Huhu: Tappara-uutisia lokakuussa 2016?

Tämä nyt ei sinänsä kerro juuri mitään, koska Rautakorpi on kyllä niin vakiokasvo Tapparan peleissä, että ei ole tosiaan eka tai vika kerta, kun hänet siellä näkee. Rautakorpi on ihan oikea Tappara-fani :stuck_out_tongue: kaikkien muiden rooliensa lisäksi =)

6 tykkäystä

Kysyin asuinpaikkaa, koska olen nähnyt Tukka-Jukan Hakametsän lisäksi myös Lielahden Prismassa. Eihän siitä mitään suuria johtopäätöksiä voi vetää, mutta folihattuni sisällä syntyi ajatus, että entä jos on muuttanut tänne? Voisi liittyä tähän keskusteluun. Tai sitten ei. Menen takaisin passiin Prisman tuulikaappiin.

Eli siis pari vaihtoehtoa tässä on:

  1. Tukka-Jukka is bäk.
  2. Tukka-Jukan sovittu jatko (eikös tästä ollut puhetta, kun Tapola astui ruoriin) on peruttu, ja Tapola jatkaa Tapparan valmentajana myös tulevaisuudessa.
  3. Tukka-Jukka is bäk, mutta ei valmennukseen, vaan johonkin toimistohommaan?

Mulla on lähes varma muistikuva, että edellisen pestinsä aikana Jukka asui Nokialla. Lielahden Prisma täsmäisi siihen kohtalaisesti, sillä se on Nokiaa lähinnä oleva Prisma tällä hetkellä. Mitä asunnolleen teki Venäjälle lähtiessään tai sen jälkeen, ei ole mitään tietoa.

Pitäisikö kaikkien Mouhijärven Prismojen tuulikaappeihin järjestää kipinävahti? Lisäksi kaikki uutta pesukonetta ostavat valokuvattava.

Lisäys: Nyt pukkaa sellaista mielikuvaa päähän, että nimimerkki Nevofoget03 selaa tuulikaapissa innokkaana .coota luuristaan ja ei huomaa, kun viereisestä ovesta parkkipaikalle sujahtaa itse Jukka työntäen upouuttta jääkaappipakastinta edellään.

Elokuvissahan on sellaisia hidastettuja kohtauksia kun rakastavaiset kohtaavat onnellisten tähtien alla. Tyylikeinona ohjaaja käyttää hidastusta, taustamusiikkina osuvaa balladia ja kameran takana tuulikonetta, joka saa fledat mukavasti pöllyämään.

Juuri sillä tavalla Jukan letti hulmuaa Lielahden Prisman tuulikaapissa, mutta Nevofoget luukuttaa tietämättömänä Saravon Pekkaa. Nyt tarkkana siellä!

6 tykkäystä

Tässä vanhaa juttua JR:ltä paluusta meille.

Näin oli, seurassaan Marko Ojanen.

Rautakorpi Tapparaa ja Tapola Hifkiin? Törmäsen viimeinen kausi menossa, omasta mielestä looginen ratkaisu.

Rautakorpi tulee Tapparaan päävalmentajaksi kaksivuotisella sopimuksella, varma tieto, lähteenä hän itse. Tätähän en periaatteessa saisi kertoa, mutta ihan hyvinhän joku trolli voisi kirjoittaa samanlailla, kuin minä.

Toivottavasti ei mene Hifkii… En haluisi nähä Tapolaa siellä.

1 tykkäys

Nemo valmentamaan?

On kaiketi sopimus Jukureihin ensi kaudesta.

Mä olen melko varma, ettei Leinonen tiedota lokakuussa, että meidän tämän kauden päävalmentaja valmentaa muuten ensi kaudella meidän pääkilpailijaamme. Tapola ei varmaankaan jatka ensi kaudella, mutta hänen seuraavan kauden osoitteensa tuskin on tämän ketjun asiaa.

