Juu ei tässä ongelmiin olla jäämässä. Rouvalla kun ei ole aavistustakaan siitä että on ylipäänsä mihinkään lähdössä, niin hän ei ainakaan voi olla pettynyt… Eilinen meni vaihtoehtoja kartoittessa, nyt ollaan kahden vaiheilla pidetäänkö Praha Lufthansan lennoilla, vai otetaanko Amsterdam AirBalticin lennoilla Tampereelta. Pohdintaa aiheuttaa oikeastaan vain majoitus, Prahasta mulla on marraskuussa helkkarin halvalla varattu sviitti (täydellä peruutusoikeudella toki), jos vaihdan Damiin, majoituksen hinta nousee satasia ja laatu putoaa reilusti.
Ja itse olen siis lentänyt Finnairilla todella paljon, huippuvuotena 2021 lentoja tuli lähes 80, 2018 vuodesta eteenpäin aina vähintään 35 lentoa vuodessa, pl. viime vuosi, jolloin lensin vähemmän. Taso on laskenut firmassa todella paljon. Sen huomaa ihan kaikessa. Ja yksi iso tason lasku itselle oli Tampereen lentojen lopettaminen.
Tämä viimeisin tapaus oli nyt ehkä se kamelin selän katkaissut korsi, joka siirtää tulevaisuudessa lennot toisiin firmoihin. Kruununa vielä tässä keississä se, että kun perun nuo lennot, rahan palautuksesta kestää 2-4 viikkoa, joka on täysin absurdia. He rikkovat tekemämme sopimuksen (maksettu matka tietyn ajankohdan lennoista) ja kun se ei minulle käy, he pitävät mun rahat vielä jopa kuukauden. Käsittämätöntä. Ymmärtäisin että jos minä haluan perua lennon omista syistäni johtuen, niin silloin käsittelyaika olisi tuon. Nyt perun lennon heidän syistään johtuen, niin rahan pitäisi palautua välittömästi.
Huolimatta aikaisesta herätyksestä, niin Air baltic yhdellä vaihdolla Riikan kautta klo 5.25 kuulostaa paremmalta kuin matka Helsinkiin ja suora lento kohteeseen. Eikös tuo Riikan vaihto toimi oikein hienosti matkalaukkujenkin kanssa.
just käytiin Tampereelta Frankfurtissa, vaihto Riikassa. Air Balticin lennot molempiin stintteihin ja ei mitään ongelmaa. Plussana todellakin tuo kentän läheisyys tässä päässä. Molempiin suuntiin. Ja kentällä ei todellakaan ruuhkaa, oltiin tuntia ennen lennon lähtöä ja silti tuntu, ettei oltu lainkaan liian myöhään väkeä lappasi tasaisieti tuon jälkeenkin. Taisivat viimeisimmät valua trvatarkastuksen läpi viiden aikoihin.
Toukokuulla Mm-kisoihin Prahaan Air Balticilla mutta Helsinki Vantaalta aikataulujen vuoksi, Tampereelta lennettäessä vaihto ajat 5 tunnin paikkeilla mennentullen, nyt ne on noin tunnin. Ei tarvi lähteä kotoa 4 aikaan aamulla rikä palata keskellä yötä.
Joihinkin paikkoihin pääsee hyvillä vaihdoilla Tampere Pirkkalastakin mutta Seutulasta useampia vaihtoehtoja Air Balticillakin.
Huono asiakaspalvelu nostetaan helposti tikun nokkaan ja se hyvä asiakaspalvelu jää usein mainitsematta.
Nyt siis posia väliin.
Sain taas ihan A1-luokan palvelua Hatanpään Euromasterista.
Kun jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla ollaan, niin en malta mainita että olemme eri leireissä asiakaspalvelijan kanssa.
Siirryin Finskin leiristä Luftwaffelle vuosia sitten enkä ole katunut. Heillä on yksi hieno piirre niin voit jättää tarjouksen sisään upgradesta businekseen. Olen muutaman kerran saanut siirron 80-100 eurolla johon siis sisältyy lounget, priority check ja hyvät ateriat lennolla. Todistin aivan huikeata suoritusta joulukuussa välillä Frankfurt-Munchen. Kone oli ilmassa 35 min ja siittä kun pois aika kun emot vöissä niin silti serveerattiin kunnon ateria astioilta jälkiruokineen.
