jalan heilahdus vaan luullakseni sen jälkeen ja nimenomaan aktiivinen potku. Kohtalaisen urpon oloinen kaveri tämä potkija.
Olen samoilla linjoilla Yle Puheen asiantuntija Topi Nättisen kanssa, eli min. 10 peliä kakkua näistä kiitos. Tässä on terän aiheuttamat vammat olleet aika pinnalla viime aikoina ja tällä pelaajalla oli jo yksi ulosajoon johtanut “tötöily” KalPa pelissä, vaikka siitä ei kakkua tullutkaan.
Tästä oon todella vahvasti samoilla linjoilla. Suomikiekon televisiointi on kyllä valovuoden jäljessä esim. Amerikkaa. Kaikki hidastukset ja tilanteet kuten tämä, on aivan perseestä. Lähetyksessä nähdyn perusteella en pysty sanoon asiaan oikein mitään. Jotain siellä tapahtuu ja joku lyyhistyy jäälle. Toivottavasti tuomarit näkivät paremmasta kuvasta totuuden. Aika erikoista käytöstä alkaa potkiin luistimella, varsinkin nyt kun kaikilla on verkkokalvoilla jääkiekkoilijan kuolema luistimen osumasta. Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä tämä kaveri.