1 tykkäys

Tuskin sitä haki.

Niin se on luonnollisesti uusi seura joka tiedottaa tulevan valmentajansa, sitten kun parhaaksi katsoo. Enkä nyt siis viittaa edes Tapolaan, mutta esimerkiksi Dufvan viime vuosilta löytyy tästä esimerkkejä (Lukko, Jukurit).

En sitä tarkoittanut, että Tappara asian tiedottaa. Sanoin vaan loogisen vaihtoehdon.

Rautakorven sopimus helpottaisi varmasti uusien pelaajasopimusten tekoa.

1 tykkäys

Tästä on ollut tasaisesti juttua tällä ja edelliselläkin palstalla… nimittäin JR:n paluusta.

Tässä pari lainausta Jukka Rautakorpi - Haamu elää ikuisesti -ketjusta (maaliskuun lopulta):

Jukka Rautakorpi - Haamu elää ikuisesti? - #15 käyttäjältä iceman
Liiga


Jukka Rautakorpi - Haamu elää ikuisesti? - #17 käyttäjältä Messi
http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-2000001148343.html


Mutta saapa nähdä minkälaista juonta :mikki: tällä kertaa suunnittelee :wink:

Kyllä JR on valmentaja vielä monta vuotta eikä mikään toimiston mies. Mahtaako olla UTJ koskaan?

Tapolan haamu vaan on se, mikä täällä joskus kummittelee. Niin hienoa työtä Jussi on tehnyt.

Yleistasolla joo, mutta kyllähän Jukalla olisi osaamista nimenomaan UTJ:n hommaan. Jukka tuntee läpikotaisin kotimaisen ja ulkomaisen pelaajamarkkinan, pitkän valmennusuran myötä on syntynyt iso kasa hyviä suhteita, joita onnistuminen UTJ:na vaatii + UTJ:n vastuulle yleensä jää kokonaisvaltaisesti koko organisaation urhelullisuuden kehittäminen. Jukka pystyy haluttessaan mentoroimaan itse luomaansa ja aloittamaansa koko organisaation lävistävää pelaajapolkua, joka on yllättävän vähälle huomiolle jäänyt strateginen seikka Tapparasta.

Jukan projektin aluksi aika moni ihminen naljailikin, että Rautakorpi ei koskaan “kasvata talenttia sisältä” vaan Rautakorven joukkueille on ominaista, että pelaajatyypit ja halutut pelaajat ja heidän LUONTEENSA on ennalta määritelty Jukan toimesta ja täten hankintalina on yksioikoinen. Jokuhan sen taisi sanoakin ääneen, että pelaajat kuten V. Nieminen tai V-M. Savinainen eivät ikinä olisi olleet JR:n haluamia pelaajia. Kun taas prototyyppinen esimerkki JR:n haluamasta pelaajasta voisi olla vaikka työteliäs, mutta peliälyltään keskinkertainen raataja nimeltä Jarkko Malinen.

Anyway, nyt asiaan. Jukka tämän pelaajapolun silloin loi, kun Tapparaan astui 2012. Erityisesti Tapola on nauttinut tuon pelaajapolun tuottamista hedelmistä, joita nyt varmaan jokainen osaa luetella ihan hyvin: Hrachovina, Metsola, Palola, Järvinen, Haapala, Laine jne. jne.

Menee jo offtopikiksi, mutta jos multa kysytään niin JR:n suurin yksittäinen heikkous on valmennuksessa se, että kaikki pitää väkisin tunkea samaan muottiin. Pelaajat ovat kuin yhdestä puusta veistettyjä, mutta parhaissa joukkueissa on aina taitelijoita, jotka tuovat oman mausteensa soppaa. Itselleni on hyvinkin vaikea nähdä esim. Savinaista JR:n joukkueessa, mutta se mikä merkitys tällaisilla kavereilla on sitten, kun pelataan sitä kevään viimeistä peliä, se on ihan käsittämätön.