– Olivat salaa sopineet minulle toisen nettisopparin kotiin, vaikka mistään sellaisesta ei ollut puhuttu. Tuli heti taannoinen Gigantti-kohu mieleen ja pistää miettimään, monellakohan vanhuksella on tarpeettomia operaattorisopimuksia, mies viittaa syksyiseen Gigantti-kohtuun ylimääräisten palvelujen myymisestä asiakkaille.
Enpä juuri hämmästy tästäkään.
Myös DNA:n myyjän tuntui olevan helevetin vaikea käsittää mitä EI tarkoittaa.
Mitä sitä suotta tiedottaa avoimesti kun ollaan vedetty reisille uudistus josta aiheutuu ylimääräistä harmia ja mielipahaa ilmeisesti kymmennille tuhansille ihmisille.
Ehkä?
Veloitukset toki aiheellisia, että kyllä asiakkaat saa peiliin katsoa jos tili menee kuralle.
Mutta onhan tämä taas yksi malliesimerkki tiedottamisen epäonnistumisesta.
Finnair tarjoaa palvelua ostaa tietyn paikan koneesta, tämä hyvä. Mutta kun toistuvasti ovat vaihtaneet paikkaa, tänäänkin juuri ennen lentoa niin pistää miettimään mistä ja miksi tästä maksetaan jos ei sitä haluttua paikkaa saakaan.
Nyt meni kuppi nurin ja aion taistella loppuun asti.
Katsotaan saako edes pisteet takaisin, kunhan pääsen oikean ihmisen kanssa keskustelemaan, botin kanssa väänsin 5 min jolloin se luovutti ja laittoi minut jonoon. Kehtasi vielä väittää että on oppivainen, vastasin että et osaa mitään etkä opi.
Onkos semmonen tuttua teille, että lentoyhtiö, tässä tapauksessa Air Baltic vaihtaa jatkuvasti lennon aikatauluja. Lähtö siirtyy 10 minuutilla, paluu 20 minuutilla ja viikon päästä taas uudestaan. Lähtöön on kuitenkin aikaa vieläkin kuukausi. Joka muutos täytyy käydä hyväksymässä ja sekin täytyy tehdä ikään kuin tuplasti klikkaamalla kaksi kertaa jotain vahvistuspainiketta. Näistä muutoksista tulee ilmoitus osoitteesta, mikä näkyy osoitekentässä nimellä BT ja viesti on latviankielinen. Olen kuullut, että joku on joskus jätetty pois Air Balticin lennolta, kun joku muutos on jäänyt vahvistamatta ja siksi yritän olla skarppina näiden kanssa, mutta erikoista ja ärsyttävääkin. Ilmottaisivat lopulliset muutokset vaikka viikko ennen lentoa tai laittaisivat, että kuittaa, jos tämä muutos ei kelpaa.
Sama lennon aikataulun muuttelu kävi meille kevään Teneriffan lennolla. Ollaan lenneltyä pitkälti toistakymmentä lentoa Air Balticilla ja tuo oli ainoa kerta milloin aikataulua muuteltiin.
Muutoksen hyväksyminen oli vähän hankala tosiaan. Menin varmuuden vuoksi järjestelmään lipun numerolla, jossa pääsi muutokset kuittaamaan. Sähköpostiviestistä asia ei selkeästi selvinnyt.
Meilläkin sama homma.
En edes tajunnut, tai lukenut ensimmäistä viestiä kovin tarkasti, enkä käynyt hyväksymässä mitään muutosta.
Onneksi tuli asiasta vielä toinen viesti ja sitten kävin hyväksymässä.
Todella erikoisia muutoksia.
Lento lähtee täysin tyhjältä Pirkkalan kentältä ns. ennen sianpieremää ja vielä pitää muuttaa lentoa 25 min aikaisemmaksi.
Onkohan kohteessa vapautunut hieman edullisempi laskeutumisslotti vai mitä ehmettiä?
Pirkkalan ruuhka tuskin muuttaa lentoaikatauluja. Syy lienee noiden isompien lentoyhtiöiden aikataulu muutokset ja lentotilat Euroopan yllä, jotka heiluttelevat pienempien toimijoiden lento aikoja.
Sodan takia siirtyi aika moinen määrä lisää lentoja Keski- Euroopan ilmatilaan. Nyt kun lentoliikenne on palautunut ennalleen, siellä on ahdasta tiettyinä kellonaikoina.
Meillä alkoi tänään rivariyhtiössä talon maalausurakka. Meillä takapihalla suht iso kukka penkki ( n 6m pitkä ja 2m leveä) jossa nyt mm tulppaanit jo osin ylhäällä ja monivuotisia tulossa. Penkin ja seinän välissä n 0,5m. Kysyin että voivatko maalata tikkailta ettei kukat menisi poikki. On kuulemma liian hidasta ja pitää ihan saatanan iso teline kuulemma asentaa. Noh menee sen tellingin asentamiseen ja purkaamiseenkin aikaa kun sitä ei kokonaisena pihalle saa. Pääjehu sanoi että siirtäkää kukat muualle maalauksen ajaksi, halooo!! Noh nyt odotamme että isännöitsijä soittaa ja kertoo kuinka edetään.
Olipahan huonot perustelut. Työturvallisuus tuli itsellä ekana mieleen. Tikkailta työskentely aika tarkkaa hommaa tänä päivänä.
Toisaalta jos urakalla tekevät niin ovat sen telinetyönä varmaankin laskeneet. Itelle ei tulis edes mieleen maalata taloa tikkailta, korkeintaan ovien ja ikkunoiden pielet
Hyvää palvelua Lidliltä: ostin salaattipakkauksen ja kotona avatessani sitä bongasin parin sentin kokoisen muovinpalan pakkauksen seasta. Laitoin palautetta ja vastauksena sain 40€ lahjakortin. Ammattimaisesti hoidettu!
Tiistaina oli käyntiä Nokialla ja päätin käydä ostamassa sähköpyörään uuden takapakan. No takapakan tarkkaa tyyppiä en muistanut ulkoa. Ei hätää - ajattelin. Olinhan menossa alan erikoisliikkeeseen josta pyörän olin kaksi vuotta sitten hommannut. Kerroin siellä pyöräni mallin ja vuosimallin. Kesähessun sähläyksestä huolimatta sain lopulta hyvää palvelua. Ja laatikon käteen jossa takapakka oli. Laatikkoa en avannut. Maksoin ja kiitin palvelusta.
No eilen illalla rupesin sitten vaihtamaan pakkaa. Vanha irti ja uusi paketista esiin. Sit pääsi ärräpäitä. Uusi pakka oli selvästi aivan väärä. Tutkin pakkoja ja totesin että uuden pakan isoin ratas oli 36 hampainen ja vanha 46😂.
Tänään sit ajelin Sastamalasta Nokialle vaihtamaan pakkaa. Vaihto kyllä onnistui. Toki jouduin maksamaan uuden pakan kokonaan. Oli 5 euroa kallimpi. Kuulemma viikon sisään tulee alkuperäisen oston rahat takaisin tilille?
Asia mikä teki palvelu kokemuksesta huonon oli se ettei myyjät(samat kuin tiistaina) pahoitelleet tekemäänsä virhettä. Saatika antanut mitään hyvitystä vaikka kerroin ajaneeni nyt 100km autolla turhaan. Sanoivat vaan että asiakkaan pitäisi tietää tarkka varaosan koodi että tulee varmasti oikea. Jumankauta enhän minä motonetissäkään tiedä auton varaosan koodeja. Riittää että kerron merkin ja vuosimallin.
Olen kivijalkaliikkeiden vankka kannattaja mutta jatkossa en Suomen Urheilupyörän liikkeisiin jalallani astu. Täytyy ruveta tilaamaan netistä tai etsiä Tampereen seudulta joku toinen liike missä asiakasta oikeasti palvellaan.
Terveisin:
Pettynyt ex asiakas joka on ko liikkeeseen kantanut 2 vuoden aikana yli 5000€ rahaa.